Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brug af BeoLab 8000 til non B&O TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
themath
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 November 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har fornylig anskaffet mit et sæt BL8000 som jeg er rigtig glad for.

De bruges i øjeblikket sammen med Sonos ZP90, hvor jeg styrer lydstyrken via Sonos app på min iPhone/iPad eller laptop når jeg hører netradio eller streamer fra min NAS. Mit Pioneer Plasma TV er tilsluttet via Sonos Line-IN hvor jeg her via app'en også styrer lydtyrken. Det hele fungerer fint, men mit problem er, at jeg skal åbne app'en når jeg vil skue op eller ned i app'en når jeg ser TV. Det er ikke helt holdbart i længden.

Mit ønske er så, at tilslutte en slags passiv forstærker, forforstærker mellem TV og mine BL8000, helt uden om min Sonos, hvor jeg via den passive forstærker kan styre lydstyrken fra mit tv. Det er så her jeg har brug for hjælp. Jeg kunne sagtens finde en ældre NAD forstærker med pre out og så bruge denne, men et af mine kriterier er, at den ikke må fylde særlig meget, samt ikke have det store strøm forbrug. Der er nemlig ikke så meget plads i mit skab :-) Et andet kriterie er, at volumen skal kunne styres med remote, altså via IR.

Mit setup er nemlig således, at jeg styrer alt IR med min Beo5 remote i samarbejde med Lintronic.

Jeg håber der er andre der har haft samme udfordring og kan hjælpe mig.

Til top Vis themath's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af themath

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes