Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 12:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bigpods + NAD C316BEE forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
soee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg står og overvejer at anskaffe lidt ny lyd til stuen. Er flyttet i nyrenoveret hus og vil derfor være ked af at kaste mine Logitech Z-680 op på væggen - et ellers fint sæt med god lyd (mit behov taget i betragtning).

Jeg har aldrig rigtigt benyttet det til surround sound, sættet var for det meste indstillet til 2x stereo, hvorfor jeg nu overvejer at erstatte det med et godt stereosæt enten 2.0 eller 2.1

Jeg kan (som mange andre) godt lide designet på Scandynas højttalere og vil derfor vide om der overhovedet vil blive tale om en reel opgradering hvis jeg går fra Logitech Z-680 til 2 x Scandyna Bigpods .

Såfremt jeg køber Bigpods, vil en forstærker som denne så være nok: NAD C316BEE. Vil den endvidere kunne tilkobles en Blueray afspiller og stadig bibeholde god lyd?

Links:

Logitech Z680:
http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=1356

Scandyna Bigpods:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/scandy na_bigpod_hoejttaler_hvid.htm

NAD C316BEE:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 16bee-_forstarker_grafit.htm
Til top Vis soee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soee

Kevin_Mn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke selv hørt kombinationen, men vil tro at den vil trække dem fint :) NAD er jo ekstremt strømstærke, så 2x40 NAD watt kan gøre underværker ;)
Men gør dig selv den tjeneste at tag ind og hør det :) Evt med en C326 også for at sammenligne ;)
Eller noget helt andet måske! Kan være du bliver overrasket ;)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 26bee_forstaerker_grafit.htm

Btw det hedder faktisk Blu-Ray, ikke Blueray ^^ Det er faktisk ikke det samme ;)
Til top Vis Kevin_Mn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kevin_Mn

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Da nu begge dele er fra Hi-Fi Klubben, har du jo god mulighed for at teste det.

Men jeg er sikker på, at forstærkeren kan trække de højttalere ganske fremragende. Følsomheden er på 91dB, og jeg har lige testet den samme forstærker på et sæt 88dB højttalere, hvilket fungererede rigtig fint: http://hififorfolket.dk/index.php?id=59
Og 91dB er dobbelt så højt som 88dB - så det bliver vist rigelig højt '

Jeg er også sikker på, at lyden vil være væsentlig bedre end det Logitech surround-sæt.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

soee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Det lyder lovende, 1000 tak for svarene :)

Plejer HIFI-klubben at være til at tale med omkring pris hvis man køber flere ting hos dem? Der er trods alt ret lang at skulle køre for at teste grejet ;)

Vil en forstærker som den være fin til både håndtering af lyd fra TV, PC, Blu-ray, eller vil det kræve endnu mere grej end blot de to højttalere og forstærkeren for at få et godt anlæg?
Til top Vis soee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soee

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Sendt: 08 Oktober 2010 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Den vil være fin til al lyd, men selvfølgelig kun stereo.

Det skader jo ikke at spørge om lidt mængderabat - men jeg tror ikke, der er så meget at hente hos en større kæde som Hi-Fi Klubben.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Ridderen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

har købt for ca 30kilo hos dem og kunne ikke få en eneste rabat...  som man ku for nogle år siden. :(
Til top Vis Ridderen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ridderen

Kevin_Mn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2009
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har tit fået rabat, eller ikke prisen sat ned, men for 2000 Kr. kabler og en masse banan stik og sådan :) Over flere år og flere køb selvfølgelig :)
Til top Vis Kevin_Mn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kevin_Mn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes