| Forfatter |
|
marvin Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Var lige inde på hotel scandic og lægge en lytter til denne meget roste HT, og jeg må indrømme at for en udøvende musiker som jeg selv, har jeg aldrig i de år jeg har beskæftiget mig med HIFI, aldrig hørt en HT af den kaliber til den pris. Jeg må indrømme at den imponerer ikke ved den første lytte seance men efter flere intense "lyttere", så må jeg give mig. Den er simpelhen bare en MUSIK HT og ikke en desideret HIFI højttaler....MÅ BARE EJE DEN!!! Den bedste jeg har hørt til den pris. Er der andre der deler samme mening eller evt. kender til andre HT af samme art og i den prisklasse?
mvh marvin
__________________ "boy the things you see when you haven't got your gun" - Allan Holdsworth
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
marvin skrev:
|
Hej alle!
Var lige inde på hotel scandic og lægge en lytter til denne meget roste HT, og jeg må indrømme at for en udøvende musiker som jeg selv, har jeg aldrig i de år jeg har beskæftiget mig med HIFI, aldrig hørt en HT af den kaliber til den pris. Jeg må indrømme at den imponerer ikke ved den første lytte seance men efter flere intense "lyttere", så må jeg give mig. Den er simpelhen bare en MUSIK HT og ikke en desideret HIFI højttaler....MÅ BARE EJE DEN!!! Den bedste jeg har hørt til den pris. Er der andre der deler samme mening eller evt. kender til andre HT af samme art og i den prisklasse?
mvh marvin
|
|
|
Hej Marvin !
Jeg ejer selv et sæt ProAc 2.5, og jeg er lige så lykkelig for dem, som den dag jeg anskaffede mig et sæt !
ProAc laver nogle meget musikalske ht-er, som desuden er smukt forarbejdet. Har hørt D15, samt nogle stykker mere. Dog ikke de allernyeste, bla. D25, som jeg skal høre her til foråret !
Enig med dig omkring D15........ GO GET IT ! 
Ps. gør dig selv den tjeneste og spænd en god rørslæde for. Så synger de for alvor !  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
marvin skrev:
|
Hej alle!
mvh marvin
|
|
|
Hej Marvin !
Jeg ejer selv et sæt ProAc 2.5, og jeg er lige så lykkelig for dem, som den dag jeg anskaffede mig et sæt !
ProAc laver nogle meget musikalske ht-er, som desuden er smukt forarbejdet. Har hørt D15, samt nogle stykker mere. Dog ikke de allernyeste, bla. D25, som jeg skal høre her til foråret !
Enig med dig omkring D15........ GO GET IT ! 
Ps. gør dig selv den tjeneste og spænd en god rørslæde for. Så synger de for alvor ! 
|
|
|
Yes!!!! RØR ville bare sidde lige i smasken, det er jeg helt ening med dig i og jeg hørte dem også med en RØR AMP, Jeg kender en som der også har et sæt d15 og han kører holfi. DET lyder også helt vildt fedt!
Dog har jeg ikke økonomien til rør , men jeg er sikker på at mit ROTEL setup også vil klare opgaven tilfredstillende. Det er jeg helt sikker på!
Du har 2.5, hvad er egentlig forskellen på 2.5 og D25? Såvidt jeg ved er der ikke den helt store forskel, bortset fra at PRoac ikke bruger scanspeak mere!
Var du inde på hotel scandic i søndags? Der blev de udstillet sammen med d15 og................D38!!!! Hehehe se det er en HT jeg godt kunne tænke mig at stikke ht kablet i .
Oplever du ikke en musik oplevelse istedet for en HIFI oplevelse, det er nemlig det jeg går efter! Hvad bruger du til dyrene?
Rart at høre din mening
__________________ "boy the things you see when you haven't got your gun" - Allan Holdsworth
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Jesper Juul]Helt enig, jeg har forgængeren Response 1.5, og den spiller simpelthen forrygende. Det eneste den ikke egner sig til er heavy metal ved realistiske lydtryk, alt andet spiller den simpelthen suverænt.[/QUOTE
Savner du BAAAAAAAAAAAAAS!!!? Eller hvad mangler den? Den var jo også ret fed da den kom frem i sin tid?
Jeg hører meget dire straits og Allan HOldsworth og det kører fuldstændig over al forventning!
Jeg anede ikke at der var så mange fans af Proac? Rart at høre!!!
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 03:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig!
