Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af Martin Logan AEON - obs på? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikeaarup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg skal ud og kigge på nogle ML'ere som jeg faldt over på den blå. Jeg har aldrig rørt elektrostater- bare hørt et sæt ML (godt
nok i den dyrere ende) og er blevet forelsket!

Hvad skal jeg være obs på- udover overslag fra partikler mm, og hvad jeg nu ellers kan finde af skrækscenarier via google..

En hurtig test udover øret?

Gode fifs modtages med kyshånd!
Til top Vis mikeaarup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikeaarup

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil klart anbefale dig at tage din egen forstærker med, da en elektrostat har en noget anderledes måde at spille på, og her er det ofte vigtigt at tingene harmonerer sammen.

Og det også ekstremt vigtigt at du tager noget af det musik med som DU lytter til og afprøver ved den lydstyrke du spiller…. Hvis du er typen der nyder højt musik, og det eksempelvis er meget moderne rytmer, kan det jo være du syntes den er lidt et ”bette” at lytte på.

Af praktiske fif –find ud af om sælger er første elle anden ejer, og om de har stået i et ryger hjem ”for så har røgen sat sig på panelet” eller de står i hjem med pejs/brændeovn, eller de står ved et vindue, så de har fået sommer solen på panelerne… og hvis nu sælger er anden ejer, så har du måske ikke let ved at finde ud af hvilket liv de havde før.

Og hvis du har lyttet til elektrostater engang, og er forelsket i den type lyd, vil jeg håbe at de er perfekte, så du kan få dig en ordentlig oplevelse med elektrostater, for de er sjove…

Peter

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Du vil sandsynligvis ikke opleve overslag som i en gammel Quad, da statorerne er isolerede. Men, du kan høre hvis panelerne er beskidte, da de vil syde en lille bitte smugle. Det behøver ikke at betyde så meget, da panelerne kan støvsuges, såfremt de kommer fra et ikke ryger miljø. Tobaksrøg er en rigtig dårlig kombination, da elektrostater af natur tiltrækker støv, og dermed også røgpartikler og nikotin. Hvis de har fået røg, ville jeg holde fingrene langt væk, da nikotinen ikke kan fjernes igen.

Check membranen for perforeringer med en lommelygte. ML angiver selv at de ikke betyder noget, men jeg ville personligt være utryg ved det.

En sidste test kan være at fjerne netstikket mens de spiller. Læg mærke til raten hvormed signalet fra panelet mister styrke. Er signalet nærmest væk på mindre end 30 sekunder, tyder det på at der er lidt gennemgang som aflader membranen. Sættes stikket i igen, skal panelet gerne spille med fuldt afput på 2-3 sekunder. Går der længere tid, tyder det på at der er en overgang i panelet. Paneler er en bekostelig affære at skifte, men har en god levealder såfremt de ikke har fået røg. Panelerne kan være følsomme for UV, og normalt vil vinduesglas være nok, men mange forsøger at undgå at de står i direkte sol.

Har haft ML Aerius i i godt 10 år, som er blevet skiftet til ML Ascent i.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes