Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lille budget, anlæg søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oistein
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.bl

Jeg er klar over, at dette spørgsmål nok er stillet (og besvaret) før, men jeg bliver nødt til at spørge igen.

Jeg har af mit kollegie-køkken fået bevilget 1500-2000 kroner til et nyt anlæg. I første omgang er folk overbeviste om at et
sæt nye højttalere er tilstrækkeligt, men jeg har på fornemmelsen at det nok også er nødvendigt med en forstærker.

Spørgsmålene er altså

1) Kan vi beholde vores gamle en-eller-anden-sony forstærker og "blot" nøjes med 2 nye højttalere?

2) Hvilke højttalere skal jeg kigge efter?

3) Hvilken forstærker skal jeg evt. kigge efter?

Kravene er selvfølgelig på ingen måde "hi-fi", men blot "spil højt uden at gå i stykker". Egentlig ved jeg ikke helt om dette
forum er passende, men nu prøver jeg :-) Budgettet er nok i underkanten, men måske kan vi investere over flere omgange.

Mvh
Øistein
Til top Vis oistein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oistein

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Velkommen på forum.
Jeg tror at du kan opnå et fint ressultat, hvis det anlæg du har har en udgang til hovedtelefoner. Så kan du nemlig pute et sæt aktive højtalre i, fx som disse
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/argon _7350a_hoejttalersystem_hvid.htm

Ellers skal du nok ud og købe brugt, der kan du sagtens finde et gammelt og godt anlæg til de penge! Skriv lige hvis du har mod på den slags. SKal det være nyt kommer du længst med aktive højtalere
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

oistein
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Et brugt køb er bestemt ikke en umulighed.

Jeg har også meget overvejet et sæt aktive højttalere, og tager i hi-fi klubben i dag for at lytte til nogen. Tak for linket.
Til top Vis oistein's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oistein

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan bruge noget brugt er det her ganske fornuftigt - men måske lidt på vej fra "højt uden at gå i stykker" over i "HiFi" - men det synes jeg ikke gør noget :)
Forstærker + cd. (måske kan du prutte prisen lidt ned - selvom den er fair i forvejen)
http://www.dba.dk/stereoanlaeg-cambridge-azur/id-66125714/
(Måske sammen med disse gulvhøjtalere? http://www.dba.dk/system-audio-1130-boeg-140-w/id-66144429/ Jeg har selv en SA Cambridge kombination, som jeg er glad for)

Hvis det bare skal spille højt kan du finde noget NAD, som nok er bedre til den slags (- og billigere).

Hvad havde du/I tænkt som lydkilde? Cd, Radio, Computer eller Ipods?

Du burde sagtens kunne finde et par gamle kompakte dali'er, Cerwin Vega'er eller B&W'er for de sidste penge, for I har vel ikke plads til gulvhøjtalere? Hvis du finder ud af hvor stort det må være kan vi også kigge lidt på det.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes