Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken stander højtaler til rør ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg søger med lys og lygte efter en lille standerhøjtaler, der kan spille sammen med min Dynaco SCA
35 rørforstærker på ca. 2 x 15 watt. Den skal helst være 8 ohm og have en følsomhed på mindst 89DB, gerne højere.

Højtaleren skal have en åben og naturlig/måske lidt varm lyd uden tendens til at blive skarp eller analytisk.

Jeg overvejer selv JMR Twin signature, Von Schweikert VR 1, eller måske en fuldtone alla audio nirvana alnico 8.

Jeg har ikke hørt nogle af overstående, så hvis i har for og imod, så sig endelig til. Det er selvfølgelig vigtigt at forstærkeren kan trække den ordentligt.

Forleden hørte jeg min forstærker sammen med et sæt Dali ikon 6 (91,5DB og 6 ohm), og det lød fremragende. Desværre kræver den anden halvdel at det skal være en stander og de andre højtalere i ikon serien høster ikke ligeså positive anmeldelser som ikon 6.

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Glemte at sige at de også gerne må være forholdsvis placeringsvenlige, da mit lytterum døjer lidt med dårlig akustik.

ja ! Jeg ved godt at det er mange krav

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du jo ikke noget om prisklasse, så jeg ved ikke om disse bliver for dyre:

http://acoustic-force.dk/

Jeg kan se at du bor i midtjylland. Så vidt jeg ved, har de Amor 2.0i stående i lytterummet ved Expert i Varde. Så hvis det har interesse, kan du høre den dér. Eller du kan selvfølgelig tage kontakt til Acoustic Force selv.

Jeg kender ikke lige følsomheden på Amor 2.0i men så vidt jeg husker er den lidt lavere, end på Amor Grande, der er mere letdrevet. Lydmæssigt synes jeg Amor 2.0i spiller med en anelse bedre mellemtone i forhold til Amor Grande - Hvorimod Grande har lidt mere fylde i bassen og går lidt dybere. Men de spiller begge rigtigt godt - især til prisen!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

finlytteren : Amor 2.0i ser interessant ud, men det er svært at finde noget information om modellen ? Min prisklasse er nok maks 8000kr, da jeg havde håbet på at finde noget brugt.

Moke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter lige med her, for jeg er også ude efter et par standerhøjtalere til en rørforstærker til ca. 8000 brugt. Jeg har hørt et par Amphion Argon 3 og de lød lækkert, men er lidt over budget som nye.
Til top Vis Moke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moke

hifileif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Amor 2i er på 8 ohm og med en følsomhed på lige knap 86db,men kan sagtens drives af en lille rørslæde,amfora musik har prøvet flere små rørforstærkere og det spiller fint og rigeligt højt.de kan høres lige nu hos Expert i Varde.

Leif

Til top Vis hifileif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifileif

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Rega RS 1 lyder også som et interessant bud ! Den har en følsomhed på 90Db og er 8ohm. Den blev desuden kåret som årets højtaler op til 1000 pund i magazinet Hifi-Choice i 2009 (selv om jeg sjældent lytter til anmeldelser).

Nogen der har hørt den ?

Kom gerne med flere bud på en følsom standerhøjtaler

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes