| Forfatter |
|
vandmanden Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa derude, var lige inde i hifi klubben, ik fordi jeg helst ville have nogle højtalere derinde fra, men ville da lige høre hvad de kunne byde på, jeg har tidligere haft et par dana 930 som jeg var vilde med og lige hvad jeg havde brug for på det tidspunkt, havde så parasound eff og for forstærker så synes selv jeg havde et godt anlæg, så mit udgangspunkt var så fra det tidligere anlæg, jeg fandt hurtig ud af at hvis man skal have noget ordenlig lyd så skal man op i en større pris hvad jeg forventede, jeg hørte så på deres dali højtalere, og måtte sige fra,,,sikke nogle dårlige højtalere,,,ind til jeg hørte et par DALI MENTOR 2........der blev jeg sku forelsket hahha mit spørgsmål er så hvad forstærker man skal gå efter, den han brugte en NAD C375BEE og ville mene at det kan gøres billigere, siger ikke at jeg skal have en til 3000.kr 80) men måske brugt, hvad siger du,,,og hvad synes du om de højtalere, jeg høre elektronisk/hip hop/rock
__________________ jesper
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes personlig at NAD er rigtig gode forstærkere. og jeg har pt. ikke andet og jeg har haft både Denon, sony, harmon kardon, Thule og meget andet men jeg syntes helt klart at NAD er noget af det bedste og har en rigtig god varm lyd. Og så er Dali's Mentor serie bestemt ikke dårlig. kombinér evt. med en god sub fra f.eks. B&W (nu hvor du var i HFK) :)
Vh Per
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Et alternativ kunne være B&W CM5 - De spiller også rigtig fedt, men det kræver at man kan lide B&W's lyd :)
|
| Til top |
|
| |
vandmanden Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay problemet er ikke at det er en nad, men tænker på styrken af forstærkeren, men kan jo vende tilbage hvis jeg finder en brugt forstærker til de 4000 som måske har kostet 8000 for ny,
__________________ jesper
|
| Til top |
|
| |
kazze27 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa nu har jeg selv et sæt b&w 685 og så en b&w asw6010 det spiller meget lækkert :). men husk standere vis du vælger
mentor 2 eller hvad du nu tager good luck
|
| Til top |
|
| |
detru49 Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal ha' mentor 2 og standere dertil, er det næsten bedre at købe mentor 6, hvis der er plads i hjemmet og budgettet.
Ellers, så gå efter en forstærker på omkring de 80-120 watt, det burde være rigeligt til mentor 2'erne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal også lige have i mente a NAD's watt er "Nad-watt" og derfor ikke kan sammenlignes med konkurenter, da NAD måler på alle kanaler samtidig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at en forstærker som NAD C356BEE som på papiret "kun" har 2x80 watt, kan klare mere end andre's (nævner ingen navne), - forstærkere på 2x150
Men et alternativ kunne være Harmon Kardon.
Nad C356 http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c3 56bee_forstarker_grafit.htm
|
| Til top |
|
| |
kasperholm Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det vigtigt med standere til Mentor 2? :) Jeg spørger bare af ren uvidenhed
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Februar 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er normalt sådan de fleste højttaler spiller bedst. Der er dog mange, der stiller dem i en reol, da de jo ikke er så store og der lyder de fleste ikke godt. Men det synes ikke genere mange ht købere. Det kan da også være viven, det vil have dem af vejen. De går ihvertfald ikke i stykker ved en reol placering. Prøv selv at lytte til forskellen. Hav ingen tone kontroller eller loudness på, når du prøver det. Så kan du selv opleve hvorfor.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |