Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Linn ninka diskant virker ikke? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt et sæt Linn Ninka brugt, men den ene diskant virker desværre ikke, og har prøvet at vende pladerne som der står i manualen. De skal køre passiv sammen med en Thule IA150 forstærker.

Håber der er nogen der kan hjælpe eller har et fif til at finde ud af hvad der kan være årsagen til dette?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
Jeg har lige købt et sæt Linn Ninka brugt, men den ene diskant virker desværre ikke, og har prøvet at vende pladerne som der står i manualen. De skal køre passiv sammen med en Thule IA150 forstærker.

Håber der er nogen der kan hjælpe eller har et fif til at finde ud af hvad der kan være årsagen til dette?
diskanten er sikker brændt, har selv haft et sæt linn espek hvor jeg brændte den ene diskant (de bruger samme diskant), købte en ny hos scala hifi og monterede den selv, den kostede heldigvis kun 500 kr.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Usse skrev:

diskanten er sikker brændt, har selv haft et sæt linn espek hvor jeg brændte den ene diskant (de bruger samme diskant), købte en ny hos scala hifi og monterede den selv, den kostede heldigvis kun 500 kr.

Ok det var da ikke så mange knaster, men jeg skal nok til det københavnske idag, er der ikke en special butik der har sådan en diskant på lager?

Faldt tilfældigvis over et link hvor der var en bruger fra avforum der også have brændt en diskant af, men istedet tvivlede på linns diskant kvalitet og derfor gik en alternativ vej, og kontaktede http://www.hiquphon.dk/

Er det også en mulighed hvis man alligevel skal til at ofre 500kr?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:
dan a. skrev:
Usse skrev:

Ok det var da ikke så mange knaster, men jeg skal nok til det københavnske idag, er der ikke en special butik der har sådan en diskant på lager?

Faldt tilfældigvis over et link hvor der var en bruger fra avforum der også have brændt en diskant af, men istedet tvivlede på linns diskant kvalitet og derfor gik en alternativ vej, og kontaktede http://www.hiquphon.dk/

Er det også en mulighed hvis man alligevel skal til at ofre 500kr?
Ved ikke hvad der er af butiker i KBH, det var en skaffe vare hos scala hifi.

Den dome diskant linn har brugt, her den lidt trælse tendens at den hurtig begynder at "skrige" bare den bliver lidt presset, så hvis det findes en bedere enhed der er lidt til at montere uden de store ombygninger på højtaler og filter, så er det da bare at springe ud i det.

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Svar fra Oskar der står bag Higuphon.dk:
----------------------------

Jeg kan levere et par særdeles gode tweetere til dine Ninka som derved opgraderes ikke så lidt.
Adskillige kunder worldwide har allerede købt sådanne og ALLE har været meget imponerede af resultatet.

Der er tale om Hiquphon tweeter type ”OWIIx-92”.
Jeg leverer dem kun som et matched par. Sælger altså ikke én alene men altid to stk.

Når du opgraderer til et matched par OWIIx-92, vil du genopleve en flot veldefineret særdeles musikalsk stereooplevelse, som næppe fås bedre!
Så ja, jeg vil bestemt påstå at du får en forbedret diskantgengivelse!

Prisen er total DKK 1.863,- leveret som postpakke til din adresse.

----------------------------
Men men jeg er jo ikke Sønderjyde for sjov og synes da umiddelbart at 1900kr for et sæt diskanter er mange penge bare lige at smide ud, uden at spørge mere til råds om der findes andre alternativer til en Ninka højttaler?

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Juli 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det kan være at du ikke ved det, og du er lovligt undskyldt, for de er ikke kendte, men Hiquphon er diskanter i verdensklasse.
Oscar Wrønding har ganske vist selv designet dem, men han har ret. Og en tusse for en diskant er IKKE dyrt.
Men jeg kan godt se dit problem - du mangler 1 diskant der kan fås for 500.- og skal nu slippe 2kkr! Men hvis Oscar står inde
for at Ninka filteret ikke skal modificeres, kan det være særdeles gode penge givet ud.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Det kan være at du ikke ved det, og du er lovligt undskyldt, for de er ikke kendte, men Hiquphon er diskanter i verdensklasse.
Oscar Wrønding har ganske vist selv designet dem, men han har ret. Og en tusse for en diskant er IKKE dyrt.
Men jeg kan godt se dit problem - du mangler 1 diskant der kan fås for 500.- og skal nu slippe 2kkr! Men hvis Oscar står inde
for at Ninka filteret ikke skal modificeres, kan det være særdeles gode penge givet ud.

Jamen nu når jeg graver lidt dybere ned i stoffet kan jeg da umiddelbart godt se at Hiquphon laver fremragende diskanter, der eksporteres verden over. Men efter lidt yderligere indsigt i de originalle diskanter Linn SPKR modeller, er jeg stødt ind i et par SPKR 015/5 altså den nyeste generation af 015er serien til billige penge. Nogle hævder dog stadig at SPKR 038/2 skulle være bedre, og andre hælder til denne? Nogle der har erfaringer med disse kontra hinanden?

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Har lige fået taget et billede af nuværende status på min ene Ninka, hvor diskanten hviler lidt på lauerbærene ;) Det er mest lige for at sammenligne magneten, synes det er lidt kriminelt hvor lille den egentlig er :(

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juli 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

mon ikke det er en neodym magnet?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
mon ikke det er en neodym magnet?

Jo det har du vidst tilsyneladende ret i, har dog ikke særlig meget forstand på de forskellige tekniker inden for diskanter, men synes bare at der er en kæmpemæssig forskel på netop disse, man plejer jo at høre at jo desto tungere et stykke elektronik er desto bedre er det, men måske ikke i dette tilfælde pga. teknologien.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes