| Forfatter |
|
audiogon Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
8 tommers hovedtelefoner ????
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Audioholic Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende sæt!
Det må da være et absolut best-buy! 
Kunne være interessant at høre hvordan højtalerne lyder. __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er forkert under-forum.
I er i SUPERLUX underforumet - her må man kun tale om Superlux produkter.....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh hovsa. Hvem kunne flytte tråden??
Sorry
Men ja det er et yderst fedt sæt, men har subben selv. KEF ref 209 og Velodyne 1218 er vist en lille smule bedre.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt præcist - hvad er formålet med tråden? Udover at du skriver at selv har subben, som uden tvivl er rigtigt god, så har jeg svært ved at se hvad du vil - udover måske lidt skjult reklame og efterfølgende skyderi efter resten af branchen?? (som vi har set tidligere)
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig hr Ronin. Jeg har nul tilknytning til hifibranchen mere overhovedet, men det er måske ikke tydeligt nok via min
profiltekst??
Skjult reklame? For Teufel??
De sælger kun ab fabrik og har ingen og absolut ingen andre salgskanaler, hr. eksmoderator.
Jeg har dog prøvet at se om jeg kunne få forhandlingen, eller en salgskanal her i dk, men uden held.
Og deres subs er i en klasse for sig selv. Desværre. For der er nok ingen andre skatteplagede danskere der har en stående
foruden mig. Og til den pris de sælges til er det bare helt latterligt. Tjek bare deres nye THX-Ultra 2 sub til under 13000 kr.
som også findes i et komplet sæt til ca 26000 kr. som bla. er verdens mindste THX-Ultra 2 sæt.
Ultra 2
Der er så mange der spørger til et ordentligt surroundsæt, og de laver alle typer til en fantastisk pris, fordi det sælges via
egen fabrik, direkte til dig. Du kan købe et sæt, lytte til det i 8 uger, og er du ikke tilfreds retunerer du det og pengene
kommer retur. Desuden er der 12 års garanti på foruden produkter med aktiv elektronik.
Så dem som ikke har ultimativ basgengivelse er så selv skyld i det. Og det til billige penge.
Og jeg har hørt flere af deres subs. Alle med knaldhård dynamik, højt lydtryk, og en nuancering i bassen der er en fryd. Der
er subs der går dybere, men så er de lige nævnte dyder gået fløjten.
Jeg håber det var et nogenlunde fyldest gørende forklaring på, hvorfor jeg hyper dette produkt, men du kan da (hr Ronin)
gerne fortsætte dine konspirationsteorier. Men gør det dog for dig selv, og lad os få et bedre forum.
Det gælder så også andre herinde........
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må da indrømme at følgende sætning lyder som skåret ud fra en reklame;
"Du kan købe et sæt, lytte til det i 8 uger, og er du ikke tilfreds retunerer du det og pengene
kommer retur. Desuden er der 12 års garanti på foruden produkter med aktiv elektronik"
Jeg er ligeglad med om du reklamere, anbefaler eller hvordan, det skal du have lov til syntes jeg :) - Men du kan ikke bebrejde andre folk for at stille spørgsmåltegn ved det ;)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke alle der kan tysk, og den tekst er oversat fra deres hjemmeside. Så du er helt korrekt på den.
Jeg er ikke andet end mening mand, men man skal åbenbart forfølges når man tidligere har været i branchen.
Det er nok en uskreven lov her på siden........
Nej men jeg må nok bare hellere lade være at henvise til superprodukter til superpriser, da der ikke er den store interesse for
det her.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jagtet Vildt  : Kan du linke til en side med noget om disse produkter på et mere forståeligt sprog end tysk? På forhånd tak. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre. De holder til i Berlin. Men du kan hente google chrome og bruge den som browser, og den spørger så selv om den
skal oversætte. Du får samtidig en noget hurtigere browser.
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiogon: Så er det måske grunden til atde ikke er så udbredte. Jeg kender ikke mange der beskæftiger sig med at læse tyske hjemmesider. Og lige så få der gider en google-translation. Jeg fandt dem jo så selv på engelsk, men syntes ikke hele deres program var at finde der.Og så stod der ikke særlig meget om produkterne på den side.
