Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til højtalerkøb! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ved godt dette emne har været vendt 117 gange før her på siden, men jeg vil sætte stor pris på Jeres forslag til et par nye gulv højtalere - øhhh igen.

Jeg har haft et par Dali Concept 10 de sidste 4 år, og har i det store hele været godt tilfreds med dem rent lydmæssigt. Dog mangler de lidt i mellemtonen og diskanten i forhold til lidt dyrer højtalere - Plus de er enorme! Ville måske gerne lidt ned i størrelse. Men bassen......ohhh hvilken bas de kan præstere!! Det er nok der jeg er mest betænklig ved mindre modeller. Jeg holder meget af bas, så det er et absolut must at de nye yder en god, fast bas (ikke bulderbas!!).

Jeg har vel det der må betegnes som et mellem klasse anlæg. En fornuftig CD spiller. En Cayin 265 Ai, så kræfter er der ikke desideret mangel på. Og rimelige kabler.

Budgettet er 8000 - 11000 DKR.

Skal siges jeg har kig på forskellige ældre KEF modeller - 104/2, 105/3 og Reference modellerne. Men det kan være nye, såvel som brugte. Har også kig på PSB Image T6 (som outsider) og B&W DM683. Har dog ikke hørt nogen af dem endnu, pånær et par af KEF modellerne.

Kom endelig med Jeres bud på et nyt sæt, og meget gerne hvorfor i anbefaler netop de højtalere? Det vil blive værdsat, og brugt i min "jagt".

På forhånd tak!

MVH Tom

Til top Vis Slåttvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slåttvik

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

I det prisleje fås også Dali Grand og Dali Grand Diva som får mange roser med på vejen. Udover dem ville jeg også tage et lyt til Klipsch, de er ultra dynamiske og lyder meget større end de faktisk er. 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 April 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Tak Ascari

Man kan sku' altid regne med et svar fra dig

Havde slet ikke tænkt i Dali baner igen. Du var også en varm fortaler for D
ali sidst jeg købte, hvis jeg husker rigtigt. Har du selv haft en af de  modeller?

Til top Vis Slåttvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slåttvik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes