Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 06:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: DENON DRA-F107 receiver og BW 601 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L-M-N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har haft NAD, DENON, YAMAHA i alle mulige afskygninger...

problemet som mange mænd løber ind i er at konen ikke helt kan se hvad man skal med store anlæg...

hun vil gerne ha et anlæg i sin lejlighed, og jeg tilbød et af mine aflagte, problemet for hende var, at de var for store...

hun har selv fundet frem til DENON DRA-F107 receiver, og umiddelbart synes jeg dette er et godt valg til hendes behov. Hun har fået mine BW 601'er series 2, men hos HIFIklubben siger de at anlægget ikke kan trække så 'store' højtalere..

Min erfaring er dog at HIFIklubbens ansatte er mere sælgere end vejleder som de var i sin tid, derfor er jeg noget i tvivl om han er ærlig eller om han bare prøver at få solgt noget dyrere...

på receiveren står impedans til 4-16 ohm, og højtalerne står der 100w-8ohm...

Mit spørgsmål er, kan recieveren trække højtalerene eller vil de brænde min kærestes anlæg af?

/LMN
Til top Vis L-M-N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L-M-N

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

601'eren kræver lidt mere end en F107 for at de spiller optimalt, men du kan nu sagtens koble dem sammen og få et fornuftigt resultat ud af.

Hvis vi holder det inden for vores regi, ville mit bud nok hedde Cambrigde AR30, men hvis du er helt i vildrede, så hiv højttalerne med ned i butikken og bed gutten om, at koble dem op på maskineriet.

Nu skriver du godt nok, at du ikke rigtigt tror på manden, men har du overvejet, at han faktisk forsøger at vejlede dig, så du NETOP IKKE brænder noget af ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

L-M-N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Det vidste jeg ikke man kunne, men jeg vil da klart hive højtalerne med ned og tjekke det ud

Rysz skrev:

Nu skriver du godt nok, at du ikke rigtigt tror på manden, men har du overvejet, at han faktisk forsøger at vejlede dig, så du NETOP IKKE brænder noget af ?

Min erfaring som er samlet over mere end 14 år, er at service er klart trådt i baggrund for salg hos HIFIklubben... de har stadig nogle fede produkter, men kundens behov er helt sikkert ikke i hovedsædet længere det er salget tydeligvis...

nogle år siden blev jeg så træt af det at jeg begyndte at benytte mig mere af TAPEconnection, men deres produkter er jeg dog ikke så glad for... så jeg måtte jo krybe tilbage, værnet med sætningen "det har jeg ikke behov for"...

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

L-M-N skrev:
Det vidste jeg ikke man kunne, men jeg vil da klart hive højtalerne med ned og tjekke det ud

For nu at modsvarer dit synspunkt, så jo...selvfølgelig kan du hive højttalerne med ned. Vi lever af service

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hej der..

Det ville da være en synd og skam, at sætte disse htere på denne denon....Det kommer jo slet ikke til, at spille ordentligt....denonen mangler kraft til, at få hterne i gang...Jeg er mere bange for, at du brænder højtalerne af før forstærkeren gør det...men en af tingene gør det før eller siden...

Rysz...det er da rigtigt at ar30 er kraftigere end f107...men til b&w...comón...det er en ommer

Næ...så skulle hun have købt Arcam solo i stedet....den kan trække dine b&w htere..:-)

Hygge

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2010 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Snøren skrev:

Hej der..

Det ville da være en synd og skam, at sætte disse htere på denne denon....Det kommer jo slet ikke til, at spille ordentligt....denonen mangler kraft til, at få hterne i gang...Jeg er mere bange for, at du brænder højtalerne af før forstærkeren gør det...men en af tingene gør det før eller siden...

