| Forfatter |
|
Lars Clausen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Ja først og fremmest, undskyld jeg kommer med et spørgsmål der er stillet 1000 gange før.
Jeg står og vil gerne skifte mine Jamo E770 højtalere ud. Men til hvad? Jeg har ikke den helt store kenskab til de forskellige mærker udover hvad man finder på hifiklubbens HP.
Men, jeg har kigget på både lektor, ikon og concept serien fra dali, samt DM684 og DM683 fra B&W. Er det noget værd?
Jeg har på dba.dk fundet nogle KEF RDM one som virker ret seje, men har intet kenskab til mærket. Jeg er dog lidt bange for den kun har en enhed? Kan den godt levere noget alligevel? Hvis det blev dem, skulle de køre med en dali concept 12 sub regnede jeg med.
Også på dba.dk har jeg fundet nogle system audio 3070 som virker som en seriøs højtaler.
Jeg har intet imod en kompakthøjtaler på stativ, syntes det kan se rigtig godt ud, dog er jeg bange for at mangle power i forhold til en gulvhøjtaler. Udover disse jeg har nævnt, kan i nævne andre mærker eller modeller der kunne være værd at kigge på?
Det skal siges, der skal både ses film med HD-lydformater samt høres en god gang rock.
Håber i vil komme med nogle input.
MVh
Lars
|
| Til top |
|
| |
almarx Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig du bare på de Kef,- de blev anmeldt rigtig godt. Der er faktisk to enheder, men de er integrede så diskanten sidder midt i, helt perfekt.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Ja man ser spørgsmålet tit her på forummet, men det er der vel egentligt ikke noget galt i. Det er en jungle at finde rundt i og man bliver let forvirret. HIFI-Klubben har mange gode mærker, men der findes også andre butikker. F.eks. KT-Radio, HIFI-Forum, Topsound osv. Du kan evt. google nogle butikker på nettet. Hvis du vil have brugt er der både en køb og salg funktion her og DBA.dk f.eks. Men hvad hjælper det? Ikke så meget hvis du vil vide præcis hvilken højttaler du skal købe. Problemet er bare at du nok er den der bedst ved hvad du kan lide. Så jeg synes du skal lytte lidt til butikkernes mærker så du har en fornemmelse af hvilken lyd de afgiver. Så kan du bedre spore dig ind på hvad du vil have. Så kan du også komme med mere præcise spørgsmål om hvorvidt højttalerne lever op til dine krav.
KT-Radio forhandler f.eks. System Audio og KEF, det kan være de kan give dig mere info og give dig et prøvelyt på nogle højttalere.
For at svare på et af dine spørgsmål, så ja, en stander højttaler kan godt mangle noget i forhold til en gulvhøjttaler, men det kan en sub afhjælpe. Hvis du er interesseret i en standerhøjttaler, skal du måske også kigge på Dynaudio, deres standerhøjttalere er kendt for at levere en god og præcis bas.
Held og lykke med det, det er altid sjovt at få nyt udstyr  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Dali og B&W er rigtige fine højttalere. De lyder meget forskelligt dog. Jeg mener, at ca halvdelen af folk foretrækker Dali og den anden halvdel B&W. Så jeg vil foreslå, at du tager ned og lytter, så du selv kan afgøre om du er Dali eller B&W mand. Prøv også at høre dem, med forskellige forstærkere spændt for, da det kan betyde meget for lyden.
Jeg er selv B&W mand. Du bør være opmærksom på, at de kræver en kraftig forstærker, for at yde deres bedste. Især når du kommer op i 683'eren med FST-mellemtonen. Dalierne skulle være mere letdrevne. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for de første indput, det er lækkert med lidt hjælp når man ikke er den store nørd inden for feltet.
Dali og B&W er gode højtalere, men jeg ville nu hellere have noget man ikke så hver dag. Men her kender jeg ikke rigtig til de forskellige mærker der findes derude, så jeg skal bruge et skub i den rigtige retning:-D Jeg er blevet ret hooked på ideén om en standerhøjtaler da jeg syntes det kan være ret flot. Men har ikke rigtig kunne finde andre end de KEF. Har godt set at system audio laver mange, men jeg har sgu ikke meget fidus til dem. De er jo så tynde at man kan gemme dem bag en lygtepæl.
Her er hvad jeg har fundet ind til videre på dba.dk
http://www.dba.dk/heybrook-hb-4-sr-lyst-trae-90/id-66813400/ http://www.dba.dk/kef-rdm-one-sort-roed-100-w/id-66605379/ http://www.dba.dk/system-audio-3070-kirsebaer/id-66620253/ http://www.dba.dk/bw-dm603-s3-calvados-150-w/id-66812921/
De heybrook virker ret billige?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Hifi Hippo også skriver, så tag dig tid og nøjes ikke kun med at tage i hifi klubben. Undersøg hvilke højtalere der ligger i den prisklasse som du har råd til, tag rundt i de forskellige butikker og lyt og vigtigst prøv at bruge dine egne ører og lad være med at blive for farvet af sælgerens fine ord  Selvom det kan være svært. Første gang jeg skulle ud og købe højtalere, uden egentlig at have hørt så mange før og havde heller ikke rigtig styr på hvad jeg præcist skulle gå efter, da blev jeg enormt farvet af sælgeren og selvfølgelig skal han jo også rose sit eget produkt så han kan sælge noget, men prøv at tage det med et gram salt. Jeg vil ikke anbefale nogle mærker frem for andre, da de spiller forskelligt og det er jo smag og behag. Hvis du bliver bidt af denne hobby, så kan det jo også være at dine forhenværende nye højtalere bliver opgraderet til noget andet om 1 års tid
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Find ud af hvordan du kan lide musikken formidlet.
Er det klinisk? homogent? fodtrampende? med varme og nerve? og så lyt til l**tet ;)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også inde på jeg ikke gidder hifiklubben, deres produkter er såmænd fine nok men har ikke fået den bedste behandling dernede for et hlavt års tid siden. Blev lovet ditten og datten og da jeg efter 2 måneder ikke var tilfreds med det produkt jeg havde købt var der ikke så meget serice fra deres side af. Den NAD forstærker jeg havde købt, kunne simpelthen ikke det jeg var blevet lovet.
Jeg er helt med på at jeg skal købe med ørene og ikke hvad andre folk siger. Jeg søger bare et skub i den rigtige retning:-)
Det kunne være ret konevenligt med et par SA stativhøjtalere, kombineret med min dali concept 12 sub. Men som sagt før, de virker sgu ikke særlig store. Og så var der jo lige de Heybrook, har aldrig hørt om mærket før men det virker billigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
Find ud af hvordan du kan lide musikken formidlet.
Er det klinisk? homogent? fodtrampende? med varme og nerve? og så lyt til l**tet ;)
|
|
|
Jeg vil ikke have pyntet lyd, det skal være ærligt og ægte:D
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og tag gerne noget af dit eget musik med i butikken og hør det. Så kender du det og det er nemmere at sammenligne højttalernes spillestil.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |