Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 21:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Avalon ud, men hvad skal ind??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et sæt Avalon ascendant i omk et års tid. Men vil gerne skifte ud til noget andet.

Men hvorfor vil jeg nu også det................

Jeg føler ikke at der sker nok. For mig behøves det ikke at være 100% korrekt, men det skal være sjovt og underholdende. Det er her at jeg har måtte indse at Avalon Ascendant ikke passer til mig. Kunne de dog bare spille en smugle mere underholdende, for jeg er ganske glad for deres formidling af lydbilledet osv.

Så det jeg er ude efter en en højtaler ala Avalon med samme dynamik, men som bare har noget mere fart over feltet/ tempo.

Da jeg kun har økonomiske midler til at købe brugt og ikke alt for mange fejl køb, søger jeg nu lidt seriøst hjælp omkring en evt ny højtaler.

Mvh, Møffe

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Møffe-manden skrev:

Jeg har haft et sæt Avalon ascendant i omk et års tid. Men vil gerne skifte ud til noget andet.

Men hvorfor vil jeg nu også det................

Jeg føler ikke at der sker nok. For mig behøves det ikke at være 100% korrekt, men det skal være sjovt og underholdende. Det er her at jeg har måtte indse at Avalon Ascendant ikke passer til mig. Kunne de dog bare spille en smugle mere underholdende, for jeg er ganske glad for deres formidling af lydbilledet osv.

Så det jeg er ude efter en en højtaler ala Avalon med samme dynamik, men som bare har noget mere fart over feltet/ tempo.

Nej, Avalon er nok til den tørre og præcise side. Men da du er i den lidt dyre ende synes jeg at jeg vil anbefale dig at prøve Sonus Faber. Det kunne være noget for dig. Der er også Snell E5, måske?

Da jeg kun har økonomiske midler til at købe brugt og ikke alt for mange fejl køb, søger jeg nu lidt seriøst hjælp omkring en evt ny højtaler.

Mvh, Møffe

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 December 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Allanowic:

Jeg kan godt lide den tørre og præcise del af dem. Men mangler somsagt lidt drive.

Jeg har faktisk haft Snell A3 for en del år siden. De havde spilleglæde så det battede :-)

Men Sonus Faber er noteret. 

Til top Vis Møffe-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Møffe-manden

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

hey møffe...kig lidt på audio note-E.....

er vist et par brugt på den blå avis...

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Amphions bedre modeller synes jeg har masser af drive. Samtidig har jeg indtrykket af de spiller meget korrekt.

Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 December 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg havde Ascendant i mere end 3 år, og ProAc D38 før det.

Forstår godt din beskrivelse, Ascendant kræver et meget meget godt match, for ikke at blive for "kedelige", men så spiller de også så englene synger  Klart de fedeste højttalere jeg har hørt privat. De kan noget som få højttalere kan.

ProAc D38 er ikke helt tossede, hvis du har plads? Men du får ikke helt samme hurtighed og 3D, til gengæld spiller de super engagerende  Klar anbefaling.

Ellers fedt grej du har spændt for...

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

@ Møffe hvad er dit budget?

Som så mange gange før kan jeg kun tale yderst varmt om Adam Audio.. De er yderst præcise og velopløste.. Men de benytter art driver som bare kan noget alm. enheder ikke kan.. De er præcise og lyn hurtige.. De flytter meget mere luft en alm. soft dome eksempelvis og så er vægte på den bevægelige del markant lavere.. Kig. Evt. forbi til et lyt..

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Din Accuphase A-50 er måske herller ikke den forstærker, hverken i Accuphases program, eller verden som har mest drive -
den er frem for alt rafineret.

Måske du skulle prøve at låne en anden, f.eks. en Accuphase klasse A/B, før du beslutter dig?

Hvor sikker er du i øvrigt på din forforstærker i den sammenhæng?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Sendt: 06 December 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun smile når jeg læser sådan et indlæg som eksempelvis det far TruthSpinner.. Der er slet intet galt i hans betragtning.. Det mindre mig bare om den tid før jeg valgte at gå vejen med fuldt aktive højttalere.. Der kan være glæder ved at rode rundt med alverdens grej for at finde den bedste kombi.. Men i bund og grund handler det vel om at høre musik? Jeg er over i den grøft hvor jeg kan rode rundt med en pre ampd og en kilde.. Jeg har valgt Edge ud fra de lyd idealer jeg har.. Det er deres produkter der gør minde Adam Audio det bedste matche i mine øre.. Jeg kan glæde mig over at der er en producent der har brugt lang tid på at afstemme forstærker og højttaler enheder.. Det giver i den grad pote.. En stor del af belønningen ligger naturligvis i at der ikke er noget passivt filter imellem højttaler enhederne og forstærkerne til at dræne krafter ud af forstærker kanalerne.. Der er fuld kontrol over enhederne.. Vær forstærker bruger kun kræfter på deres dedikeret område.. ikke noget med multi tarsking her..

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2010 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg skiftede selv fra Ascendant til B&W 805D... Jeg synes du skulle prøve sådan et sæt med hjem.
Den er mildest talt fantastisk den lille højttaler.!

Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 December 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

chubbz skrev:
Jeg skiftede selv fra Ascendant til B&W 805D... Jeg synes du skulle prøve sådan et sæt med hjem.
Den er mildest talt fantastisk den lille højttaler.!

ja, men hvor er den fysiske tilstedeværelse i musikken. Jeg mener noget af et downgrade når man kommer fra en gulvspeaker. Iøvrigt mener jeg at hvis synergien i setuppet nu er til stede, men at det er en anden lyd du søger. Hvad så med resten af kæden?. har du tænkt på det møffe-mand? hvis du skifter til anden højttaler. Bare en tanke

Accedant er en rigtig fed højttaler og at den er kedelig er da vist kun et spørgsmål om synergi i kæden. Den er præcis, tør og stram i lyden. Intet stikker af og iøvrigt en højttaler der er let at placere i rummet.

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 December 2010 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hvad med et par Harbeth Super HL5?

Jeg ved godt de ikke er til salg på brugtmarkedet særligt ofte...Set til 17.000 kr. brugt ved K.S.B. for et stykke tid siden

Måske de kan bidrage med det sjove som du savner og det med en spillestil, der er lidt mere tilgivende overfor den varierende indspilningskvalitet for de skiver du hører. Altså med mindre du konstant lytter på 180 grams skiver....

Her et uddrag fra en test:

"Never, at any price or design type, have I heard a speaker that so completely got out of the way and let the music speak for itself. Never have I heard a speaker that exceeds the HL5's ability to reveal the artistic quality of the music and its performance. Never have I heard a speaker that does so many of the fundamentals of music reproduction so right: timbre, rhythm, phrasing, articulation, parsing, dynamic flow, sound stage reconstruction, placement of instruments, and the delineation of the ambience of the recording site are all produced with an ease and natural-ness so convincing and so adept at evoking musical gestalts that immersion into the music was as easy as breathing."
'The Stereo Times' Magazine, USA

Jeg vil gerne understrege at jeg  har ingen tilknytning til de steder, hvor de bliver forhandlet.

Men hvis jeg selv skulle købe andre højttalere, ville jeg afgjort tage et grundigt lyt på disse.

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 December 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Thuekaj - Amphion er som sådan en fed højtaler. Jeg vil bare gerne have lidt mere, end de kan tilbyde.

Goodi - Proac kunne bestemt være et interessant emne. Jeg hørte en af modellerne for nogle måneder siden. Fantastisk mellemtone, kan jeg huske.

Vincent - Kender slet ikke de højtalere. overhoved. Men må lige læse lidt om dem. hvem forhandler dem?

Chobby - Den nye 805D kender jeg ikke. Men vist den bare spiller lidt som B&W, så er det ikke noget for mig. Men kunne jo vøre at de har ændret noget ved denne model.

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Sendt: 06 December 2010 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

@ møffe Manden Der er ikke mange forhandlere i lille dk.. Men jeg har selv Adam der hjemme så jeg åbner glædeligt døren for dig.. Men der er enkelte forhandlere i dk men et hav i sverige eksempelvis..

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 December 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Trouthspinner - Min A-50 har fulgt mig i mange år og den har sammen med andre højtalere underholdt mig rigeligt. Ikke at sige at jeg ikke gerne ville til at have en anden. Men bare at det har ikke været kedeligt før. Hvad angår min VK-51, der må jeg så lige spørge om du overhoved kender BAT??? Det er noget af det mest svingende og tempo fyldte mærke man kan få inden for den tunge ende. Så nej, det er ikke der problemet ligger.

Music4life - Nu siger du at der mangler synergi i mit setup og at det er derfor at de virker kedelige....... hvor mangler synergien og hvor mener du at der skal ændres?

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 December 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Møffe-manden skrev:

Trouthspinner - Min A-50 har fulgt mig i mange år og den har sammen med andre højtalere underholdt mig rigeligt. Ikke at sige at jeg ikke gerne ville til at have en anden. Men bare at det har ikke været kedeligt før. Hvad angår min VK-51, der må jeg så lige spørge om du overhoved kender BAT??? Det er noget af det mest svingende og tempo fyldte mærke man kan få inden for den tunge ende. Så nej, det er ikke der problemet ligger.

Music4life - Nu siger du at der mangler synergi i mit setup og at det er derfor at de virker kedelige....... hvor mangler synergien og hvor mener du at der skal ændres?

Kender jo ikke dit setup som helhed. Iøvrigt fede stumper. Det jeg mener er at hvis du mener at have sammensat tingene rigtigt efter din smag og virkelig har eksperimenteret er det jo ideelt. For Avalon kvitterer med det den får ind (over and out). Dertil er de afslørende. Med en anden højttaler og dermed anden lyd kan det måske trække i en anden retning hvad synergien angår og så er der pludselig andre ting at tage hensyn til end bare at skifte højttalere. Giver det mening

Goodie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 December 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Møffe-manden skrev:

Er det forresten en SE model du har, altså VK-51 SE? Har nemlig kun læst svinegodt om den pre

Til top Vis Goodie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodie

Møffe-manden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 December 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Goodie skrev:
Møffe-manden skrev:

Er det forresten en SE model du har, altså VK-51 SE? Har nemlig kun læst svinegodt om den pre

Ja det er en SE. Det er altså bare en fantastisk pre.

Ville også gerne have en af deres effekter, men vendter lige til jeg finder ud af hvad der skal ske på højtaler fronten.

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 December 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med noget Zu Audio? Jeg tæner du siger du mangler drive og underholdning, og der er de vist HELT ekseptionelle....

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 06 December 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Ja, det er nok en anden højttaler du skal have. Avalon er så kontrolleret i sin spillestil, at det let kommer til at være noget blodfattigt. Snell, som du selv har haft og som jeg selv har, kan også ende med at være blodfattig, hvis man får sammen sat ustyr som i sig selv også er for overdæmpet i spillestilen. Men Snell A2/A3 er dog ikke så tilbageholdne som Avalon kan være. Jeg håber ikke du bliver alt for forvirret med alle de ellers gode forslag der er kommet. Sonus Faber er også ganske præcise, lidt til den lyse side, men er ikke så tilbageholdne i spillestilen som Avalon. Det er ellers nogle pragtfulde højttalere, de Avalon. Hmm...måske er det en helt anden boldgade du skal over i. Det kunne da være JBL's mest vellydende serie.  

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes