Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lowther PM6a - hundehale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg er indehaver af to 32 år gamle DIY højttalere. Det er hyperbolske horn efter konstruktion af Chr. Hoffmann (Populær Radio nr. 11 1977). De to Lowther enheder er sæt nr. fire, og de har efterhånden nogle år på bagen. Højtalerne spiller fint. Mellemtonen er fremherskende, og meget direkte - vanedannende. Tidligere var højtalerne placeret på et par sodavandskasser. Det er de ikke for øjeblikket. Og så kommer det:

Min "nye" hund har en hale, der krambolerer med højtalerne! Der er således kommet et par små revner i den inderste membran, på den ene højtaler.

Jeg vil ikke placere højtalerne på "sodavandskasser" igen, de er store og "fylder", og jeg har et par andre højtalere, som jeg oftest lytter til.

Jeg har næsten besluttet mig til (med blødende hjerte) at skille mig af med højttalerne.

Er der nogle her inde på HIFI4All, der kan komme med nogle gode forslag til løsning "på problemerne" (hunden beholder jeg!), og på den måde hjælpe mig.

Med venlig påskehilsen fra Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Synes jeg har hørt emnet solution  (lim til cykeldæk) nævnt som et middel ....

Føler iøvrigt med dig ~ 6 Berner Sennen hunde i hytten ;)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Frontstof, hårdt spændt ud på rammen! 'Nøgne' fuldtoneenheder er ikke glade for glade hunde... Har faktisk set problemet før! . Små revner i papirmembraner bør kunne klares med en smule alm. hvid lim, smurt på med et par dråber på fingeren.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg takker for de gode forslag til reparation af højtaleren. Har engang tidligere med daværende enheder prøvet alm. hvid lim og tyndt rispapir. Det hjalp på revnen. Jeg kunne dog ikke høre forskel! Uheldet  skete, selv om jeg havde højtalerne placeret på de omtalte sodavandskasser. Men hunden dengang (Sigurd) var en stor, slank krabat på 43 kg (en dobermann blanding) med høj løftet haleføring...

Jeg prøver alligevel og lime. Højtalerne bruges, når jeg spiller DAB-radio eller pladespiller gennem min Thule 60. Og det lyder bare godt. Højtalerne skal ikke have megen saft, før de spiller (højt).

Og alligevel vil jeg gerne afhænde dem til en, der gerne vil have et par "køleskabe stående i stuen".

Er der en HIFI4All læser, der er interesseret?

MVH Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Marts 2010 kl. 02:47 | IP-adresse registreret  

Uhh, Ludvig, nu nærmer du dig salgsafdelingen. Du må hellere annoncere dér, ellers får du vrøvl med moderator! 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes