| Forfatter |
|
lisborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen. Jeg er i den meget uheldige situation at jeg har modtaget 5 cd'er, men jeg kan ikke lytte til dem da mine højtaler er defekte. det skete onsdag/torsdag ved rimelig høj volume. min ene ht lyder som en dårlig transiter radio (Diskanten). troede det var diskanterne da det primært kun er den ene diskant. men problemet stopper ikke her. løb ud efter et par diskanter og da jeg smækkede dem i lød den stadig som en dårlig radio. jeg rokerede helt vildt rundt men har endnu ikke fundet en løsning på problemet...
Hva kan det være 
Mvh. Alexander Lisborg __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
byt rundt på højre/venstre højttaler. Hvis problemet ikke flytter med så er det din forstærker der er defekt.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nrik Har prøvet at bytte rundt det er "heldigvis ht'erne" da jeg skiftede kanal forblev problemet stadig i højre ht Mvh. Alexander Lisborg __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer der lyd fra alle enheder? Og hvis der gør, kan du så høre hvilken enhed der ikke lyder korrekt?
Hvis alle enheder spiller, er det nok en komponent på delefilteret, der er brændt af.
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
kommer der lyd fra alle enheder? Og hvis der gør, kan du så høre hvilken enhed der ikke lyder korrekt?
Hvis alle enheder spiller, er det nok en komponent på delefilteret, der er brændt af. |
|
|
hej finlytteren Tror du har ret. har forløbigt prøvede at skifte højre venstre kanal (samme resultat = højre ht) har prøvet mine ny indkøbte enheder (stadig højre ht) prøvede også lige mine gamle enheder og bytte rundt på dem så den højre kom i venstre "den ødelagte" (det er stadig højre ht) har selv tænkt på delfilteret men har aldrig prøvet og rode med det før så var ikke sikker men lidt OT så synes jeg slet ikke at kunne mærke bevæglse fra mine mellemtoner heller og dette er begge ht. Ved du hvad en del filter til en dali 850 koster sådan ca. __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skal ikke købe et nyt filter, men skifte de defekte komponenter. Kondensatorer er til at betale.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| man skal ikke købe et nyt filter, men skifte de defekte komponenter. Kondensatorer er til at betale. |
|
|
Og hvis fejlen er opstået ved at man har spillet for højt, kan man ofte se hvilke der er defekte (dog ikke altid).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er måske en fra KBH der kan hjælpe og sender en PB? 
Hvis du alligevel skal have rodet med filteret, kan du med fordel få sat bedre kondensatorer i serie med enhederne, end der er originalt. De skal bare have samme værdi, så delingen ikke ændres.
Disse Mundorf Silver Oil er rigtig gode!
Jantzen Silver Z-cap skulle også være ret gode!
De er godt nok ikke helt billige. Men med kalkuleret avance til producent, importør, distributør og forhandler ville ht'ens merpris nok have været øget med 3-5 gange prisen på kondensatorne, hvis de havde været monteret fra original...
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
| man skal ikke købe et nyt filter, men skifte de defekte komponenter. Kondensatorer er til at betale. |
|
|
Perfekt har lige snakket med klubben og de sagde nemlig 1600 for et nyt filter  __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
Hvis du alligevel skal have rodet med filteret, kan du med fordel få sat bedre kondensatorer i serie med enhederne, end der er originalt. De skal bare have samme værdi, så delingen ikke ændres.
De er godt nok ikke helt billige. Men med kalkuleret avance til producent, importør, distributør og forhandler ville ht'ens merpris nok have været øget med 3-5 gange prisen på kondensatorne, hvis de havde været monteret fra original... |
|
|
ja ville sku væer dejligt hvis jeg kan nøjes med noget ligende det. lidt dumt spørgsmål men hvodan kommer jeg ind til de kondensatorne. Mvh. Alexander Lisborg __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er den mulighed at du afmonterer en eller flere basenheder, så er det muligt at se hvor DALI har gjort af delefiltret..
Men hold lige øje med hvilke ledninger du piller fra hvor!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om du kommer ind gennem bassen eller gennem bagpladen.
Det er 850'ere ikke? For så ser filteret sådan ud:

(fundet i denne tråd, der kunne være interessant!)
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
De er godt nok ikke helt billige. Men med kalkuleret avance til producent, importør, distributør og forhandler ville ht'ens merpris nok have været øget med 3-5 gange prisen på kondensatorne, hvis de havde været monteret fra original... |
|
|
Skulle det blive nødvendigt med lidt hjælp skal jeg gerne tilbyde at lodde at par nye modstande/kondensatorer på. Jeg bor i Nærum Edit: Jeg ligger også inde med lidt måleudstyr hvis det skulle blive nødvendigt. __________________ Dennisfrie.dk
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis du bor nærmere Frederiksberg, så har jeg da også lidt måleudstyr..:o)
Mvh. Modifix - og en skruetrækker..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis Frie skrev:
finlytteren skrev:
|
|
|
Skulle det blive nødvendigt med lidt hjælp skal jeg gerne tilbyde at lodde at par nye modstande/kondensatorer på. Jeg bor i Nærum
Edit: Jeg ligger også inde med lidt måleudstyr hvis det skulle blive nødvendigt.
|
|
|
hej dennis tusind tak for tilbudet. vil lige høre modfix da jeg bor i vanløse som ligget lige ved frederiksberg, sindsygt rart med den hjælp folk tilbyder Mvh. Alexander __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Men hvis du bor nærmere Frederiksberg, så har jeg da også lidt måleudstyr..:o)
Mvh. Modifix - og en skruetrækker.. |
|
|
Hej modifix Jeg bor i vanløse så du ligger jo nok nærmest. hvis du har tid og godt vil hjælpe må du meget gerne sende en PM Mvh. Alexander Lisborg __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |
lisborg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alt hjælpen og opfodringen til at hjælpe Mvh. Alexander __________________ Mit Stereo
|
| Til top |
|
| |