| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle...
Jeg står og skal til at anskaffe mig nye højtalere og aner dybest set ikke ret meget om det, og derfor håber jeg at nogle af Jer kan assistere mig i mit valg.
Det vigtigste for mig er at højtalerne kan spille højt nok ved festlige lejligheder og til at overdøve kæresten når hun vil have mig med på indkøb osv. højtalerne skal stå i et rum på ca. 30 kvm. men må meget gerne kunne høres i resten af lejligheden som er 70m2.
Det er ikke vigtigt om der er 2, 5 eller 6 højtalere, så længe de min. kan fylde stuen med god lyd som både skal kunne komme fra tv og computer - disse har begge HDMI udgang. Højtalerne skal primært bruges til at afspille musik - en sjælden gang skal de bruges til film på fjernsynet, men deres primære formål bliver at få noget som kan afspille min musik højere og bedre end mit fjernsyn/laptop gør nu.
Skal jeg bruge forstærker eller anskaffe mig en blu-ray som højtalerne kan forbindes til eller er det nok bare at anskaffe sig højtalere?
Højtalerne skal rent fysisk være så små som muligt, gerne til at kunne hænge op under loftet el. lign.
Og så er der et budget på maks. 3.000,-, meget gerne billigere.
Er dette realistisk? Og hvad har I af anbefalinger? Tak!
|