ProAc Response D15 er simpelthen en ustyrligt fed højttaler, og så er den ikke engang urealistisk dyr
Med lidt held bliver det min næste HT når jeg engang får råd... __________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
marvin Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørstrøm skrev:
|
Helt enig!
ProAc Response D15 er simpelthen en ustyrligt fed højttaler, og så er den ikke engang urealistisk dyr
Med lidt held bliver det min næste HT når jeg engang får råd...
|
|
|
Jeg kan kun give dig ret!! . Den skal hjem til mig that's a big 10-4 __________________ "boy the things you see when you haven't got your gun" - Allan Holdsworth
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke den mangler decideret bas, meeeeen en enkelt 6½" er ikke specielt egnet til højtspillende heavymetal.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem forhandler proac udover audioart som ikke har en hjemmeside...?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
|
|
|
Det er kun Audioart som importerer og forhandler ProAc i DK ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jammen hvor kan man så se deres priser! Hvad koster D15 og D25 Henholdvis pr. stk?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Yes!!!! RØR ville bare sidde lige i smasken, det er jeg helt ening med dig i og jeg hørte dem også med en RØR AMP, Jeg kender en som der også har et sæt d15 og han kører holfi. DET lyder også helt vildt fedt!
Dog har jeg ikke økonomien til rør , men jeg er sikker på at mit ROTEL setup også vil klare opgaven tilfredstillende. Det er jeg helt sikker på!
Du har 2.5, hvad er egentlig forskellen på 2.5 og D25? Såvidt jeg ved er der ikke den helt store forskel, bortset fra at PRoac ikke bruger scanspeak mere!
Var du inde på hotel scandic i søndags? Der blev de udstillet sammen med d15 og................D38!!!! Hehehe se det er en HT jeg godt kunne tænke mig at stikke ht kablet i .
Oplever du ikke en musik oplevelse istedet for en HIFI oplevelse, det er nemlig det jeg går efter! Hvad bruger du til dyrene?
Rart at høre din mening
[/QUOTE]
Hej Marvin !
Forskellen på D25 og 2.5, er som du rigtigt nævner udskiftningen af enheder. Udover dette er der skåret en port/åbning i bunden over plinten. Målene er de samme som altid.
Jeg var desværre forhindret, så jeg overværede ikke messen.
Jeg køre selv med flg. setup:
Cd-afspiller: Audio Aero Capitole mkl
Effektforstærker: BAT VK75
Det spiller som en drøm. Når tiden kommer skal du investerer i en god omgang rør. ProAc ånder af musikalitet og liv med gode rør ! Og som du rigtigt nævner tænker man ikke så meget hifi med ProAc........ Nej, de spiller nemli musik !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Jammen hvor kan man så se deres priser! Hvad koster D15 og D25 Henholdvis pr. stk? |
|
|
Hej Raskolnikov !
Jeg har desværre ikke priserne. Men du kan evt. sende en mail, eller ringe til Tom og Allan. Så kan du helt sikkert få oplyst nogle priser. Priserne varierer afhængigt af finér valget.
audioart@email.dk
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
D15 Koster vist nok 22.000 for et sæt, plus/minus et par hundrede. Jeg spurgte herren der fremviste dem ved messen.
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
mchs Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det er kun Audioart som importerer og forhandler ProAc i DK !
Ikke korrekt. AB Audio på Åboulevard i København forhandler ligeledes Proac.
__________________ God lyd er en proces der skal tillæres igennem livet - og i takt med pengepungen :-)
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mchs skrev:
Raskolnikov skrev:
Det er kun Audioart som importerer og forhandler ProAc i DK !
Ikke korrekt. AB Audio på Åboulevard i København forhandler ligeledes Proac. |
|
|
Ja for ting ændrer sig jo slet ikke på de 6 år som der er gået siden indlægget blev oprettet. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
mchs Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha - godt ord igen :))
Den havde jeg overset...
Jeg søger p.t. på Proac højttalere, hvorfor jeg blev linket til denne tråd... Sorry!
__________________ God lyd er en proces der skal tillæres igennem livet - og i takt med pengepungen :-)
|
| Til top |
|
| |
musiknøjd Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 August 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam et par dejlige Proac d 15 som jeg overvejer at sælge, grundet opgradering ( jeg plejer dog at vende tilbage til
proac igen
tlf 50 16 10 12
|
| Til top |
|
| |
mchs Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Det lyder ganske interessant. Hvad er prisen og hvor i landet befinder du dig?
Vh michael
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på moderatorerne.. salg er ikke tilladt på forummet, så hold jeg til privat beskeder eller telefon
|
| Til top |
|
| |