Forfatter |
|
henrik002 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
påtænker at skifte mine b&w 604 s3 ud med et par vieanna mozart grand. men vil gerne lige prøvet dem på mit anlæg. er der nogle der kan anbefale dem ? jeg lytter mest til akustisk musik,blød rock og electronica. mit setup er følgende nad c565bee cd, nad c165bee forforstærker, 2 *c272 monoblokke, qed silver spiral signalkabel, van de hul c122 the hybrid højtalerkabel. hvad bruger du evt. som signal/højtaler kabel sølv/kobber ?
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt anbefale dem. Der står nogle lytteindtryk osv i min tråd.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
henrik002 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak det lyder godt,jeg kan se at vi bruger stort set det samme i signal/højtalerkabel hvad vil du sige højtalerne skal koste brugt ?
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik002 skrev:
tak det lyder godt,jeg kan se at vi bruger stort set det samme i signal/højtalerkabel hvad vil du sige højtalerne skal koste brugt ? |
|
|
cs-122 og magnum vil jeg mene er maget forskellige, prøv nu med dit eget cs-122, hvis det lyder for spids og anstrengende i toppen, så opgrader til magnum, hvis altså dit rum kan tæmme den extra pondus i bund og mellemtonen som dette kabel giver. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik002 skrev:
tak det lyder godt,jeg kan se at vi bruger stort set det samme i signal/højtalerkabel hvad vil du sige højtalerne skal koste brugt ? |
|
|
Sådan et sæt i fin stand og ikke for gamle skal vel koste ca. 8 k. Og er enig i det Dan skriver. Der er noget forskel på CS-122 og Magnum. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thuekay rammer plet med hensyn til prisen. Jeg har givet 8000 for et sæt brugte, men som var i mint condition..... det var vel ca halvandet år siden, så måske en smule mindre nu... Men de kan stærkt anbefales.
__________________ mvh Ning
|
Til top |
|
|
henrik002 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er de købt lige over 1 år gamle mint condition til 7000 kr. så det var meget godt ramt ;-) tak for anbefaling af evt. nyt kabel nu må vi se hvad mine ører fortæller mig.
|
Til top |
|
|
henrik002 Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter have lyttet på højtalerne nogle timer, må sige, at jeg finder lyden noget spids/tynd i den nedre mellem tone,nedre diskant.Øvre diskant og øvre mellem tone lyder ok men jeg syntes specielt mandestemmer lyder lidt tynde/lyse og feminine. Bassen er rigtig god (supleret med sub.) selv uden sub. Vil en opgradering til magnum hybrid give mere "brystkasse" i mellem tonen ? med andre ord give mere hul igennem. Andre kabel forslag er også velkomne.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik002 skrev:
Efter have lyttet på højtalerne nogle timer, må sige, at jeg finder lyden noget spids/tynd i den nedre mellem tone,nedre diskant.Øvre diskant og øvre mellem tone lyder ok men jeg syntes specielt mandestemmer lyder lidt tynde/lyse og feminine. Bassen er rigtig god (supleret med sub.) selv uden sub. Vil en opgradering til magnum hybrid give mere "brystkasse" i mellem tonen ? med andre ord give mere hul igennem. Andre kabel forslag er også velkomne. |
|
|
Det lyder godt nok ikke som Mozart Grand i mine ører
Det lyder på dig som om klangen er "way off", og kabler er altså kun til
fintuning. De kan ikke ændre klangen fuldstændigt. CS-122 er en smule
til den varme side tonalt og Magnum lidt mere. Dit NAD spiller heller ikke ligefrem lyst. Det lyder lidt mærkeligt synes jeg. Dit Silver Spiral er der max hul igennem og kan lyde lidt lyst. Du kunne prøve et par rene kobber-kabler her. Men altid noget bassen er ok
Herhjemme spiller de med masser af fylde over hele linien, og et skud
