Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sorround sæt, småt, 2000,-kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thedog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 September 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa Hifi4all

Jeg er netop flyttet i ny bolig, og mangler nogle ganske små surround højtalere til min Harman/kardon AVR 130 receiver.

Højtalere skal som sagt være ganske små, og jeg har derfor kigget på sættet, som jo egentlig defineres som pc højtalere, men som jeg har højt utrolig meget godt om, Logitec Z-5500 Digital til små 2000,-

Jeg ved det ikke er hifi, men har ikke de store krav, udover de helst skal være så små som muligt, hvilket det nævnte sæt må siges at opfylde.

Det skal siges at jeg har en Audio Pro B5 sub stående, som jeg så ikke ville ku bruge, hvis jeg købte det ovenstående sæt....

Derfor ville det jo være meget rart, hvis jeg ku finde et sæt uden en sub til de små 2000,- som stadigvæk ikke var rent l**t.

Men ja, jeg ved det ikke helt.... Nogle forslag?

Som sagt ikke de store krav, og min sub kan vel altid sælges, hvis jeg nu købte det Z-5500 sæt.
Til top Vis Thedog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thedog

kasper_j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 September 2010 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Z-5500 har som sådan en receiver indbygget i subwooferen, så den er ikke beregnet til at tilslutten en receiver - men til at fungere uden receiver (altså dvd osv. tilsluttes direkte til subben). Sattelitterne kunne du som sådan godt sætte til din Harman - hvor godt det bliver skal jeg lade være usagt.

2000kr er ikke meget til 5 højttalere, dette kunne være et bud: http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/xtz/hogtalarpaket/XTZ-80- 5.0-Paket-(Satelliter+Cen) ...men de er jo noget større end z-5500 satteliterne (og sikkert også meget bedre).

Til top Vis kasper_j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_j

Thedog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Bah, link virker ikke 

Men ja, det der virkelig tiltrækker mig ved z-5500 er jo netop størrelsen, og selvfølgelig de gode anmeldelser. Da linket ikke virker, kan jeg ikke helt vurdere størrelsen af dem du tænker på

Har nemmerlig hørt om flere der benytter Z-5500 som primær anlæg, og som virkelig roser det - men selvfølgelig er det samtidig ikke hifi.

Jeg kunne heller ikke forestille mig jeg på noget tidspunkt ville benytte af hvad hifi egentlig kan trække i "spil højt" sammenhæng.  
Til top Vis Thedog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thedog

kasper_j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 September 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Så må du hoppe ind på fyndborsen og søge:) ...hele navnet står der, men det er nok også for stort til dig.

Men så er det nemmeste vel at du dropper din receiver og så køber z-5500.

En 3. mulighed var at droppe surround, og så købe et par fornuftige stereo højttalere.

Til top Vis kasper_j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_j

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 September 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at du skal enten købe z-5500 og miste alle de fordele du har ved din H/K og sub.

Eller starte, som kasper_j skriver, med to højtalere som front, og så på sigt opgradere til et fuldt surround sæt. 2000 er simpelthen ikke nok til at få et fuldt surroundsæt, og skal det være småt kan Scandyna som hifiklubben sælger være en  mulighed.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes