Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvad skal jeg købe! (hjælp) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
denkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at invester i et par "all-round" højtaler. Det vil sige at jeg har kikket på nogen gulvhøjtaler, men er blevet helt "lost" i mærker, modeller osv.

Jeg har 3000 til 4000 kr. som jeg skal spendere, og de skal gerne bruges således at jeg får "Value for money".

Jeg ville håbe at jeg kunne få nogen ekspert-råd, herinde, så jeg ikke bare gik ud og købte noget "bras".

På forhånd tak...

Til top Vis denkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denkel

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til

Dali 850, som er nævnt ret mange gange herinde gennem tiden, er noget af det bedste du finder mellem 3-4000 kr. Du får en flot højttaler som spiller rigtigt godt med godt udstyr smidt på - den kan uden problemer følge med væsentligt dyrere højttalere!

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej - osse velkommen herfra

Hvis det skal være nyt, så prøv at give Dali Blue 5005 et lyt (4000/sæt) det er en udemærket all-rounder.

Ellers så er det mest for pengene på brugtmarkedet...

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

måske ikke så hifi rigtigt men jbl´s northridge serie gør det faktisk ok.. E 60 til ca 1600 pr stk ville jeg mene kunne være et meget serøst bud istedet for dali´s blue serie...

men dali 850 ville bestemt ikke være noget dårligt bud og er der du fårklart mest forpengene selvom det er brugt

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

denkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange for de mange råd.

Men nu mangler jeg bare et nogen gode råd til det at købe brugt!

Hvad skal jeg holde øje med. Kan jeg teste dem på en måde, og hvad skal jeg høre efter.

Hvordan kontollere jeg at det er iorden det jeg køber, og sidst men ikke mindst, hvor skal jeg købe det. (DBA)????

Til sidst skal i have endnu en tak, for de mange "gratis" råd til os (læs mig), ikke så HIFI-kloge.

Til top Vis denkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denkel

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej, og velkommen

Jeg giver de andre ret i at Dali 850 er et kompetent bud hvis du vil have en lidt større gulvhøjtaler til prisen.

At købe sådan nogen brugt er der egentlig ikke mange ben i. Der er mange til salg på DBA. Du ringer blot rundt og finder nogen til en go' pris som lyder tl at være velholdte. Så allierer du dig med en lidt rummelig bil og kører ud og gi'r dem et lyt.

Højtalere af god kvalitet er næsten umulige at splitte ad og er derfor et temmelig risikofrit brugtkøb. Først kontrollere du at kassen er pæn og uden markante ridser - udseendet fortæller rigtig meget om hvordan de er brugt. Herefter skal du skal bare huske at lytte efter om alle enheder spiller og at der ikke kommer mærkelige lyde (skratten).

Til sidst gør det ikke noget at prutte lidt om prisen - der er som sagt en del til salg.

Held og lykke!

MVH Thomas

PS: Den er suverænt flottest i maghony.

Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes