| Forfatter |
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej da jeg er lidt interesseret i disse højtalere vil jeg høre om der er nogle nævneværdige forskelle imellem MKIeren og MKIIeren?
mvh
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sakset fra min tråd "Primare og Vienna Mahler stuen"
Følgende kom frem i en diskution om MK I og MK II
Så vidt jeg er informeret er forskellen på mk I og mk II en ny diskant, nyt logo (firkantet sølv i stedet for guld-V) og nye rhodium-skrueterminaler.
Mvh
Per __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Sakset fra min tråd "Primare og Vienna Mahler stuen"
Følgende kom frem i en diskution om MK I og MK II
Så vidt jeg er informeret er forskellen på mk I og mk II en ny diskant, nyt logo (firkantet sølv i stedet for guld-V) og nye rhodium-skrueterminaler.
Mvh
Per |
|
|
Ok tak for svar, diskanten er jo ret afgørende, men mon ikke man selv kan smide en nyere i. hvis størrelsen er det samme. Hvad med delefiltre mm?
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 20 Juli 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Razzer
Ud med Aurum cantus
Hvorfor ? Mahler i din lejlighed hmmm
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Filmtosse skrev:
Sakset fra min tr�d "Primare og Vienna Mahler stuen"
F�lgende kom frem i en diskution om MK I og MK II
S� vidt jeg er informeret er forskellen p� mk I og mk II en ny diskant, nyt logo (firkantet s�lv i stedet for guld-V) og nye rhodium-skrueterminaler.
Mvh
Per |
|
|
Ok tak for svar, diskanten er jo ret afg�rende, men mon ikke man selv kan smide en nyere i. hvis st�rrelsen er det samme. Hvad med delefiltre mm?
|
|
|
Nogle som ved om det er muligt sat opgradere diskanten?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan man, spørg hos Vassagohifi.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Klynk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke kun diskanten du opgraderer, det opgraderingskit - sæt indeholder også et delefilter komponent, som du skal udskifte (lode det gamle af og lode det nye på).
Mener at det stadig - det opgraderingskit kan fås, tror prisen var 6.000.-kr uden montering og er man ikke god med en lodekolbe, skal man evt. holde sig fra den opgave.
Og ja, det gir mærkbar beder lyd, en væsentlig beder diskant - mere klart og naturligt.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klynk skrev:
Det er ikke kun diskanten du opgraderer, det opgraderingskit - sæt indeholder også et delefilter komponent, som du skal udskifte (lode det gamle af og lode det nye på).
Mener at det stadig - det opgraderingskit kan fås, tror prisen var 6.000.-kr uden montering og er man ikke god med en lodekolbe, skal man evt. holde sig fra den opgave.
Og ja, det gir mærkbar beder lyd, en væsentlig beder diskant - mere klart og naturligt. |
|
|
Ok så kan det faktisk ikke betale sig at købe en MKIer tak for svar
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Klynk skrev:
Og ja, det gir mærkbar beder lyd, en væsentlig beder diskant - mere klart og naturligt. |
|
|
Ok så kan det faktisk ikke betale sig at købe en MKIer
tak for svar
|
|
|
Jo, det kan det da godt. Man må bare gøre sig klart om man foretrækker lyden fra mk.I eller mkII. Det er sandsynligt at nogle vil foretrække lyden fra en mkI. En "opgradering" lyder ikke altid bedre i alles ører... Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Ronnie B. R. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du nu finder et sæt MKI så kan jeg godt være behjælpelig med at lodde tingene sammen for dig
__________________ Pass labs INT150
Audia flight One
Scan-speak
Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00
GO BIG OR GO HOME.....
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie linn skrev:
| hvis du nu finder et sæt MKI så kan jeg godt være behjælpelig med at lodde tingene sammen for dig |
|
|
Hej det er meget pænt af dig, men tror jeg holder mig til MKIIeren hvis det skulle være, da det faktisk vil blive dyrere at købe en MKIer og så opgraderer den til MKII.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
RAZZER skrev:
Klynk skrev:
|
|
Ok så kan det faktisk ikke betale sig at købe en MKIer
tak for svar
|
|
|
Jo, det kan det da godt. Man må bare gøre sig klart om man foretrækker lyden fra mk.I eller mkII.
Det er sandsynligt at nogle vil foretrække lyden fra en mkI. En "opgradering" lyder ikke altid bedre i alles ører...
Mvh. Niels L.
|
|
|
Nej sandt, men man må jo gå ud fra at ændringerne sigter på at lave noget som er bedre, diskanten burde også være mere velopløst end MKIeren .
|
| Til top |
|
| |