| Forfatter |
|
lasse.j Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er ny indenfor den "vilde" hifi... Jeg lytter til en masse musik (pop, rock og 80ere) og ser da også en film engang imellem. Har været ejer af et par fint spillende Ikon 1 i et års tid og er ovenud tilfreds, men manglede lidt bund. Jeg er lige blevet ejer af den nye Ikon Sub MK2 og hvad gør jeg så ?? Godt være det lyder dumt Hvordan får jeg den indstillet bedst ? Der er jo lidt knapper der kan skrues på , sgu noget nemmere med et sæt højtalere 
På forhånd tak, til dem der gider svare
mvh Lasse
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey kan du fortælle lidt om hvilke knapper der sider på den  har selv en b&w asw610 som os har alle de knapper haha :P
|
| Til top |
|
| |
lasse.j Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kazze27 skrev:
hey kan du fortælle lidt om hvilke knapper der sider på den har selv en b&w asw610 som os har alle de knapper haha :P |
|
|

Volume, Crossover frequency, Phase
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
:) okay så lige billeder af bagsiden jeg havde sub kablet til at side i LFE på mine gamle cv subs :). men så bliver crossover slået fra så den bruger
noget fra din amp i stedet. og vis dine ikon osse spiller bass skal du sætte phase til hvor du kan hører bassen bedst den lytteposition du sidder i
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige lidt off toptic hvordan lyder de ikon 1 ? skal havde udskiftet mine gulv cv er til nogle par reol ht er hehe 2000 pr styk
|
| Til top |
|
| |
lasse.j Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kazze27 skrev:
:) okay så lige billeder af bagsiden jeg havde sub kablet til at side i LFE på mine gamle cv subs :). men så bliver crossover slået fra så den bruger noget fra din amp i stedet |
|
|
den er jeg ikke helt med på
|
| Til top |
|
| |
lasse.j Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kazze27 skrev:
lige lidt off toptic hvordan lyder de ikon 1 ? skal havde udskiftet mine gulv cv er til nogle par reol ht er hehe 2000 pr styk  |
|
|
jeg synes de lyder kanon godt... men nu er jeg vand til dåselyd fra kvickly , så alt lyder jo kanon for mig . Så du må ind til HFK og hører dem
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
på suben prøv at kigge bare ved der hvor der sidder LFE IN LEFT/RIGHT/nederst er der en der bare kun hedder LFE :). den er go til musik vis din
sub
bare skal tag sig af bassen :)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 27 August 2010 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad trækker du dine Ikon 1 med? Hvis du osse vil bruge din sub til at aflaste dine Ikon i bunden, skal de afskæres ved delefrekvensen til subben. Det sker ikke automatisk med en stereoforstærker. Måske har subben et filter, der kan klare det, men så skal signalet til dine Ikon sendes igennem subben først.
Surroundforstærkere har et digitalt filter, der kan lave nummeret, men der kan så være andre negative sider ved det.
|
| Til top |
|
| |
lasse.j Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2010 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Hvad trækker du dine Ikon 1 med? Hvis du osse vil bruge din sub til at aflaste dine Ikon i bunden, skal de afskæres ved delefrekvensen til subben. Det sker ikke automatisk med en stereoforstærker. Måske har subben et filter, der kan klare det, men så skal signalet til dine Ikon sendes igennem subben først.
Surroundforstærkere har et digitalt filter, der kan lave nummeret, men der kan så være andre negative sider ved det.
|
|
|
hejsa jeg har dette kompakte system
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/denon_f1 07_system.htm
|
| Til top |
|
| |
lasse.j Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kazze27 skrev:
på suben prøv at kigge bare ved der hvor der sidder LFE IN LEFT/RIGHT/nederst er der en der bare kun hedder LFE :). den er go til musik vis din sub bare skal tag sig af bassen :) |
|
|
det lyder nemmere 
|
| Til top |
|
| |