Hvad har du testet dem op imod? Går lidt med tanker om at udskifte SvSén, men med hvad? Bliver nok noget hjemmebyg med 15-18", bare for at have prøvet det.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
mbs1979 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj der Audiogon og andre;-).
Jeg kan fortælle dig at du ikke er den eneste i DK med et teufel THX system i din stue. JEg er selv indehaver af deres System 5 THX select. Som jeg er yderst tilfreds med. Syntes også her at subben er rigtigt god til både film og musik. Sættet er ganske suverænt til surround men må dog alligevel sige at musik er der andre systemer der gør det bedre i denne prisklsse. MEn det er fedt til film, helt sikkert, og de 899 euro jeg gav for det på det tidspunkt har jeg ikke et sekund fortrudt.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke hørt deres større højttalere, men de laver nogle fremragende PC-/desktop-højttalere til gode priser.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Audiogon: Så er det måske grunden til atde ikke er så udbredte. Jeg kender ikke mange der beskæftiger
sig med at læse tyske hjemmesider. Og lige så få der gider en google-translation.Jeg fandt dem jo så selv på engelsk, men
syntes ikke hele deres program var at finde der.Og så stod der ikke særlig meget om produkterne på den side.Hvad har du
testet dem op imod?Går lidt med tanker om at udskifte SvSén, men med hvad? Bliver nok noget hjemmebyg med 15-18",
bare for at have prøvet det.Mvh. l´Blundt
|
|
|
Jeg har kun subben SW 12000 fra deres ældre 10 serie, den med 2 stk 15" i lukket kabinet og 1200 watt.
Den er svært suveræn, kun overgået af KEF REF 209 og Velodyne 1218. Men det er lidt andre priser.
SVS er lidt sløv og kan ikke rigtig få stoppet igen. Jeg har som tidligere branchemedlem benyttet alle muligheder for at teste
subs hjemme. Meget er prøvet, 2xVelodyne SPL 1200 på en gang.... hellere undvære, Sunfire True Sub Sign. 12" gik bedre,
B&W den til små 20000 kr, så var der mere musik i min gamle KEF AV1 og tryk og nuancering og det hele......
I forbindelse med IFA messen i Berlin, har jeg flere gange været inde ved forhandlere og fået demoer.
Ja bas skal der være, men den skal bare være iorden, ellers er det ligemeget. Meget det princip Canton også bruger på
deres bedre højttalere, kend dem på modelnavnet der slutter på DC (indbygget subsonisk filter), og på deres subs SC.
Dog laver Canton ikke desiderede high end subs, men kun over middel....
Den der hedder Teufel M 9500 SW er afløseren for M 11000 SW. 11000'eren som har høstet tonsvis af roser og væltet SVS
langt
ned af pinden var mere kluntet at se på.
Test kan læses på www.areadvd.de
For dem som har svært ved tysk, kan jeg da godt tilbyde hjælp.
Hvad er dit behov, og hvad må det koste?? Bare skriv det her på siden, så kan alle følge med.
Jeg har ca 50 m2 stue, hvor M 12000 SW er beregnet op til 150 m2. Men der er ingen problemer med bulder eller vummer.
Fast hård kontant.
Godt at se der er andre der har en "djævelsk" (teufel betyder djævel) godt sæt derhjemme.
Jeg har desværre ingen grundlag for at udtale mig om andet end deres subs.
Men de har dog lavet en ny hifiserie, som får gode ord med på vejen især deres Ultima 800 og med en lidt speciel 33 mm
diskant. Igen er det bas-siden der er deres ekstra force med 2 aktive og 4 passive basenheder.
Køb da bare. Ikke tilfreds så send dem retur inden 8 uger og få penge retur. Det står der også på hjemmesiden.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
audiogon skrev:
l´Blundt skrev:
Audiogon: Så er det måske grunden til atde ikke er så udbredte. Jeg kender ikke mange der beskæftiger sig med at læse tyske hjemmesider. Og lige så få der gider en google-translation.Jeg fandt dem jo så selv på engelsk, men syntes ikke hele deres program var at finde der.Og så stod der ikke særlig meget om produkterne på den side.Hvad har du testet dem op imod?Går lidt med tanker om at udskifte SvSén, men med hvad? Bliver nok noget hjemmebyg med 15-18", bare for at have prøvet det.Mvh. l´Blundt
|
|
|
Jeg har kun subben SW 12000 fra deres ældre 10 serie, den med 2 stk 15" i lukket kabinet og 1200 watt. Den er svært suveræn, kun overgået af KEF REF 209 og Velodyne 1218. Men det er lidt andre priser. SVS er lidt sløv og kan ikke rigtig få stoppet igen. Jeg har som tidligere branchemedlem benyttet alle muligheder for at teste subs hjemme. Meget er prøvet, 2xVelodyne SPL 1200 på en gang.... hellere undvære, Sunfire True Sub Sign. 12" gik bedre, B&W den til små 20000 kr, så var der mere musik i min gamle KEF AV1 og tryk og nuancering og det hele...... I forbindelse med IFA messen i Berlin, har jeg flere gange været inde ved forhandlere og fået demoer. Ja bas skal der være, men den skal bare være iorden, ellers er det ligemeget. Meget det princip Canton også bruger på deres bedre højttalere, kend dem på modelnavnet der slutter på DC (indbygget subsonisk filter), og på deres subs SC. Dog laver Canton ikke desiderede high end subs, men kun over middel.... Den der hedder Teufel M 9500 SW er afløseren for M 11000 SW. 11000'eren som har høstet tonsvis af roser og væltet SVS langt ned af pinden var mere kluntet at se på. Test kan læses på www.areadvd.de For dem som har svært ved tysk, kan jeg da godt tilbyde hjælp. Hvad er dit behov, og hvad må det koste?? Bare skriv det her på siden, så kan alle følge med. Jeg har ca 50 m2 stue, hvor M 12000 SW er beregnet op til 150 m2. Men der er ingen problemer med bulder eller vummer. Fast hård kontant. Godt at se der er andre der har en "djævelsk" (teufel betyder djævel) godt sæt derhjemme. Jeg har desværre ingen grundlag for at udtale mig om andet end deres subs. Men de har dog lavet en ny hifiserie, som får gode ord med på vejen især deres Ultima 800 og med en lidt speciel 33 mm diskant. Igen er det bas-siden der er deres ekstra force med 2 aktive og 4 passive basenheder. Køb da bare. Ikke tilfreds så send dem retur inden 8 uger og få penge retur. Det står der også på hjemmesiden.
|
|
|
nu skriver du"i en klasse for sig selv" så går jeg udfra at du har lyttet på ALT. nu nævner du velodyne spr 1200 . Jeg har haft en velodyne DD12 som er noget bedre og nuanceret end spr 1200. der findes altså andre sub der er noget mere nuanseret end velodyne.
angående resten af deres system er det umuligt at udtale sig om, når du aldrig selv har hørt det. THX er ikke et kvalitests stempel. men det kunne dog være spændene at lytte på. Nogen som har et system i nærheden af Horsens.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at se der er andre der har en "djævelsk" (teufel betyder djævel) godt sæt derhjemme.
Jeg har desværre ingen grundlag for at udtale mig om andet end deres subs.
Men de har dog lavet en ny hifiserie, som får gode ord med på vejen især deres Ultima 800 og med en lidt speciel 33 mm
diskant. Igen er det bas-siden der er deres ekstra force med 2 aktive og 4 passive basenheder.
Køb da bare. Ikke tilfreds så send dem retur inden 8 uger og få penge retur. Det står der også på hjemmesiden.
Lige de sidste linier igen.......for dem der ikke læser det hele
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las.
Jeg kan se du har et par Miller og Kreisel 350'er.........Det er jo de gode, rigtig gode.
Du bliver svær at få overbevist om andre. Jeg har oplevet en i flere sammenhænge, så 2 er bare
Det er nogle fede subs.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Oktober 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVS PB12-Plus/2, den med 2 x 12" 900 watt (2160 watt peak), var den der blev testet mod Teufel M 11000 SW, og fik bank.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
DD 18 har jeg hørt, og jeg synes den minder om Dali SW 15. Der er bas, men den er bare ikke ligesom der........ den kommer
ikke ud af kassen..
Hvad skal man så med det?? Det er ikke sjovt og animerende og giver ikke lyst til at høre mere. Det skal det jo.
|
| Til top |
|
| |