Rysz...det er da rigtigt at ar30 er kraftigere end f107...men til b&w...comón...det er en ommer

Næ...så skulle hun have købt Arcam solo i stedet....den kan trække dine b&w htere..:-)

Hygge

Baserer du dit indlæg på lyttetest ? Knald alle 3 nævnte maskiner op på en DM685 og Cambridge har mere overskud efter min mening. Det er ud fra dette (og selvfølgelig en del andre højttalere) jeg vurdere min anbefaling.

Arcam'en er lækkert udført, men den er absolut ikke kraftigere en AR30 receiveren fra Cambridge.

Det ideelle til de højttalere havde været en fullsize integreret forstærker, men når nu manden vil have noget der ikke fylder op, så er det omsonst, at debattere dette.

L-M-N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2010 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Rysz...

kool... jeg har tjekket AR30'eren ud, og og kæresten synes faktisk den ser meget godt ud, du har ret i at fullsize forstærker slet ikke kan komme på tale, da min kærste ikke vil have den slags i hendes lejlighed, jeg skal ikke presse på der, da jeg har mit eget...

dog er der noget jeg er lidt i tvivl om,  f107'eren har 65watt udgangs effekt og AR30 har 2 x 40... hvorfor er det så du mener at AR30 er det bedste valg?...

grunden til jeg spørger er jo at jeg referer dette videre til min kæreste og jeg blive nok nød til at kunne argumentere hvorfor det skal var AR30 i stedet for F107 (som hun er lidt lun på, dog er dette 100% basseret på udseende)

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Marts 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
[QUOTE=Snøren]

Hej der..

Det ville da være en synd og skam, at sætte disse htere på denne denon....Det kommer jo slet ikke til, at spille
ordentligt....denonen mangler kraft til, at få hterne i gang...Jeg er mere bange for, at du brænder højtalerne af før
forstærkeren gør det...men en af tingene gør det før eller siden...

Hygge

Baserer du dit indlæg på lyttetest ? Knald alle 3 nævnte maskiner op på en DM685 og Cambridge har mere overskud efter
min mening. Det er ud fra dette (og selvfølgelig en del andre højttalere) jeg vurdere min anbefaling.

Arcam'en er lækkert udført, men den er absolut ikke kraftigere en AR30 receiveren fra Cambridge.

Ja jeg har lyttet til meget af det i har i klubben...og det kan godt være ar30 har flere watt på papiret, men soloen har da
flere resourcer end ar30 har......Men sådan er vi jo så forskellige med lyd og vores forståelse af hvad man mener med
overskud....Og efter min overbevisning vinder soloen i denne duel.....
Men han må da ned og lytte til det selv og danne sig en mening om hvad han syntes er rimeligt overskud til sine dm685ere. I
har formentligt begge produkter i de fleste af jeres butikker.

Hygge

L-M-N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Snøren...

Nu er en fullsize fortærker jo slet ikke aktuel  og vi taler ikke om DM685, men derimod BW's 601'er series 2...

Jeg ser gerne dine input, men det ville være rart hvis du talte om noget der holder sig inden for rammerne..

/LMN

Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hos os har vi Cambridge AR30 med Dali Royal Menuet II koblet til, og det er ihvertfald en kombination, der kan anbefales. Det er selvfølgelig et skridt ned ift. 3-vejs gulvhøjtalere og fullsize integreret amp (havde Dali Ikon 6'ere på en Marantz amp, før at trunten dømte dem ude), men jeg er faktisk blevet lige så glad for dette (i fysisk sammenligning) mikroanlæg. Det lyder simpelthen strålende. Selv om Dali'erne er lette at trække, var forskellen tydelig, da jeg i butikken fik AR30 lyttetestet mod F107. Mere kraft, bund og overskud - både ved lave og høje niveauer.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen

L-M-N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Clemmensen...

Fedt!, rigtig fed feedback...

nu er de her jo kun til min kærestes lejlighed, men flytter vi en dag sammen, ved jeg jo også godt hvor det bærer hen af med mit anlæg = )

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes