Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Evidence 470 vs Audiovector M3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg er ved at sælge mit sæt Audiovector M3 med dertilhørende subs, da jeg for det første får klager over subsne, og for det andet synes at lyden er lidt mudret fra tid til anden. Er ikke vildt tilfreds med højtalerne.

Jeg er blevet tilbudt et sæt billige Dali Evidence 470, til ca. samme pris som jeg kan sælge mine AV M3 for. Hvad tænker i, er Dalien en bedre højtaler, med større detalje gengivelse?

Har et sæt Holfi Power/Pre8.

Takker.

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

De er to meget forskellige højttalere. Hvilken man bedst kan lide, er jo en smagssag. Dalli'en har efter min opfattelse en noget skærende og metalisk klank, men har tilgengæld fint styr på bassen.

Med Audiovectoren udtaler jeg mig på baggrund af efterfølgeren Mi3 Super, som jo er en del dyrere, men et efter min mening også meget helstøbt med god balance og eminent stereoperspektiv. Men de mangler måske lidt fylde i bassen efter min smag (men det kan en sub klare.)

Har du selv hørt 470'eren?

/dreamz

Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Takker,

Jeg tror dog at Mi3 Super er en VÆSENTLIG bedre højtaler end M3, på alle punkter. Nej, jeg har ikke selv hørt Dalien endnu. Kender ikke lige nogen i Aalborg der har et sæt til at stå som jeg kan se på :( Jeg har hørt Mentor 6, som burde minde lidt om den. Mentor 6 skulle dog være en bedre højtaler.

Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Grandmuul skrev:

Takker,

Jeg tror dog at Mi3 Super er en VÆSENTLIG bedre højtaler end M3, på alle punkter. Nej, jeg har ikke selv hørt Dalien endnu. Kender ikke lige nogen i Aalborg der har et sæt til at stå som jeg kan se på :( Jeg har hørt Mentor 6, som burde minde lidt om den. Mentor 6 skulle dog være en bedre højtaler.

Du har muligvis ret mht M3 og Mi3 Super, men jeg tror, det samme gør sig gældende med Evidence 470 og Mentor 6; jeg ville måske snarere sammenligne 470'eren med Ikon 6. Men det skulle undre mig, om der ikke var en fra Ålborg her på forummet med et sæt 470'ere, du kan lægge øre til.

/dreamz

Til top Vis dreamz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dreamz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes