Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: enheder og sa7k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jacob8926
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

hej...Ved nogle af jer, hvor man finder højtaler enheder??? Vil gerne have mange forskellige muligheder!!!...også lige en ting mere. Er der nogle af jer der har, eller har hørt system sudio 7k??? jeg har kun hørt godt om dem, men hvordan syntes i de spiller? engang til et højtaler messe for expert forhandlere, blev sa7k sammenlignet med et par dali til 100.000 hvor der blev stemt om hvilke der var bedst og sa vandt! mvh jacob
Til top Vis jacob8926's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob8926

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

søg og du skal finde, du burde få mange hits.

dette har været oppe mere end en gang.

monacor, DAT er bare lige et par af de utallige muligheder!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

jacob8926 skrev:
hej...Ved nogle af jer, hvor man finder højtaler enheder??? Vil gerne have mange forskellige muligheder!!!...også lige en ting mere. Er der nogle af jer der har, eller har hørt system sudio 7k??? jeg har kun hørt godt om dem, men hvordan syntes i de spiller? engang til et højtaler messe for expert forhandlere, blev sa7k sammenlignet med et par dali til 100.000 hvor der blev stemt om hvilke der var bedst og sa vandt! mvh jacob

Det er klart at højttalere til 100.000 skal lyde godt - ellers er det kun producentens mor, der har et sæt stående.

Kunne afstemningsresultatet skyldes, at Expert forhandler SA og ikke Dali ? Hvilke Dali'er var der i øvrigt tale om ?

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

mht SA7K kontra dali megaline, disse højtalere er så forskellige i filosofi og opbygning, at jeg mener at en sammenligning ikke er mulig.

Megaline er nådesløs over for det grej de bliver koplet til, så hvis de har lydt dårligt, var det nok dårlig grej(forstærkere og lydkilde).

men stillet korrekt op og men det rigtige grej bag, så spiller de forrygende.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Enten er man til SA elller ikke,man skal kunne lide deres spillestil tror jeg. Jeg kan ikke forliges med deres basgengivlese, en kontrabas skal fesk. have krop og fylde og det får de ikke på en sa7k, de dybe toner kan man knapt høre og slet ikke mærke dem, de små enheder formår slet ikke at flytte den luft der skal til for en troværdig basgengivelse. ER man til slank lyd kan man roligt købe SA.

Jeg har aldrig haft en sa7k hjemme hos mig selv, så mine lytteintryk er baseret udenbyes og her er det ikke en højtaler der tænder mig og slet ikke til den pris. .Men den er flot hvis man går op i design.

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Lige præcis, den dybe bas får man bare ikke ved en System Audio højttaler! SA7K vs Megaline er selvfølgelig en smags sag, men jeg er dog ikke et sekund i tvivl om at megaline ville være det bedste køb, husk lige på at megaline skal bruge 2 monoblokke pr side, af større kaliber, så det er da også en forudsætning, at de brugte dette i deres samligning!

mvh Brian Høgh

Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Som slips skriver, så er SA7K en meget flot højttaler. Men jeg er slet ikke imponeret af den, nu er det ikke fordi jeg ikke kan lide SA, jeg har selv SA3070 og der synes jeg absolut man får dybde og en slagkraftig bas!
Det jeg har fået hørt til SA7K har været lidt skuffende. De 4 af enhederne er passive, desværre for passive. men resten er ganske udemærket, som helhed ville den spille godt hvis der kom et par subs til at hjælpe med de dybere toner. Det burde bare ikke være nødvendigt med den type højttaler.

FLEX195: har du hørt 3070??

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

Som slips skriver, så er SA7K en meget flot højttaler. Men jeg er slet ikke imponeret af den, nu er det ikke fordi jeg ikke kan lide SA, jeg har selv SA3070 og der synes jeg absolut man får dybde og en slagkraftig bas!
Det jeg har fået hørt til SA7K har været lidt skuffende. De 4 af enhederne er passive, desværre for passive. men resten er ganske udemærket, som helhed ville den spille godt hvis der kom et par subs til at hjælpe med de dybere toner. Det burde bare ikke være nødvendigt med den type højttaler.

Ja 3070 er en god højttaler, det skrev jeg også tigligere herinde, men fik at vide at man da ikke kunne sammenligne en 3070 med en SA7K, så pas på redaktøren ikke kommer efter dig.

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har hørt 3070, og det er absolut en af de bedste SA, omend ikke den bedste efter min mening, var med i mine overvejelser da jeg skulle have nye, men jeg ville prøve noget andet, og prøve at have den helt dybe bas, det ligger 3070 da også på grænsen til at præsterere, men synes altså den mangler det sidste (min uproffesionelle mening), alt det andet præstere den da også brilliant!

Mvh Brian høgh

Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
witzel skrev:

Ja 3070 er en god højttaler, det skrev jeg også tigligere herinde, men fik at vide at man da ikke kunne sammenligne en 3070 med en SA7K, så pas på redaktøren ikke kommer efter dig.

... jeg kan godt huske den tråd... brugte også tråden inden jeg købte selv.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 16 Marts 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Ja jeg har hørt 3070, og det er absolut en af de bedste SA, omend ikke den bedste efter min mening, var med i mine overvejelser da jeg skulle have nye, men jeg ville prøve noget andet, og prøve at have den helt dybe bas, det ligger 3070 da også på grænsen til at præsterere, men synes altså den mangler det sidste (min uproffesionelle mening), alt det andet præstere den da også brilliant!

Mvh Brian høgh

smag og behag, det er den bedste SA model JEG har hørt. De er da blevet suppleret med en SE200, men kun til film. til musik synes jeg at de er ganske fine og til mine dance/trance skiver.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes