| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke ligefrem det mest geniale jeg har set. Kuglen vil jo sprede lyden i næsten alle retninger, også tilbage mod membranen. Så er B&O´s akustiske spredelinser da meget smartere, da de kun spreder lyden i den ønskede retning.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam skrev:
| Det er ikke ligefrem det mest geniale jeg har set. Kuglen vil jo sprede lyden i næsten alle retninger, også tilbage mod membranen. Så er B&O´s akustiske spredelinser da meget smartere, da de kun spreder lyden i den ønskede retning. |
|
|
Det er ikke fordi jeg har tænkt mig at købe dem, men at afprøve princippet. Jeg har ledt efter rigtige diffusorer, men der er alt for dyre, så hvis en kugle kan gøre det tilnærmelsesvis ligeså godt, så er det værd at prøve.
Om det er genialt eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men idéen er ikke ny, blot anvendes som oftest koniske spredelinser (også anvendt af Duevel i deres større modeller).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu læst flere fremragende anmeldelser, som dog alle har et tilfælles. Lyden er lidt smooth og uden præcis fokusering af lydbilledet.
Jeg skal bygge på et eller andet tidspunkt og har ikke prøvet omni direktionel og åben baffel. Jeg skal derfor have fundet ud af hvilket princip jeg vil prøve.
Hælder nok mest til åben baffel, efter at have læst de forskellige tests.
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes den stod uhyggeligt dårligt på messen og med et hæsligt finish.
Den skal godt nok kunne trylle før jeg ville give over 100 kr. for den:) __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser ud til at være inspireret af de klassiske Carlson højtalere. Længere nede er der et billede af en højtaler (står op af væg), der bringer mindelser om lidt nyere Carlson-modeller. Hører man til 'sweet spot' lytter typen, er de kuglehøjtalere næppe noget, men hører man til dem, der gerne foretager sig noget andet samtidig med at musikken spiller, er de muligvis fine.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
|
Den skal godt nok kunne trylle før jeg ville give over 100 kr. for den:)
|
|
|
Måske bliver dit budskab misforstået, selv om du har en smiley bagefter. Mener du rent faktisk at det er et ringe produkt, eller er du ironisk?
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
|
|
|
|
Måske bliver dit budskab misforstået, selv om du har en smiley bagefter. Mener du rent faktisk at det er et ringe produkt, eller er du ironisk?
|
|
|
Jeg skriver intet om produktets kvalitet og lyd. De stod elendigt på messen, så selv om der kom lyd ud af dem var det umuligt at danne sig et indtryk.
Men som jeg skriver: Hæsligt finish.
I en verden af sort højglans og flotte træ-finish er en grim blå farve, nogle støvede enheder der ligner noget fra firserne og et kikset logo ikke noget der nogensinde ville finde vej til min stue. Derfor min konklusion: De skal virkelig kunne trylle før de rammer min stue:) <-- Min smiley indikere at det er venligt mént og ikke en mavesur bemærkning.
Det er efterhånden svært at finde et højtaler mærke hvor der ikke er kælet for udseendet, så tror denne model får det svært uanset musikalske egenskaber.
Og det kommer fra en mand med nogle store kasser som 80% af befolkningen aldrig ville lukke ind i stuen __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 01 December 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Mikkel Gige skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
|
|
|
Måske bliver dit budskab misforstået, selv om du har en smiley bagefter. Mener du rent faktisk at det er et ringe produkt,
eller er du ironisk?
|
|
|
Jeg skriver intet om produktets kvalitet og lyd. De stod elendigt på messen, så selv om der kom lyd ud af dem var det
umuligt at danne sig et indtryk.
Men som jeg skriver: Hæsligt finish.
I en verden af sort højglans og flotte træ-finish er en grim blå farve, nogle støvede enheder der ligner noget fra firserne
og et kikset logo ikke noget der nogensinde ville finde vej til min stue. Derfor min konklusion: De skal virkelig kunne trylle
før de rammer min stue:) <-- Min smiley indikere at det er venligt mént og ikke en mavesur bemærkning.
Det er efterhånden svært at finde et højtaler mærke hvor der ikke er kælet for udseendet, så tror denne model får det
svært uanset musikalske egenskaber.
Og det kommer fra en mand med nogle store kasser som 80% af befolkningen aldrig ville lukke ind i stuen |
|
|
Tjah, netop det faktum at de fåes i alverdens farver er jo lige noget for konerne :)
ideen med at sprede lyden sådan synes jeg godt om. At man (og vennerne) er tvunget til at sidde i sweetspot før det lyder
rigtigt kan nogen gange være lidt ærgeligt imo
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om den minder om Carlsons, men den minder da om Excaliburst/Mortens udgave af Linkwitz Pluto. Se her.Som det kan læses er Plutoen ret god, så princippet er der bestemt ikke noget galt med. Den slår rigtig mange højttaleres perspektiv med flere længder. Plutoen har et omfattende aktivt delefilter som retter op på de fejl man får i frekvenskarakteristik ved at placere en enhed i enden af et rør. Personligt havde jeg gættet at denne placering var god, men det er den faktisk ikke når man checker det i Vance Dickasons Loudspeaker Design Cookbook. Dette kan vel også gøres med et passivt filter, men mon ikke det vil tage meget af effektiviteten? Duevel Planets har passivt filter, så jeg gætter på at den ikke er lige så god som Pluto - men det er kun et gæt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|