Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: JMR-emeraude (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fjoggedelic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige pakket mine nye højttalere ud og sikke et syn. De var meget større end jeg kunne huske dem, da jeg hørte dem 1 gang ved forhandleren. Mit bekendskab med JMR er ganske nyt og jeg syntes faktisk ikke de lød så godt i det showroom jeg hørte dem i 1. gang, men det skal også siges at det var et 50 kvm stort rum, med 3.20 til loftet, så de lød ikke af meget der. Men så fik jeg dem hjem i min 20 kvm stor stue med 2.30 til loftet og gulvtæppe på og sikke en forskel. Nu er der bund og perspektiv. De spiller fremragende i min stue og så er de ikke engang spillet til endnu. Producenten anbefaler imellem 400-1000 timer, så min cd-afspiller(rega Saturn), kører på repeat når jeg ikke er hjemme, for at spare lidt lyttetid. Mit setup består af Lavardin IT intg. forstærker, Rega P7 turntable, med rega exact pick-up og rega eos Riaa. Kabler interconnect er lavardin og højttalerkabler er JMR`s egne. Nu har jeg lyttet i 3 dage og det bliver bare bedre og bedre. Igår aftes efter mørket var falden på, sad jeg og hørte Stan Getz (live at Carnegie hall), en indspilning fra 64 og for første gang i mti efterhånden lange hi-fi liv, befandt jeg mig midt i den 3 dimensionelle zone. Jeg har tit hørt hi-fi nørder beskrive dette fænomen, men har aldrig selv oplevet det. Det var fantastisk, Stan Getz og hans band stod praktisk talt i min stue og spillede. Det var helt fantastisk. Det er ligesom mine plader har fået helt nyt liv og at jeg har fået en helt ny pladesamling og det kun for 30 K, som højttalerne koster. Mit nuværende setup er nok det bedste jeg nogensinde har haft, selvom det ikke er det dyreste, men sådan hænger tingene ikke altid sammen. Hvis nogle er interesseret, giver jeg gerne en demo, så skriv tilbage hvis det har interesse.

VH: Thomas! 

Til top Vis fjoggedelic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fjoggedelic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes