Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: On-Wall højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 December 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg går så småt og overvejer, om der overhovedet findes On-Wall højttalere som er værd at investere i? Tankerne er naturligvis sat i gang af
pladsmangel, idet mine Snell E/II fylder lige vel meget i stuen og at børnefingre helt naturligt drages mod enhederne - noget mine nerver ikke
holder til i længden.

Er der mon nogen her som har gjort sig nogle erfaringer med On-Wall højttalere - især den slags som er til at betale? Dali Helicon Phantom, PMC
wafer2, DNA Sonic Decor eller andet i den boldgade kunne snildt have interesse.
Jeg har også skimmet Totem Tribe, men aner ikke hvad de koster.

Jeg håber der ligger er par guldkorn derude :)

På forhånd tak for hjælpen.

Til top Vis Snorgon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snorgon

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

- Har lagt øre til både System Audio Talent og Exact - Begge udemærkede i hver sin prisklasse, såeh...!!?

JBLfan

Snorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet. De ser slet ikke tossede ud.

Er faldet for Anthony Gallos Stradaer, dette dog udelukkende på baggrund af anmeldelser. En væsentlig faktor er dog, at fruen i huset er med på AG Strada :)

Er der nogen der kender til en forhandler af Anthony Gallo - gerne i Københavnsområdet?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Anthony Gallo Acoustics

Amerikanske Anthony Gallo designede sine første højttalere som 14 årig. I dag mere end 25 år senere er kuglehøjttalerne fra Gallo Acoustics kendt i hele verden for deres fremragende lydkvalitet, futuristisk, elegant og diskret design.

Iøjnefaldende og iørefaldende
Ingen andre højttalere i samme størrelse opnår samme balance mellem rigtig HiFi lydkvalitet og elegant design. Kugleformen i hærdet stål betyder, at selve højttaleren leverer en mere lineært frekvensgang og mindre resonans i forhold til traditionelle højttalere i firkantede kabinetter af træ. Designet er enestående og simpelt, en nydelse for både audiofilen og boligindretteren.

Højttalerne som byggeklodser
Højttalerne fås i op til 10 forskellige modefarver, - fra bronze, vinrød til rustfrit stål - og i tre forskellige modeller og subwoofere. Man sammensætter systemet så det passer bedst til oplevelsen, om det er stereo eller surround. De kan monteres på elegante standere, på bogreolen, på væggen eller i loftet.

Yderligere information
Læs mere om højttalerne på www.anthonygallo.co.uk.  Prislisten kan downloades her.

Forhandlere med showroom  
KF Scan Audio, Ordrupvej 50, 2920 Charlottenlund. Tlf. 33316282. www.kf-scanaudio.dk

Lydportalen, Lyngby Hovedgade 15G, 2800 Lyngby. Tlf. 39951122 www.lydportalen.dk    &nbs p;  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal have sådan nogle flade kasser til væggen, så kan du prøve at kigge på DLS Flatbox og Monitor Audio SoundFrame. Jeg har hørt SoundFrame, og de giver en rigtig god lyd - men de koster så også ca. 4500,- pr. stk. Flatbox koster kun lige omkring 2500,- pr. stk. men dem kan jeg ikke udtale mig om rent lydmæssigt.

Alternativt kan du jo kigge på noget Monitor Audio Radius 90HD, som er nogle små sattelitter, der giver en fin lyd, og er yderst velegnede til at hænge på væggen. De skal så bare understøttes af en subwoofer, før at det giver mening.

En sidste mulighed kunne være at sætte strømhegn op omkring dine højtalere - så tror jeg nok at pilfingre hurtigt finder andre ting at pille ved - muahaha! 

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

antilles
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Snorgon skrev:

Tak for tippet. De ser slet ikke tossede ud.

Er faldet for Anthony Gallos Stradaer, dette dog udelukkende på baggrund af anmeldelser. En væsentlig faktor er dog, at
fruen i huset er med på AG Strada :)

Er der nogen der kender til en forhandler af Anthony Gallo - gerne i Københavnsområdet?

Jeg er (desværre - og af nogenlunde samme årsager som dig) på udkig efter en lignende løsning. Kigger du på stereo, 2.1 eller
sorround konfiguration? Jeg kan ikke finde Strada i prislisten, ved du hvad de koster?

Hvis du kommer forbi et showroom, hører vi gerne en anmeldelse :o)
Til top Vis antilles's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antilles

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2010 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

I nyeste nummer af det svenske Hifi & Musik kigger de på on-wall højttalere. Det kunne måske være interessant?

Hifi&Musik
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej hej...

For ikke så lang tid siden nærlyttede jeg på danske Evox hos Lydbutikken på Frederiksberg. Du kan se højtaleren her:

http://www.tekni-fi.dk/php/varedetail.php?vareID=187%20& &%20producentID=44

Den er bestemt til at betale.

Jeg har selv Snell J-iv og synes faktisk at Evox lægger sig op ad nogle Snells lydkvaliteter, uden dog at være helt det samme. Da du selv har Snell kunne de måske være interessante for dig?

Jeg ved ikke om de kan væghænges, men jeg lyttede til dem på stativ og de stod HELT ind til væggen. Jeg prøvede også at trække dem lidt ud, og kunne med det samme konkludere, at de er beregnet til at spille stående helt ind til en væg og ikke fritstående.

Skulle jeg selv finde en prisbevidst  væghængt højtaler, så ville jeg bestemt undersøge muligheden for at væghænge Evox, alternativt stille dem på en hylde med samme bredde og dybde som højtaleren.

Hvis du kan lide din Snell'ers karakteristiske lyd, så synes jeg du burde chekke Evox ud... :o)

Mvh.

Mrhviid...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Snorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

I må undskylde den drøje sagsbehandlingstid herfra. Der kom - som altid - noget på tværs :)

Jeg takker mange gange for de mange forslag og kaster mig snart ud i at få lyttet på de forskellige. Som nævnt i tråden kan Stradaerne høres i Lydportalen i Lyngby (noget jeg selv skal have gjort når finanserne er ved at være på plads) og som jeg lige husker priserne er det ca 8000,- pr stk og ca 8500,- for en sub.

Samlet set er det måske lige i overkanten af hvad jeg kan skrabe sammen, men det ændrer sig sikkert når først jeg får det hørt dem. Så må mad og andet pjat vente.. 

dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Februar 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed er jo også, hvis det drejer sig om plads og pilfingre, at bruge standerhøjttalere, og sætte dem på en hylde? Det fylder selvfølgelig lidt mere end flade væghøjttalere, men det giver lidt flere valgmuligheder...
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted

Snorgon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Jeg takker for de mange forslag og skylder da lige at vende tilbage og fortælle hvad det endte med. Jeg købte et par Elac BS-244 og et
par Audio Magic hylder. De spilles stille og roligt til i denne tid og det går bestemt den rigtige vej. Jeg er ret pjattet med Jet-diskanten som virkelig
gør det til en fornøjelse at lytte til akustisk musik.

Umiddelbart er jeg ret begejstret og mit gæt er, at det kun bliver bedre som tiden går.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 20 Maj 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg tror GURU ville passe fint i din situation.

http://guruproaudio.com/category/the-qm10/

Men du vil nok mangle noget af den visuelle imponatoreffekt, lydmæssigt skulle de være ret så fantastiske, der findes en importør i jylland.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes