Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke Ht til avr2310 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friedberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Et par spørgsmål !

Fik efter lang tids søgen omkring, endelig bestemt mig for en Denon avr-2310 surround forstærker. Det er jo en lækker sag og konen fik et sjok da hun så størrelsen på maskinen. Men dejlig som hun jo er, er hun glad på mine vegne Fik opgraderet fra mit gamle Eltax BovieBoxx, haha...

Nu er problemet så det at min utålmodighed er komme på en gevaldig prøve. Højttalere, hvilke skal man købe ? Jeg har ikke så mange penge, men vil ha' dem nu, hæhæ Som jeg har læst på div. fora er det en smagssag om hvad man bryder sig om. Så jeg kommer ikke uden om at skulle ned i Hifiklubben og lytte. Så langt så godt...

Det nuværende setup er i vores 40m2 medium møbleret stue; svigerfars to gamle "Dansk Hifi VX2800" 100w 8ohm som sidehøjttalere og en Jamo center 200, 70w 8ohm som jeg fik for en slik på QXL. Ingen baghøjttalere.

Jeg kigger efter erstatninger til hele dynen, gerne 5.1 setup med gulvfront bi-amp og små baghøjttalere, men problemet er at jeg som n00b og rookie hifinørd ikke helt endnu har forstand på sammensætningen af højttalere og forstærkere. Hvad skal jeg kigge efter ?
På DBA, QXL og andre hifi-sider er jeg af og til stødt ind i DALI 450, 850, Suite 1,5 , B&W 6xx serien. Alt sammen til en overkommelig brugtpris, og læser de er fine til Rock/Metal, EBM/Industrial til konen og hjemmebiografen, men hvad kan min forstærker klare uden en effektforstærker ? Jeg vil ikke bare gå ud og købe et par højttalere som ikke kan drives af min forstærker.

Har kigget på disse sites: og fået noget mere forståelse, men ikke nok.
http://www.answerbag.com/q_view/4370
http://www.bcae1.com/spkrimp.htm

Kan min avr2310 for eksempel trække Dali 850, eller Dali 450 front højttalere (bi-amp)

Specs for AVR2310:
105w @ 8 ohm
135w @ 6 ohm
min 6 ohm og maks. 16 ohm.
Andet i vil vide ?

I er også meget velkomme til at komme med forslag til Højttalere der bør kigges nærmere på, men jeg er nok mest efter noget brugt i maks. 2000kr klassen for 2 fronter.

Håber i kan hjælpe mig...
Mvh Hr. Friedberg.

Til top Vis Friedberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friedberg

Friedberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne måske også tage mig sammen og sparre op til et ordentligt 5.1 setup.
Har kigget på XTZ 89 5.1 fra fyndborsen.se

Andet spg.:
Kan jeg evt. købe nogle 125watt eller 250watt 8ohm højttalere og være sikker på at der ikke kommer spikes der kan ødelægge højttaleren, eller må jeg maks købe højttalere på 105watt 8ohm ?

Selv vil jeg mene at dette ikke kan lade sig gøre, uden ringere performance. Er det korrekt ?

/Hr. Friedberg
Til top Vis Friedberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friedberg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes