| Forfatter |
|
Swardi Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2010 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa..
Jeg er lige blevet tilbudt et par højtalere af mærket Jamo Power. Men kender i forvejen ikke noget til højtalere, forstærkere osv osv. Og har aldrig hørt om dette mærke før. Nogle der kan anbefale det?
Det er et par gulvhøjtalere. 12'' bas, 170 watt sinus & 250 watt musik. Skal give omkring 700,- for dem. For at være ærlig har jeg ikke en skid styr på noget af det. Lyder det umiddelbart godt? - Har ikke set dem endnu. Skal jeg i løbet af weekenden.
;MVH
|
| Til top |
|
| |
detru49 Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej.
Selvfølgelig slutter mit indlæg ikke der, selvom det er humlen af det efterfølgende.
Jeg har selv gennem flere år ejet et par (tror de hed D265). Det var før min hifi "åbenbaring", dengang jeg fandt ud af hvad god lyd var.
Hvis du leder efter god lyd(Hifi), er det ikke her du skal lede. Hvis du leder efter en højttaler med noget gods i, er det ikke her du skal lede. Hvis du leder efter en højttaler der kan tage til takke med en forstærker i samme prisklasse som højttalerne, er det heller ikke her. Hvis du leder efter en højttaler der kan lave lyde - så giv for guds skyld ikke mere end 4-500 kr. for et sæt.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamo er fint nok, startede selv med dem for 25 år siden
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og velkommen til forummet.
hvad er dit behov? dvs hvad skal højttalerne bruges til?
jeg ville personligt vælge noget andet, da der findes mange fine alternativer på dba.dk.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
Swardi Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2010 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit behov... well, det skal faktisk bare lyde godt, også selvom det spiller højt.. og så med masser bas..
-Det er egentlig ikk fordi jeg leder efter eller har brug for, nye højtalere.. Det er bare lige en ven der har tilbudt mig dem, fordi han selv skal have nogle andre..
men den har fået skiftet basser for nyligt.. er der noget jeg skal være opmærksom på omkring det ?
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes De er udemærket. du kan sammenligne dem lidt med cerwin vega! - Det lidt en smagssag. Det ikke High-end - Men Hi-Fi er det nu nok :)
|
| Til top |
|
| |
ole post Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
det må være de mindre modeller du sammenligner med cerwin vega.
jamo laver da bestemt high end højtalere, bla. en model der er i samme pris klasse som dali euphonia.
prøv at lytte til modellen 909 eller lillebror 709 så tror jeg du skifter mening.
top sound i kbh. har dem.
__________________ ole post
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville klart fortrække et sæt Digital 90 hvis det skal være Jamo i den brugt prisklasse, de sælges tit på dba for ca. 5 - 600 kr.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ole post skrev:
det må være de mindre modeller du sammenligner med cerwin vega. jamo laver da bestemt high end højtalere, bla. en model der er i samme pris klasse som dali euphonia. prøv at lytte til modellen 909 eller lillebror 709 så tror jeg du skifter mening. top sound i kbh. har dem.
|
|
|
Jamo Power er som type at sammenligne med Cerwin Vega, men de er slet ikke på niveau med CV. Nye basser lyder ikke godt, med mindre det er originale basser, der er smidt i. Hvis det blot er nogle der passede i hullerne, er det ikke længere en Jamo Power
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
vis man ikke kenner Jamo så kenner man heller ikke B & O de begge to er Danske, de laver gode og dårlige højttaler som alle de andre, vis du kan lide lyden fra dem er det fint, men med de ny basser skal du lige sikker dig at det er den samme ellers skal du ikke give meget for dem, Jamo Pawer er til pop/disko/rock og lidt hygge musik i bag grunden og går man ikke op i nærlytning og den slaks er de så mendt helt ok til det davlige forbrug
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha spændende læsestof. Mine første højttalere var Jamo Power 266. De blev trukket af en lille Denon avr700, som var alt alt for lille effektmæssigt. De kræver rimelig meget power Jamo Power, og lyden er "til at leve med".
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville aldrig give 700 for sådan et par. En kasse øl, ville være mere rimeligt.
|
| Til top |
|
| |
5300happiness Lukket konto

Sælger i Fona - Lukket eget ønske
Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole post: Det var nu også kun Jamo D265 jeg snakkede om :) Jamo er bestemt et godt mærke. En skam det blev solgt til klipsch :(
|
| Til top |
|
| |
Swardi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 03:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er da nok lige nogle forskellige meninger (:
Men hvordan ved jeg så om det er originale basser der er sat i?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 04:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Swardi skrev:
|
|
|
prøv at skriv en mail til Jamo http://jamo.dk/eu-en/
|
| Til top |
|
| |
detru49 Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Swardi skrev:
|
|
|
Sådan vil det jo selvfølgelig næsten altid være - kvaliteten af lyd er en skæg størrelse, så du må egentlig bare prøve at lytte til dem. Det eneste vi kan sige, med enighed, ville være hvor prisen skal ligge. Hvis de står flot(jeg tvivler), så 5-700.
Det er sgu næsten ærgeligt. Jeg har for nylig smidt mine gamle jamo'er ud - De fyldte jo bare i skuret .
Men hvis du vil ha' et billigt grin, så prøv at løfte dem. Jeg tror maks. de vejer 2 kg. For at skabe kontrast kan jeg fortælle dig at et par Jbl Ti5000 (mine elskede kvinder ), vejer 58 kg pr. styk.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
De basser ser vist ganske originale ud for mig. De fik en ganske god anmeldelse i det hedengangne Hifi&Elektronik. Bedre end Dantax, Las Vegas (CV kopi). Prøv at prutte lidt med prisen før køb.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Swardi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay (:
allanowich: hvis de står flot og lyder godt, så har jeg ikke noget imod prisen. for skal højst sandsynligt bare give et sæt sideskørter til bilen i stedet for .. og dem han vil have, kan købes for lige lidt under 600 :) såe
Men ellers, så tak for alt jeres respond.. nu skal han bare lige have tid så jeg kan kigge på dem :D
|
| Til top |
|
| |