Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: XTZ 89 Gulv eller XTZ 93.23 Kompakt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet ud for et dilemma af de store synes jeg selv.

Jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg skal vælge gulvhøjtalerne XTZ 89 eller de kompakte XTZ 93.23. Er der nogle af jer der har erfaringer med de to sæt højtalere. Havde egentlig valgt XTZ 93.23, men er pludselig kommet i tvivl, da jeg sagtens har plads til to gulvhøjtalere, hvis jeg bare forskyder tingene lidt mere.

Hvad siger I? Hvad ville I vælge? De små kompakte eller de store gulvhøjtalere?

De skal spille med en Onkyo 507, hvis det skulle have indflydelse, og i dette rum; Ungdomsværelset!

Til top Vis Despoint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Despoint Besøg Despoint's Websted

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

det er nok overkill med gulvhøjtaler på 16 m2

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Tak for din respons Henrik.

Nu har jeg ingen erfaringer med gulvhøjtalere før, så har svært ved at komme med et godt argument for XTZ 89'erne.

Det kan dog godt være der er andre, som har prøvet at gå fra kompakte højtalere til gulvhøjtalere i et forholdsvis mindre rum.
Til top Vis Despoint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Despoint Besøg Despoint's Websted

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

hej ! jeg kan kun anbefale 93.erne !  der hug i bassen og spiller også rigtigt "pænt" når man skal det..!.. og jeg tror også det kommer til at passe med med dit rums m2. jeg har dem selv men pt. spiller jeg på nogle gulvhøjtalere og jo det giver mere bas !  men min stue er ogsp 3gange dit værelse.. jeg spiller på 93 erne. i et andet mindre rum og der mangler ikke noget bas..!
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Kenneth!

Glæder mig du synes så godt om 93'erne! Er det lige præcis den model, eller er det 93.21 du har?
Har du smidt en subwoofer på de to 93'er, eller bulder de bare der ud af uden hjælp?

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2010 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

hej...  jeg har den 93.wmt (93.23) som de også hedder..  en kort historie jeg startede uden sub.. .  så tænkte jeg man kunne jo prøve med en sub.. så fik jeg en sub også  8" fra xtz.. det giver jo lige det sidste ..  men jeg må også sige jeg spillede også meget uden den på.. for jeg syntes der var rigtig med hug iden uden sub.. jeg spiller uden sub på den nu.. og jeg mangler intet.!  faktisk bruger jeg nogle gange de probber der kan puttes i bas reflex hullet..  men der er jo altid dem der bare ikke kan få nok bassss..  jeg kan kun anbefalde dem til den pris !  og hvis man vil have den sidste bas med så er xtz sub til at betale ..    den sub jeg har. som er derse mindste med 8" bas koster vel 1300.- og den er rigeligt til dit værelse.. hvis du skulle mangle bassss

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg elsker basssssss Jeg har søgt på højtalere rundt omkring, og den før næsten udelukkende ros, efter den er blevet tilspillet i 50+ timer, så det kan meget vel være at det bliver det samme par som du bruger, som kommer hjem at står på mit ungdomsværelse.

Grunden til jeg dog oprettede dette emne var, at jeg skrev med en fra Fyndbörsen, og han sagde han ville vælge XTZ 89'eren fremfor 93.23, af den grund at de simpelthen bare spillede bedre. Så nu er jeg selvfølgelig kommet i tvivl.

Mathew
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet dette sæt måske;

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/hogtalarpaket/9 3.21-2.1-paket

Som jeg ser det, levere det den mængde bas du skal bruge og lidt til, og når du engang flytter i større lokaler, behøves en opgradering (formentlig) ikke.

Dog er HT ikke helt de samme som dem du har kikket på.
Til top Vis Mathew's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathew

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på dem, men 93.21'eren er slet ikke mig designmæssigt, der foretrækker jeg 93 WMT'erne.

Flere inputs er kærkommen, for er satme i tvivl.

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv XTZ 89 Front, og de spiller rigtig fremragende. Og det skal lige tilføjes, at der medfølger plugs til basrefleks-portene, så man kan justere, hvordan bassen skal være, afhængig af rummet
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jeg har selv XTZ 89 Front, og de spiller rigtig fremragende. Og det skal lige tilføjes, at der medfølger plugs til basrefleks-portene, så man kan justere, hvordan bassen skal være, afhængig af rummet

Hej Dysterland.

Kunne sagtens forstille mig de spiller helt forrygende!
Hvor stort er rummet du bruger dem i?

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger dem i en ret stor stue (omkring 45m2, mener jeg), og har derfor begge basporte åbne. Men som sagt, de kan godt justeres til mindre rum, så bassen ikke bliver for voldsom.

Hvis du ikke bor alt for langt fra Vojens (Midtjylland er jo et vidt begreb), er du velkommen til at komme og lytte.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Okay tak for svaret.

Jeg bor i Midt/Vestjylland, 20km øst for Ringkøbing. Så har desværre meget langt til Vojens.
Har du dem i sort? Hvis da, hvad synes du om udseendet på dem?

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har dem i valnød - og jeg synes, de er flotte. Hvis jeg skulle brokke mig over noget, er det nok, at de nærmest er FOR elegante i udseendet. De er slanke, og en halv gang dybere, end de er brede. Jeg kan egentlig godt lide, at en højttaler er lidt grim og stor - og det er disse ikke

Men de spiller godt, og det er jo det vigtigste.

Hvis jeg skulle skifte dem ud med noget, skulle det være til XTZ 99.36 - men det er også en anden prisklasse.

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Jeg må også sige jeg bliver mere og mere hooked på XTZ 89'erne for hver dag. Jeg har også mailet lidt med en fra XTZ og han vil også foretrækker XTZ 89'eren pga. den ribbon tweeter der er i. Designet er det eneste der holder mig lidt fra at købe dem, selvom jeg faktisk ikke synes de er decideret grimme, men jeg er bare tosset med piano lak.

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

..så køb 93,23...  og evt en sub hvis du savner det sidste hug..  der er også efter min mening super flotte i den piano finish..!

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Kenneth jeg kunne vel ikke lokke dig til at tage et par billeder af 93'erne med frontstoffet på? 

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

jo det skal jeg nok... ! 

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

.. jeg kom til at tænke på  du kan jo google højtalerne og så under billeder .. det har jeg selv og der kommer faktisk nogle rigtige gode billeder på.. ellers kan du prøve på en side der hedder min hemm bio.. den er vist nok svensk / norsk.. ?  men der er helt sikkert nogle gode billeder..

Despoint
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Har kigget lidt på google, men jeg synes at alle de billeder der kommer frem er uden frontstof.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes