| Forfatter |
|
MartinT Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
jeg har en 12" JBL E250P subwoofer hvor jeg tilfældigvis fandt ud af at plastichornet som sidder under subwooferen havde revet sig løs fra undersiden og hang næsten ned til gulvet. Derfor havde jeg muligheden for at tage hornet ud og kigge godt op i subwooferen og kunne se at der inde i den egentligt bare var rå trækasse med komponenter. plejer der ikke være en form for isolering eller lignende på siderne i en subwoofer eller er det normalt at de ser sådan ud? Nu hvor jeg har muligheden for at komme inde i subwooferen er der så nogen ide i at beklæde indersiderne med noget inden jeg limer hornet fast igen på underside og vil det på nogen måde gøre noget godt for bassen?
på forhånd tak for den uvidende :)
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 03 Januar 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den er designet sådan, så vil den ændre lydkarakter, hvis du forer den med noget. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
MartinT Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, men er det normalt er der ikke er foret på inderside af en subwoofer? Jeg ville også kun forsøge med noget foring hvis det kunne vinde noget mere fast bass eller lignende.
|
| Til top |
|
| |
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du ikke regne med. Tvært i mod skal du passe meget på ikke at blokere basrefleksporten, da det vil medføre at den mindste sin virkning - noget som nogen dog ser som positivt, da det kan give en mere "tør" men knap så "dyb" bas - men det testes bedst ved at stoppe porten helt til (klassikeren er et par sokker). __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
| Til top |
|
| |
MartinT Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg bare lade den være som den er. Evt prøve med en sok i porten når jeg har fået limet porten på igen
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at sokken skal være ren. Kan lige forestille mig at sokken afgiver de sure dampe, når der ses Terminator for fuld skrue
|
| Til top |
|
| |
MartinT Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det vil helt sikkert være en fordel for hele familien i det lange løb :)
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Refleksporten er dimensioneret til kabinettets volumen - hvis du fylder noget i kabinettet, så ændrer du volumen, og det kan medføre mislyde eller at porten ikke virker. Så det er en dum idé at ændre noget ved det tomme kabinet.
Hvis du vil blokere refleksporten, så få fat i en skumgummi-prop til at sætte i. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |