| Forfatter |
|
LéVind Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en forforstærker (NAD Reciever 701) og en effektforstærker (NAD THX 2400), og har lige pt. kun et par satteliter og en 8" subwoofer tilsluttet det. Grunden til at jeg fik anskaffet mig effekt og forforstærkeren var at jeg skulle have tilsluttet et par CV'er til, så ville høre hvad i ville anbefale?
Højtalerne skal lyde godt i et lille rum (10 kvm), men skal også kunne spille større rum op (til fester og lign.) Derfor havde jeg tænkt mig at holde mig på de 12" bass. Prisen brugt eller ny skal helst være under 5000 kr.
Jeg havde kigget lidt på et par AL-752, og havde faktisk også fået accepteret mit bud, men blev alligevel brændt af. Men ellers fra den nye serie (XLS) havde jeg set XLS12'eren.
-Hvad mener i?
|
| Til top |
|
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Audiogon... Der er andet i verden end Canton  Et sæt Klipsch kunne også være et bud.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
@Audiogon... Der er andet i verden end Canton Et sæt Klipsch kunne også være et bud.
|
|
|
Det stiller jo med det samme andre krav til lytter og forstærker, for at det ikke til tider skal blive utåleligt.
Men ja Klipsch kan da også nogle triks, men med nøje udvalgt grej foran, så synergieffekten får det op i en højere enhed.
Lettere med Canton, du vælger en neutralt lydende forstærker og så er der fuld spilleglæde og ikke så meget bøvl... hehe
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det lettere at vælge en neutral forstærker frem for en kold/varm lydende forstærker audiogon? :)
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
thuekay skrev:
@Audiogon... Der er andet i verden end Canton Et sæt Klipsch kunne også være et bud.
|
|
|
Det stiller jo med det samme andre krav til lytter og forstærker, for at det ikke til tider skal blive utåleligt.
Men ja Klipsch kan da også nogle triks, men med nøje udvalgt grej foran, så synergieffekten får det op i en højere enhed.
Lettere med Canton, du vælger en neutralt lydende forstærker og så er der fuld spilleglæde og ikke så meget bøvl... hehe  |
|
|
Hvam mener du med ovenstående markerede udtalelse  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
LéVind Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. Har kigget lidt på det, men umiddelbart syntes jeg at Canton er liiidt for dyrt. Klipsch havde jeg også selv kigget på, men kunne godt tænke mig noget med lidt mere bas - hører meget House og lign.
Hvis man kunne finde en brugt, kunne Dali Concept 10 så ikke være en mulighed? Stadigvæk er jeg mest tilbøjelig til CV'erne...
|
| Til top |
|
| |
LéVind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan svare mig på hvad de syntes jeg skal vælge? Jeg står lidt og ved ikke om det skal være en CV DC12, Dali Concept 10 eller en CV AL-752.
Jeg hører meget blandet musik, herunder House, Rock og Metal. Den skal også bruges som surroundsound til min blu-ray afspiller.
Er sådan lidt på bar bund, og ville derfor også gerne vide hvad en god pris er for disse højtalere.
Håber nogen kan hjælpe mig.
|
| Til top |
|
| |
bsfp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 22 September 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville nok vælge, en sub/sat-løsning, den er nemmere at få til at spille optimalt, i så forskellige rum. Men er ikke så nem at flytte rundt.
|
| Til top |
|
| |