| Forfatter |
|
flechr8 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan i alverden skal jeg bære mig ad med at pille enhederne ud af sådan en kasse?? Skidtet er jo limet sammen.. Har med stor forsigtighed forsøgt at vippe bassen ud med en filtbeklædt skruetrækker, men jeg er bange for at kabinet kanterne får nogle fæle mærker hvis jeg lægger de kræfter i, som limen syntes at påkræve. Er der nogle gamle kendere der har et par fif??
__________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt en skruetrækker, og så skruet skruerne ud  Spøg til side. Der var ingen nævneværdig lim på mine... Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vit jeg ved er de ikke limet fast, det er noget sort masse der er brugt så brug en proptrækker i skrugehullet og træk til enheden slipper men vær forsigtig
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den der sorte klæbemasse kræver et kraftigt, konstant træk i temmelig lang tid, indtil den slipper. Den er jo sej, og meget lidt villig til at give sig. Jeg har ikke prøvet den med proptrækkeren. Hvis hullerne egner sig i størrelse, lyder det da ret smart. Når jeg har haft den slags problemer, har jeg stukket bladet af en stærk skruetrækker skråt ind under chassis'et gennem et af skruehullerne, og så ellers trukket udad med begge hænder om skruetrækkeren, indtil enheden langsomt løsner sig. Held og lykke.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
flechr8 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk tip det med proptrækkeren  .. Det lykkedes sku - og så uden at voldtage kabinettet
__________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan jeg nå at kaste et hurtigt tillægspørgsmål ind?
er det alle E, der har den sorte klæge masse på enheden? Jeg har kigget på et par brugte E IV, men sælger fortalte at bassen "faldt ud" af kabintettet, da han skruede skruerne løs - har de været modificerede - skal jeg have en alarm-lampe tændt?
Nogen der har en (uforpligtende) holdning til spørgsmålet?
på forhånd tak.. 
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 05 Juni 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Måske det er de "større" modeller der har denne klæbemasse ved samlingen på bas og mlm. tone enhederne.
Jeg har et sæt J III og J IV - der er ingen fugemasse ved basserne
Jeg har også et sæt D og C IV - der er fugemasse på. jeg har også et sæt Q, dem har jeg ikke checket.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 06 Juni 2010 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lige fået en mail fra en ven og han mener at det kun vat Peter Snell der brugte denne sorte masse i de modeller han frem bragte i sin tid men er ikke helt sikker, lad os få nogle på banen der kan svare på det.
der er lige de her side www.snell.dk www.snell.no prøv lykken her
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den masse sidder på alle Snell (både bag woofer og diskant), da den er sat der for at tætne rundt om enhederne. Så vidt jeg er
orienteret en af filosofierne bag Snell. Jeg ved ikke hvor jeg har det fra, men jeg har gennem årene haft en del Snell højttalere,
og da jeg i sin tid fandt ud af at jeg var til Snell lyd, spurgte jeg om en masse på diverse danske og udenlandske forums om det
samme. Svarene var at det var der for at gøre det 100% tæt og at det var en af filosofierne bag højttaleren
Er den der ikke, så har en tidligere pillet den af. Den skulle kunne erstattes af andet der tætner. Husker ikke vad det hedder ;)
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige skiftet bass-enheder på mine Snell A/III og der var også det sorte stas. Hvis I finder ud af hvad det er hører jeg
gerne mere.
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 09 Juni 2010 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare noget tætner af en eller anden form. Elefant-snot kan reelt bruges. Hovedsagen er bare at det lukker tæt ;)
|
| Til top |
|
| |