Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttaler til Rotel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heimdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nu har jeg endelig besluttet mig for at købe noget ordenligt grej og har i den forbindelse tænkt mig at anskaffe den nye Rotel RCX 1500 receiver/CD. Class D forstærker. Som jeg ærligt talt synes er ret nice

Har haft Rotel for mange år siden og det var jeg temmelig glad for.

Da budgettet imidlertid ikke også er til nye højttalere af samme klasse, vil jeg købe brugt.

Er der nogle herinde som har nogle bud på hvilke højttalere, der ville passe til denne forstærker? Eller Rotel generelt måske?

Jeg er mest til rockmusik som fx pink floyd.

Sættet må max koste 5000 samlet

Til top Vis Heimdal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heimdal

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

B&W har deres hænder dybt begravet i Rotel, og de deler vist også noget kontor plads i england, og det er en masse historier om at B&W bruger Rotel til udvikling af deres højttalere, så B&W er et godt bud. Jeg har personlig selv valgt at kombinere mit Rotel med et par Rega, som jeg desværre ikke har modtaget endnu, men det lød ligesom jeg kan lide det da jeg testede dem.

RCX 1500 deler ICEpower modul med effektblok 1562 hvis jeg husker rigtigt, den er rimelig neutral med en lille hældning til den skrape side, så jeg ville personligt gå efter en højttaler der ikke er for skarp i diskanten. Jeg har selv hørt og overvejet RCX 1500, den er mega fed, men da jeg har sonos i forvejen, valgte jeg til anden side, jeg hørte den på noget dynaudio, og det fungerede fnt.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Heimdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

B&W har deres hænder dybt begravet i Rotel, og de deler vist også noget kontor plads i england, og det er en masse historier om at B&W bruger Rotel til udvikling af deres højttalere, så B&W er et godt bud. Jeg har personlig selv valgt at kombinere mit Rotel med et par Rega, som jeg desværre ikke har modtaget endnu, men det lød ligesom jeg kan lide det da jeg testede dem.

RCX 1500 deler ICEpower modul med effektblok 1562 hvis jeg husker rigtigt, den er rimelig neutral med en lille hældning til den skrape side, så jeg ville personligt gå efter en højttaler der ikke er for skarp i diskanten. Jeg har selv hørt og overvejet RCX 1500, den er mega fed, men da jeg har sonos i forvejen, valgte jeg til anden side, jeg hørte den på noget dynaudio, og det fungerede fnt.

Mange tak for dit svar. Meget brugbar info

Jeg skal ind og høre RCX 1500 på lørdag hos nb radio i Roskilde og glæder mig en hel del. Her har de dog især system audio højttalere, som jeg ikke tænder helt på. Det kan jo ændre sig.

Har du (eller andre) evt. et bud på et sæt B&W?

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

B&W laver jo mange modeller, og du skriver kun at du er til rock musik. For at få nogle anbefalinger herinde, så må du skrive lidt om hvilken lyd du er til og om det skal være reol- eller gulvhøjttalere, men i sidste ende så er det jo kun dine ører som ved hvad du bedst kan lide, så du må ud og lytte lidt

Heimdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt klart til gulvhøttalere, kan levere et seriøst lydtryk, men ikke med en for dominerende bas. Samtidig skal de kunne give et detaljeret lydbillede. Jeg har kig på DM 684 hedder de vist.

Jeg hører mest rock og den gode gammeldags metalgenre som fx Iron Maiden, Deep Purple, Judas Priest osv., men der ryger også en jazz skive på engang imellem og såmænd også Tina Dickow for det ikke skal være løgn.

Det er klart at jeg lytter før jeg køber, men jeg er ikke typen der gider at teste hverken 5 eller 10 højttalere for a finde det rigtige. Så er det bedre hvis der er nogel audiofile, som ved hvad de taler om, der kan spore mig ind på det rigtige spor.

Heimdal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Nå, RCX tanken er skrottet. Den indfriede ikke mine forventninger mht lydkvalitet og brugervenlighed og desuden havde jeg en temmelig dårlig oplevelse af nb Radios "proffessionalisme" under demonstrationen af den.

Så istedet har jeg anskaffet mig et klassisk setup:

Rotel RB 1552 effekt

Rotel RA 1580 for forstærker

Rotel RCD 1520 cd afspiller

Audiovector M3S højttalere

Van Den Hul the name & VDH CS122 kabler

Det spiller aldeles fremragende og senere regner jeg med at anskaffe Rotels wifi radio og således har jeg samme funktioner som RCX 1500, men med en bedre lyd. 

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Tillykke med sættet, det er nogle gode stumper du har fået skrabet sammen :D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes