Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 6/8 Ohms Højttalere til maks. 2 kilo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Norre85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej herinde :)

Jeg har hoppet en del rundt her på fora'et og søgt, for at finde anbefalinger til nye højttalere og kan se en masse fine forslag rundt omkring, bl.a. ældre Dali og B&W (hvilke begge er mærker, jeg synes laver nogle lækre højttalere). Problemet er bare, at de fleste er 4 Ohm's højttalere i følge manualerne.

Jeg sidder med en ældre svend af en Onkyo TX-SV535, der går ned til minimum 6 ohm ifølge manualen og vil levere 2x80 w i 8 Ohm, så leder efter nogle ordentlige højttalere, der vil lege godt sammen med en sådan forstærker til maks. 2000 kr, helst under.

De kommer til at skulle bruges til både musik (primært) og surround (mindre vigtigt), hvor genren svinger meget, fra lidt blues til reggae og hip/hop til psychedelic trance og ambient og rock i alle afskygninger. Rummet de skal spille i er ca. 25 m², både gulv- og stander/væg-højttalere er velkommen :)

Håber I kan give nogle bud, på forhånd mange tak :)
Til top Vis Norre85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Norre85

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret glad for mine Klipsch. Der får du meget lyd for pengene. Se eks. denne http://www.amazon.com/Klipsch-Synergy-Bookshelf-Loudspeakers -Black/dp/tech-data/B000MZE68A/ref=de_a_smtd  En hurtig omregning på shop usa giver en pris på 1474 kr. inkl. fragt og moms. Men der er selvfølgelig noget med fragtpris kontra volumen du skal regne ud. Jeg købte selv mine Klipsch via amazon.com direkte fordi forretningen sendte internationalt. Men ikke mange gør det, men så kan du købe via shop usa. Jeg købte et CD skab via amazon.com og fik sendt det til shop usa som så sendte det videre til mig og det gik fint det kom frem i et stykke.

Læs om klipsch her (den ene har jeg skrevet)

http://www.hifi4all.dk/brugeranm/Anmeldelse.asp?kat=1&id =162&titel=Klipsch+RB-10

http://www.hifi4all.dk/brugeranm/Anmeldelse.asp?kat=1&id =190&titel=Klipsch+RB-61

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Norre85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det ser umiddelbart ud til at være nogle fine forslag, er dog ikke så meget for det diskoteksagtige look, men det jo også lyden der tæller :P men vil gerne høre højttalerne inden de bliver købt ;) Ved du om det er muligt, noget sted i Jylland, evt. du kender nogle danske forhandlere af Klipsch?? 

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Nej. Jeg fandt to forhandlere på Sjælland. Den ene havde modeller som var udgået for 3 år siden til fuld pris. Prisen var 1100 kr. dyrere på mine RB 61's "forgængere" Dvs. jeg fik den nyeste model billigere inkl. told og fragt. De andre jeg skrev til havde nu heller ikke den model jeg var ude efter og de svarede aldrig på min mail ang. om de ku' skaffe den hjem. Desuden ville prisen på en tur over broen + benzin være næsten det samme som fragt fra USA. En Svensk onlineshop havde dem på hjemmesiden, men da jeg mailede for at høre om de rent faktisk var på lager var svaret nej og de viste ikke om de fik dem hjem. Tyske butikker jeg fandt var bare for suspekte. Så det blev amazon.com. Der har jeg aldrig oplevet noget dårligt og jeg handler der meget.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med dem, men hvad med Wharfedale Diamond 10.1 til 1998kr / sæt? Link

Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

Norre85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

@Svend88: Okay, så må jeg lige læse op på de reviews der er at finde. Men kan da godt se, det er besværligt at finde dem herhjemme i DK til prøve-lyt Med mindre der er nogen der stiller sig til rådighed ?

Amazon.com ville jeg nu også være meget tryk ved at benytte, har hørt meget godt omkring dem. Men der dog aldrig handlet der selv, endnu, for at være ærlig.

I hvert fald, tak for dine inputs !

@degofedal: Tak for svaret! De ser nu også ret spændende ud og ligger lige inden for budget, vil prøve finde nogle reviews på disse

Hvis I kommer i tanke om andre interessante højttalere, må I endelig sige til ! Og skulle nogen have erfaringer med overstående forslag, er input meget velkommen

Mvh
Christian

Norre85
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu haft kigget på et par brugte ht'ere, et par Audiovector C2 og B&W DM640, og ville høre angående erfaringer med pågældende ht'ere, hvad angår lyd/klang, samt hvordan de arbejder sammen med en mindre kraftig forstærker ?? Begge ligger til en for mig at se fornuftig pris, en god del under budget, så der også er lidt til kabler

Faldt over en tråd, hvor en køre med samme forstærker som mig, med et par Dali 450 (4 ohm's ht'ere ??). Det er måske ikke så slemt hvad angår den oplyste ohm-værdi på de ældre ht'ere, som jeg ellers havde antaget eller ?? Vil gerne have nogle ordentlige ht'ere, men har ikke lige penge til at brænde en forstærker af

/Christian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes