Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højjtaler-anbefaling til Onkyo TX-DS787 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Preps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg overvejer at udskifte mine System Audio højttalere, og over vejer bl.a om de nye ikke skal være vægmonterede. Jeg har aldrig været specielt tilfredse med mit SA setup, jeg syntes de mangler bund og fylde i lyden.

Mit højttalersetup er som flg.:

Front:   System Audio SA1280 MKII
Center: System Audio SA720AV
Sub:     System Audio SE200
Bag:     Jamo E6 SUR

Jeg bruger det mest til Surround, men også stereo-lytning ind i mellem. Men det er helt klar Surrounden som prioriteres med 75%.

Det hele trækkes af min Onkyo TX-DS787 som indeholder tilstrækkelig ægte watt til mig.

Planen var at sælge mine SA højttalere og købe brugt som matcher min forstærker bedre, jeg vil gerne undgå at have for mange penge op af lommen :-)
Konen syntes også  fronterne er for store, så vægmonterede alternativer er meget interessante. Men måske findes der ikke vægmonterede højttalere som ligger indenfor mit budget, uden at gå alt for meget på kompromis med lyden?

Jeg vil meget gerne høre jeres anbefaling på hvad der kunne være et godt alternativ til mit nuværende højttaler-setup.

Jeg håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

/Martin
Til top Vis Preps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Preps

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Preps skrev:
Jeg har aldrig været specielt tilfredse med mit SA setup, jeg syntes de mangler bund og fylde i lyden.

Skift forstærkeren ud! Kig på noget Marantz, der er mere dominant i bas og mellemtone..

Preps skrev:
Konen syntes også  fronterne er for store, så vægmonterede alternativer er meget interessante.

Skift konen ud! Vægmonterede højtalere vil ikke give dig det, du søger..

No bulls***: Prøv at låne en Marantz-receiver, og smid den på dine højtalere - jeg er ret sikker på, at du vil mærke en forbedring ift. det du søger!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Preps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk overvejet et Marant alternativ til min 787'er. Jeg købte faktisk mit SA setup efter at have hørt det hos en tidligere kollega, som havde Marantz.

SA kritiseres ellers også af en del for ikke at have nok bund og bas. Derfor overvejede jeg at skifte dem ud.

Hvad kunne et fornuftigt brugt Marantz alternativ være til min 787'er?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

En Marantz SR5005 vil give din Onkyo bøllebank

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Preps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Med mit ringe kendskab til HiFi, tænker jeg bare hvordan det er muligt at en 5.500 kr. forstærker bøllebanker en til 18.000 kr.?

Det lyder næsten for godt til at være sandt

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg ville i første omgang kigge efter en anden ht. Tvivler på at du ved at skifte til et andet mærke i receiver vil få den store forskel i lyden/bas. Ihvertfald ikke ifht det jeg kunne forestille mig du søger. Men det er svært at få bunden med i væghængte ht. Der skal fedtes lidt for konen og købes blomster etc Hva med en audio vektor Mi3. Spiller godt til prisen og er til at betale brugt og med en rimelig go bund. Eller alternativt noget Dali, evt 470 eller 870 hvis de er ok for konen og kigge på Mvh Søren

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Preps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Konens mening kommer ikke til at bestemme 

Hvis de væghængte ikke kan levere lyden, må hun leve med dem der kan, hun holder også af den gode lyd under filmen

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Preps skrev:
NitroBlast skrev:

Med mit ringe kendskab til HiFi, tænker jeg bare hvordan det er muligt at en 5.500 kr. forstærker bøllebanker en til 18.000 kr.?

Det lyder næsten for godt til at være sandt

Din Onkyo er fra.. Hvad? 2003? Dengang var surround næsten helt nyt til hjemmebrug, og derfor var komponenterne væsentligt dyrere, end de er idag. Meget er sket siden, og jeg tror virkeligt, at du skal kigge på noget Marantz til dit SA-setup. Den SR5005 er mere strømstærk end din Onkyo, og desuden vil den højest sandsynligt give dig det, du leder efter.

Prøv at låne en SR5005 (eller andet Marantz) - jeg er næsten sikker på, at det vil løse dit problem. At gå ud og købe en ny højtalerpark for noget, der ligner 20.000 og opefter, for at få fornuftig lyd ud af en 8 år gammel receiver er komplet gak-gak

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:
Hej.

Jeg ville i første omgang kigge efter en anden ht. Tvivler på at du ved at skifte til et andet mærke i receiver vil få den store forskel i lyden/bas. Ihvertfald ikke ifht det jeg kunne forestille mig du søger. Men det er svært at få bunden med i væghængte ht. Der skal fedtes lidt for konen og købes blomster etc Hva med en audio vektor Mi3. Spiller godt til prisen og er til at betale brugt og med en rimelig go bund. Eller alternativt noget Dali, evt 470 eller 870 hvis de er ok for konen og kigge på Mvh Søren

Tag en dyb indånding.. Det er næppe hans højtalere, der er problemet, da de har en frekvensdækning, der ligger langt under det, du foreslår.

Som jeg ser det, så skal der en kraftigere og "varmere" receiver eller en ekstra subwoofer til.

Preps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Din Onkyo er fra.. Hvad? 2003? Dengang var surround næsten helt nyt til hjemmebrug, og derfor var komponenterne væsentligt dyrere, end de er idag. Meget er sket siden, og jeg tror virkeligt, at du skal kigge på noget Marantz til dit SA-setup. Den SR5005 er mere strømstærk end din Onkyo, og desuden vil den højest sandsynligt give dig det, du leder efter.

Prøv at låne en SR5005 (eller andet Marantz) - jeg er næsten sikker på, at det vil løse dit problem. At gå ud og købe en ny højtalerpark for noget, der ligner 20.000 og opefter, for at få fornuftig lyd ud af en 8 år gammel receiver er komplet gak-gak

Jeg har faktisk et indlæg kørende under Surround kategorien, da min første tanke var at skifte 787'eren ud med en Onkyo TX-SR608B netop ud fra om teknologien i de nye billigere recievere havde overhalet min 787'er.

Jeg må prøve at låne en 5005'er, kan man stadig låne udstyr i HiFi-klubben? - jeg bor i Odense1

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Marantz har en varmere lyd end Onkyo - du kan slet ikke sammenligne de to mærker rent lydmæssigt. Marantz SR5005 er en smule strømstærkere end Onkyo TX-SR608.

Hifi-klubben forhandler hverken Onkyo eller Marantz, så om de låner grej ud, er vel ligemeget? Du skal nok nærmere ind og snakke med AV-Connection i Odense

Jeg vil i hvert fald anbefale dig, at du får lånt noget Marantz med hjem for at afprøve det. Det giver en varmere lyd, som jeg personligt ikke bryder mig om - men det kan være, at det præcist er dit fix! Hvis du ikke kan lide det, og hellere vil Onkyo igen, så vil jeg gerne oplyse dig om, at der findes noget, der hedder Integra. Det er Onkyo's luksus-produkter, som kan være interessante for dig - jeg har i hvert fald et kærligt øje for det til min næste opgradering!

Preps
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2011 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Integra er nok lige over mit budget - netop der har konen stadig noget at skulle have sagt 

Jeg må en tur forbi AV Connection og høre om muligheden for at låne en 5005'er med hjem.

Takker mange gange for hjælpen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes