| Forfatter |
|
hessel2 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal have købt et højtalerkabel til mit Densen, Focal setup og i den forbindelse har jeg har lidt på Kimber og Van den hul samt Eichmann.
Jeg har jeg været inde og se på VDH og set på Van
Den Hul The Breeze Hybrid. På Hifiklubben koster de 5200, men i UK
koster de på futureShop.co.uk under 1500 kr. Kan det virkelig passe at
det er det samme kabel.
Har i iøvrigt nogle foreslag til kabler som passer godt med et Dense/focal setup? Jeg har hørt at man fx skal passe på med sølvkabler?
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sølv kabler kan godt kan godt blive lidt for lyst i lyden, med Densen og Focal.
Kig eventuelt på Xindak´s kobber kabler det er ikke så tosset med densen/Focal kombi.  Har selv tidligere prøvet kombinationen.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads57 skrev:
Sølv kabler kan godt kan godt blive lidt for lyst i lyden, med Densen og Focal.
Kig eventuelt på Xindak´s kobber kabler det er ikke så tosset med densen/Focal kombi. Har selv tidligere prøvet kombinationen. |
|
|
Helt enig. Jeg har også af flere omgang haft Xindak på mine Focals, og jeg er vendt tilbage hver gang  Sølv fungerede ikke så godt hos mig heller. I det tilfælde et HGA X32. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke tøve mht at handle kabler ved futureshop. Har selv købt terminerede kabler derfra.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. dit pris spørgsmål, så ja, det kan godt passe. Har købt QED kabler i England til under halv pris af hvad de koster i HFK.
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at det godt kan være en fejl... VDH priser i HFK er generelt på samme niveau eller måske endda billigere end i england.
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablet på vores hjemmeside er et færdigmonteret, og det fundne på Futureshop.co.uk er i metermål - det giver ihvertfald en forskel. Det ser ikke ud til at de har det færdigmonterede Breeze!
På det system, du beskriver, ville jeg ikke personligt vælge sølvkabler. Jeg har endnu ikke hørt en Focal spille 100% med sølvkabler, hverken hjemme eller ude, men til gengæld kan de spille super med kobberkabler. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kasper_j Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Kablet på vores hjemmeside er et færdigmonteret, og det fundne på Futureshop.co.uk er i metermål - det giver ihvertfald en forskel. Det ser ikke ud til at de har det færdigmonterede Breeze! |
|
|
Nej hvis man tager højde for den højere moms i DK, og navnligt banastikkene så er 3700 jo ingen forskel.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasper_j skrev:
Ronin skrev:
|
Kablet på vores hjemmeside er et færdigmonteret, og det fundne på Futureshop.co.uk er i metermål - det giver ihvertfald en forskel. Det ser ikke ud til at de har det færdigmonterede Breeze! |
|
|
Nej hvis man tager højde for den højere moms i DK, og navnligt banastikkene så er 3700 jo ingen forskel.
|
|
|
Ja, det var så ikke lige det jeg skrev - hvis du læste hvad jeg skrev 
Prøv at forhøre dem om de har The Breeze Hybrid som færdigmonteret kabel fra VDH. Det er den pris, der er relevant i sammenligningen, hvis snakken går på et færdigmonteret kabel fra fabrikken. Priserne på de fra fabrikken, færdigmonterede/terminerede kabler er altid højere end de løbende meter.
Jeg vidste ikke engang at man kunne købe det i løbende meter, så prisen var, for mit vedkommende, ukendt indtil nu. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
hessel2 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er overrasket over at der kan være så store prisforskelle på kabler selvom de, som også nævnt ikke helt kan
sammenlignes da det ene sæt er termineret og det andet ikke er. Ikke desto mindre er der på trods af dette er der jo stadig en
væsentlig prisforskel. Da UK er et EU-land påregnes der ikke afgifter og moms og fragtomkostningerne er ubetydelige. Nogen
der ved om man også kan købe Xindax kabler i udlandet til favorable priser?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ser hvad kabel og stik koster i løs vægt, så ser man hvor meget firmaerne tager for at montere det. Det tager de sig
godt betalt for.
