| Forfatter |
|
henninge Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er skrækkeligt, min Sony er begyndt at hoppe rundt i musikken, det viser sig ved at nr. 1 på en cd vil den ikke afspille, men hopper rundt og starter forfra nogen gange, det viser sig dog mest når den er helt kold. Nogen som ved om det er laseren der er slidt op Og hvor kan man få en ny, hvis det er den. Det er en Sony X7ESD.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som laseren! Har selv haft 2 x7esd'er.Begge havde slidte laser.At skaffe en bliver svaert.Men prov evt audiocom.com/co.uk
De skaffede mig nye laseren til 559/779/707Es.
|
| Til top |
|
| |
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=henninge] Det er skrækkeligt,
min Sony er begyndt at hoppe rundt i
musikken, det viser sig ved at nr. 1 på en
cd vil den ikke afspille, men hopper rundt
og starter forfra nogen gange, det viser sig
dog mest når den er helt kold. Nogen som
ved om det er laseren der er slidt op Og
hvor kan man få en ny, hvis det er
den. Det er en Sony X7ESD. [/
QUOTE]
Hey..
Ja, eller prøv jørgen P elektronik i rødovre..
Der har jeg flere gange købt lasermodul, og
selv skiftet..
Laseren plejer at kunne fåes for ca. 3 - 400
kr, så det er jo forsøget værd.
Mvh
Chris-torb
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
henninge skrev:
|
Det er skrækkeligt, min Sony er begyndt at hoppe rundt i musikken, det viser sig ved at nr. 1 på en cd vil den ikke afspille, men hopper rundt og starter forfra nogen gange, det viser sig dog mest når den er helt kold. Nogen som ved om det er laseren der er slidt op Og hvor kan man få en ny, hvis det er den. Det er en Sony X7ESD.
|
|
|
Ked af at være en lyseslukker, men det er praktisk talt umuligt at skaffe laser til din model, hvis den er magen til Sony 707es.Tro mig jeg har forgæves prøvet i flere år ! De fås simpelthen ikke mere og har ikke været i produktion i flere år ! Dit eneste håb er at anskaffe en brugt model med samme laser ( altså endnu en Sony )Det kan nok ikke betale sig så er det nok mere fornuftigt at købe en nyere brugt Sony og skrotte den GAMLE model 
Men måske er din laser slet ikke defekt !! Hvis den viser TOC i starten når du sætter en cd i er det nok nærmere styrekredsen til laseren der er defekt ! Check evt dette link http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPORT/laser/Laserolo gy.html det er faktisk ret interessant !
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en svag mulighed for at de små stålstænger laseren "kører" på bare skal smøres. Jeg har på mere end én cd-afspiller oplevet at "hoppe-problemet" stammede fra manglende smørelse på stålstængerne. Jeg har med held benyttet silicone glideolie på disse stænger. Det holder nærmest evigt. Hvis du vælger at smøre med siliconeolie, skal den gamle fedt renses af først.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig svært med de gamle maskiner fra Sony. Købte selv en reservelaser til min Denon DCD3650 som også skulle være umulig at få fat i. Det var den dog ikke
Fandt min på Ebay.de som ny Uorginal
Kontakt fra sælger på Ebay
Prøv ham her. www.audio-video-experte.de
Måske han kan hjælpe dig. Hvad hedder lasertypen ? står somregel på laser enheden
Har fundet frem til at laserenheden skulle hedde KSS190A. Måske jeg tager fejl. Så må nogen rette mig.
Held og lykke __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er stort set umuligt at finde lasere til de gamle Sony topmodeller, og tro mig - jeg har været stort set verden rundt for at finde til X7, X777 og X707, men der er intet at finde.
Der findes derimod masser af uoriginale lasere til de billigere drev, men de passer desværre ikke dertil! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du virkelig brænder for den model KAN man lodde laserdioden ud med et tilsvarende laserdiode. (Har prøvet det een gang) og anbefaler IKKE at man prøver.
Sindssygt svært at aligne den nye laserdiode , men kan gøres 
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
freako skrev:
| Der er en svag mulighed for at de små stålstænger laseren "kører" på bare skal smøres. Jeg har på mere end én cd-afspiller oplevet at "hoppe-problemet" stammede fra manglende smørelse på stålstængerne. Jeg har med held benyttet silicone glideolie på disse stænger. Det holder nærmest evigt. Hvis du vælger at smøre med siliconeolie, skal den gamle fedt renses af først. |
|
|
Det du skal smøre med er Super Lube og det kan købe hos Brinck elektronik, det er det min ven bruger når han renser disse skinner læseren glider på, et par små dråber så glider det fint igen, men rens lige før du kommer det nye på.
http://www.brinck.dk/

|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
henninge skrev:
|
|
|
|
Spiller den - eller spiller den ikke? Jeg har lidt svært ved at tyde det ud af ovenstående. Hvis den faktisk spiller lidt og derefter hopper, så er laseren ikke død. Mit bud er smøring af mekanikken i det tilfælde. Hvis den bare står og gnaver og intet ellers sker så er laseren død. Jeg har engang haft succes med at købe laser-pu enheder hos Telmo på Frederiksberg, men om firmaet stadig eksisterer ved jeg desværre ikke. __________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt er der en XA5es'er på KSB, det er næsten samme maskine, den mangler bare bal. udg., men selve drevet (og laser) skulle være ens.
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry så først nu at det var en X7ESD'er der var tale om  Så er XA5ES altså ikke helt det samme drev  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
musifix skrev:
henninge skrev:
|
|
|
|
Spiller den - eller spiller den ikke? Jeg har lidt svært ved at tyde det ud af ovenstående. Hvis den faktisk spiller lidt og derefter hopper, så er laseren ikke død. Mit bud er smøring af mekanikken i det tilfælde. Hvis den bare står og gnaver og intet ellers sker så er laseren død. Jeg har engang haft succes med at købe laser-pu enheder hos Telmo på Frederiksberg, men om firmaet stadig eksisterer ved jeg desværre ikke.
|
|
|
Det, den gør, kan muligvis relateres til at gliderne skal smøres, men det kan nu altså stadig godt være laseren. Når laseren er slidt/svag, mister den evnen til at fokusere, og når den ikke kan fokusere vil den begynde at hoppe/skøjte rundt og ikke rigtigt kan finde ud af hvad den vil.
En mulighed kan dog være at prøve at rense den, for at se om det kan ændre noget. Laseren kan renses både indvendigt og udvendigt, og optikken kan godt være generet af skidt mellem øvre og nedre optik. Det er dog ikke en opgave for hvem som helst, for man skal vide hvad man gør, når man piller den fra hinanden.
Men se sådan på det - maskinen er 21 år gammel, så den må vel siges at have aftjent værnepligten rent lasermæssigt. Det er sgu godt gået! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |