| Forfatter |
|
Martinj75 Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 05 November 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt et sæt brugte Jamo Concert 8 som jeg mangler en god forstærker som kan drive dem. Det skal være en
forstærker som kan købes brugt for 3-5000 kr. Det musik jeg lytter mest til er pop samt blød rock + instrumental musik. Nogen
forslag ??
|
| Til top |
|
| |
Martinj75 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen som har nogen bud på en god forstærker til de her højtalere. Har kig på en Yamaha A-S700 som jeg kan købe for
3000 kr...... Vil den kunne trække mine Concert 8 ?
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv noget der ikke er konsumgrej, eks:
Naim, Exposure, Creek, Electrocompagniet/Abrahamsen, Linn, Parasound, Rega mfl.. husk en god signalkilde
Dine Jamo er fine og kan sagtens trækkes af mindre kvalitetsforstærker fremfor en "100-200" watt m/ kineserlyd" Min mindste Naim på 45W lyder kraftigere og mere dynamisk end en 200W Rotel.
Du er velkommen til en lytter
|
| Til top |
|
| |
Martinj75 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, men kan du så anbefale en indenfor dem du nævner som kan købes for 3-5000 kr, eller er det helt umuligt. Jeg ved godt at
mit budget er begrænset pt, men sådan er det nu engang :-) Men kender du den jeg nævner fra Yamaha eller det blot fordi du
kun selv kører det helt ultimative high-end grej. Jeg har i mine unge dage haft en Yamaha forstærker som jeg var yderst
tilfreds med, men jeg ved som sagt ikke hvordan de klarer det nu, og her tænker jeg i forhold til prisen. Jeg har på
fornemmelsen at den Yamaha forstærker leverer en del kvalitet for de penge jeg kan købe den for. Har ihvertfald læst nogle
gode anmeldelser af den. Var som sagt bare i tvivl om dens ydelse er i underkanten til mine højttalere
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Martin75 Du kan roligt fortsætte med Yamaha, selvom Kvickly nævner ret gode forslag. Yamaha har jo lavet et par retro udgaver med en rar og letflydende klang, som vil klæde dine Jamo Concert 8. Der skulle også være effekt nok til at trække Jamo´erne til pænt høje lydtyk med en god slagkraft til rytmiske genre.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha er ikke det værste man har og de har da lavet nogle klassikere NS1000 bla.a
Prøv noget brugt eller med returret, men en Exposure intg forstærker burde kunne erhverves indenfor budgettet, eller find en sød forhandler der vil demo dig en Naim 5i - det er en aldeles fremragende amp til 7-8K, tilmed deres billigste fra ny.
En alternativ løsning er en kineserrør amp, eks bewitch hvis du tør, knapper og stik er skidt lavet men den spiller vist ikke dårligt til prisen, en tilsvarende men yderligere opgraderet Pure Sound sælges til over 10000.
|
| Til top |
|
| |
Peter X Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ande Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en thule ia 60 eller ia 100, har set 2 til salg til omkring 3000kr
|
| Til top |
|
| |
Martinj75 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg overvejer Yamaha A-S700....... Jeg synes at 3000 kr for en ny kvalitetsforstærker med garanti er svær at
konkurrere med. Hvis jeg skal købe brugt, så skal jeg være sikker på at de leverer en del mere, da der jo så ikke medfølger
garanti. Det virker som om at det er svært at få noget af det rigtig gode brugt for de 3000 jeg skal give for Yamaha'en.... Tror
nu også at jeg kan skyde Yamaha'en afsted om et års tid uden det store tab hvis jeg fortryder
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan absolut anbefale en Music Hall A25.2. En af mine kammerater har en, og den spiller imponerende godt til prisen!
|
| Til top |
|
| |
ande Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|