| Forfatter |
|
skelletor45 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens.
En jeg ikke stoler særlig meget på, har fortalt mig at man skal huske at "varme sine højtalere op", altså at starte lavt. Mine
SA-1250 får altså noget at leve af fra starten. Tager de skade af det? Gør forstærkeren?
Edit: Har prøvet google, men søger man på "opvarmning højtaler" får man en he..... masse om gymnastik undervisning ;)
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalere skal ikke varmes op, det er noget vrøvl.
Nye højttalere skal dog tilspilles, og må i den første tid ikke få for meget at leve af...
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får mange flere relaterede hits hvis du søger på "opvarmning højttalere" som faktisk er den rigtige stavemåde - mange bruger desværre kun ét "t". Men du skal nogle sider frem, før gymnastik kommer på banen i den søgning ... ;-)
Men jeg er enig i, at det er noget vrøvl. Dog har han muligvis sit udsagn fra elektrostatiske højttalere, tilsluttet en rørforstærker som i dén kombination gerne kræver ½-1 times drift, før det spiller. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
skelletor45 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i have.
Udsagnet kom fra en "lydtekniker" der har været på besøg i vores studiebar, men efter at jeg har måtte ændre alt hvad hun
har lavet, så er det småt med min tillid til hendes råd ;)
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalere skal spilles til i starten fordi ophængene kan være lidt stive idet. De kan sagtens tåle noget havre. Stil dem front mod front (helt tæt), og spil i modfase. Smid så en dyner over og sæt noget stj fra radioen på i et par nætter. Så er der tilspillet.
Herefter skal der ikke tages specielle hensyn.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Du får mange flere relaterede hits hvis du søger på "opvarmning højttalere" som faktisk er den rigtige stavemåde - mange bruger desværre kun ét "t". Men du skal nogle sider frem, før gymnastik kommer på banen i den søgning ... ;-)
|
|
|
Måske korrekt i 1990. i 2011 må man stave med både et og to t'er
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
hrmand skrev:
|
|
|
Måske korrekt i 1990. i 2011 må man stave med både et og to t'er
|
|
|
Rigtigt! Men da majoriteten stadig bruger den oprindelige stavemåde - og da den med ét t kun er indført fordi især ungdommen har haft svært ved at forholde sig til oprindelig betydning - er det en god ide at søge med det for øje. Der er masser af søgninger, hvor resultatet lider under, at den indlagte tekst er med en stavemåde, der enten er opstået grundet uvidenhed om rigtig stavning, eller fordi stavningen i mellemtiden er ændret officielt. F.eks som ved sættekasse/sætterkasse.
I det aktuelle tilfælde får trådstarter faktisk mange flere relaterede links til søgningen, end med den "forkerte" stavning. Selvom emnet ikke har noget på sig ...  __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint at være opmærksom på at der er to stavemåder ved googlesøgning, men ingen af dem er forkert!!!
Pyt nu med det.
Ang om forstærkere skal varme op, så skal rørene i en rørforstærker helst varmes lidt op inden brug, men det er for lydens skyld. Jeg ved ikke om rørerne tager skade?
På en alm digital forstærker kan du roligt tænde og skrue op, så længe det ikke forvrænger.
|
| Til top |
|
| |
infinity100 Branchemedlem

Expert
Bruger siden: 10 Juni 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe bemærkede lige at du skrev:
Tak skal i have.
Udsagnet kom fra en "lydtekniker" der har været på besøg i vores studiebar, men efter at jeg har måtte ændre alt hvad hun har lavet, så er det småt med min tillid til hendes råd ;)
Hallllo.. hvor meget ved piger om Hifi. ;)
|
| Til top |
|
| |
skelletor45 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også netop derfor jeg valgte at spørge herinde, for som det ser ud nu hænger der et stort skilt med advarsel om ikke at skrue
op den første halve time :)
Hun har præsenteret sig som "lydtekniker", fået tøserne bag baren til at tro på det, hvorefter hun har lavet rod i ALT. Hun har
sat nogle store disko højttalere (tt ^^) til en 40w forstærker. Hun har sat det til så højre udgang trækker et højttalersæt og
venstre et andet, og de to sæt står ikke i samme rum  . Hun har byttet rundt på sort/rød i forbindelsen mellem forstærker
og højttaler.
Tydeligvis ved de/hun ikke så meget
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 05 Februar 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
skelletor45 skrev:
Hej folkens.
En jeg ikke stoler særlig meget på, har fortalt mig at man skal huske at "varme sine højtalere op", altså at starte lavt. Mine
SA-1250 får altså noget at leve af fra starten. Tager de skade af det? Gør forstærkeren?
Edit: Har prøvet google, men søger man på "opvarmning højtaler" får man en he..... masse om gymnastik undervisning ;) |
|
|
Det må være en motor han tænker på. Hverken forstærker, eller højttalere, tager skade af at få noget at leve af lige når man tænder anlægget. Faktisk har et anlæg bedst af at blive hørt højt, så bare skru op
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 05 Februar 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAHAHAHA hvad er det for en uddannelse hvor pigerne får lov at lave så meget bæ i teknikken? Det hele lyder meget
skummelt.
|
| Til top |
|
| |
skelletor45 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lærere, pædagoger der går på skolen og så en "lydtekniker"
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 07 Februar 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
infinity100 skrev:
|
Hehe bemærkede lige at du skrev:
Tak skal i have.
Udsagnet kom fra en "lydtekniker" der har været på besøg i vores studiebar, men efter at jeg har måtte ændre alt hvad hun har lavet, så er det småt med min tillid til hendes råd ;)
Hallllo.. hvor meget ved piger om Hifi. ;)
|
|
|
Givetvis en del mere end dig. Jeg er sikker på at der er mange kvinder som er rigtige gode til at rode med hifi. Dine ytringer kan opfattes som kønsdiskrimination.
|
| Til top |
|
| |