varme i stemmegengivelsen. Tror måske det kan være dit rum eller opstilling. Hvordan har du stillet dem op? Toe-in? Afstand til vægge? Afstand til lytteposition og højttalerne indbyrdes? Har du mange ting på væggene? osv? __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som thuekay skriver, så er kabler kun til fin tuning, men på den anden side så kan en dårlig sammensætning godt få det hele til at falde på gulvet, cs-122 spiller med let framhævet bund og for et vdh kabel fremhævet top, dog er der rimelig balance hvis det pares med et VDH D 102 mk III, vil godt tro at et sølvkabel kunne få toppen til at blive ulidelig, Magnum spiller noget dyber en cs-122 og den kraftfulde bund integrere fint op i mellemtonen som også er rimelig kraftig, toppen er noget afrundet, men pares den med et "ikke hybrid" signalkabel, så er det ikke noget de fleste vil bemærke. Er du i tvivl, så kontakt din lokale hi-fi klubben og forhøre om du ikke kan låne et magnum og et d-102 mk III med hjem, det skulle ikke undre mig om det kunne løse problemet.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
henrik002 Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter anlægget har spillet ca 10 timer i træk om dagen i to dage og lyden ændre sig stadigt mere positivt, så jeg tror bare lige de skal spilles til. Manden jeg købte dem sagde også, at de har været pakket ned det meste af deres liv. Med hensyn til placering står de 2.5 meter fra hinanden med 0.5 meter til side væg /0,6 meter fra bagvæg og ca. 60 grader toe-in, og har et fint lydbilledet. Der er ingen tvivl om det er fin lille højtaler  og min indretning kunne være bedre indrømmet, selvom jeg efterhånden har dækket det meste af gulvet af tykke gulvtæpper  og så skal jeg lige have lidt indretning, til at kontrollere mellemtonen når jeg spiller højt.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik002 skrev:
efter anlægget har spillet ca 10 timer i træk om dagen i to dage og lyden ændre sig stadigt mere positivt, så jeg tror bare lige de skal spilles til. Manden jeg købte dem sagde også, at de har været pakket ned det meste af deres liv. Med hensyn til placering står de 2.5 meter fra hinanden med 0.5 meter til side væg /0,6 meter fra bagvæg og ca. 60 grader toe-in, og har et fint lydbilledet. Der er ingen tvivl om det er fin lille højtaler og min indretning kunne være bedre indrømmet, selvom jeg efterhånden har dækket det meste af gulvet af tykke gulvtæpper og så skal jeg lige have lidt indretning, til at kontrollere mellemtonen når jeg spiller højt. |
|
|
Så prøv at give dem en masse timer med musik på før du begynder at skifte ud... Det lyder meget fornuftigt. Jeg har selv erfaret at det giver dem mere nærvær at give dem massser at toe-in. Dog en smule på bekostning af bredden på lydbilledet. For guds skyld lad være med at putte skumpropperne i øverste basport. Det tager en hel del af varmen og sjælen fra mellemtonegengivelsen. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
henrik002 Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg også gøre mindst en måned endnu, da lommepengene for den her måned er brugt, og ja ingen skum her. Men jeg har lige glemt en enkelt ting hvad er jeres erfaring med at tilte højtaleren baglæns ? her vil jeg også lige prøve mig lidt frem.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik002 skrev:
det vil jeg også gøre mindst en måned endnu, da lommepengene for den her måned er brugt, og ja ingen skum her. Men jeg har lige glemt en enkelt ting hvad er jeres erfaring med at tilte højtaleren baglæns ? her vil jeg også lige prøve mig lidt frem. |
|
|
Det har jeg ikke prøvet. Regner med at de hos Vienna har styr på deres fase og steprespons. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 09 November 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik002 skrev:
det vil jeg også gøre mindst en måned endnu, da lommepengene for den her måned er brugt, og ja ingen skum her. Men jeg har lige glemt en enkelt ting hvad er jeres erfaring med at tilte højtaleren baglæns ? her vil jeg også lige prøve mig lidt frem. |
|
|
Ved godt at svaret kommer lidt sent - sådan ca en sommer for sent ... Jeg har stor succes med at tilte mine BBG'er bagud. Faktisk har jeg erstattet de bageste spikes med afskårne korkpropper for at få et 5-8 grader tilit. Det virker fint i min stue. Da jeg købte dem, var min stue temmelig udæmpet med en betonvæg og et viduesparti overfor hinanden. Der spillede de bedst uden tilt. Nu er der kommet tunge bogreoler, og de suger altså noget præsens, og så virker tilt fint. __________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 09 November 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|