Efter min bedste overbevisning, kan det ikke svare sig at købe Xindak kabler i udlandet. De er meget fornuftigt prissat her
hjemme.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro der er en del at spare ved at få futureshop til at færdigmontere dem. Så ender prisen nok i 25-2700,- i stedet, hvilket stadig er næsten halv pris af HFK. Det koster mere at få dem færdigmonteret, og det er også lækkert at se på. Jeg ved at AQ tager en forholdsvis lille merpris (ca 20%) for færdigmontering, og er det med batteripakke har man ikke andre muligheder.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, prisen i futureshop er pr meter ENKELTLEDER. Så der skal altså 12 meter til et 3 meters stereosæt. Det regner jeg ud til ca
2560 Dkr. Læg så 8 gode stik og montering + forsendelse oveni. Så er der vist ikke meget sparet, hvis noget overhovedet.
|
| Til top |
|
| |
infiniti Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os nu sige at jeg køber VDH The Breeze hos futureshop. Jeg skal bruge 2 meter til hver højttaler, skal jeg så ikke købe 8 meter idet der ikke er 2 ledere i kablet, eller har jeg misforstået det? Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
infiniti skrev:
| Lad os nu sige at jeg køber VDH The Breeze hos futureshop. Jeg skal bruge 2 meter til hver højttaler, skal jeg så ikke købe 8 meter idet der ikke er 2 ledere i kablet, eller har jeg misforstået det? Mvh. |
|
|
rigtig forstået. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
infiniti Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 14 April 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
infiniti skrev:
| Lad os nu sige at jeg køber VDH The Breeze hos futureshop. Jeg skal bruge 2 meter til hver højttaler, skal jeg så ikke købe 8 meter idet der ikke er 2 ledere i kablet, eller har jeg misforstået det? Mvh.
|
|
|
rigtig forstået. |
|
|
Så er prisen også nærmere omkring 2.600 Kr. og ikke under 1.500 Kr. som "hessel2" kommer frem til, for et stereosæt på 3 meter. Men godt nok stadig ikke 5.200 Kr.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
infiniti skrev:
dan a. skrev:
infiniti skrev:
| Lad os nu sige at jeg køber VDH The Breeze hos futureshop. Jeg skal bruge 2 meter til hver højttaler, skal jeg så ikke købe 8 meter idet der ikke er 2 ledere i kablet, eller har jeg misforstået det? Mvh.
|
|
|
rigtig forstået. |
|
|
Så er prisen også nærmere omkring 2.600 Kr. og ikke under 1.500 Kr. som "hessel2" kommer frem til, for et stereosæt på 3 meter. Men godt nok stadig ikke 5.200 Kr.
VDH's stik kaldt BUS type connector med logo påført flex koster omkring 20 euro pr stk., så du kan lige smide 8 x 20 euro oven i prisen, så har du prisen for at terminere kablet, det skal lige siges at det ikke er en opgave for begynder at begynde at lode disse kabler, den tykke godt tykkelse på kablet og stikket gør at der skal bruges temlig meget varme for ikke at få lavet en kold lodning. |
|
|
ups, lille fejl, mit svar er nu skrevet med rødt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hessel2 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at det kan være svært at sammenligne priser og kabler.
For at vende tilbage til kopper i forhold til sølv kabler: Hvilke mærker er kendt for at lave gode kopperkabler?
|
| Til top |
|
| |
thohan Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 15 April 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hessel2
Har selv et Densen, Focal setup og køre med VDH kabler. Hhv. Clearwater og VAN DEN HUL The D-102 III HYBRID kabel.
Det er fungere rigtigt godt. Har prøvet Chord, Supra, Mictor (er også godt) og Blue Jeans.
Og har stadig VDH - det ændrer jeg ikke på - med mindre jeg en dag skifter andet i kæden.
|
| Til top |
|
| |