Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell E II prisvurdering. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilddyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hey folkens.

Jeg har et sæt snell E II i utrolig flot stand. De er i Ege Finér, og meget velholdte. De har fået skiftet kantophæng på bas
enhederne for ca. 2 år siden. Jeg fik dem ret billigt, og har lidt svært ved at gennemskue hvad jeg skal sætte dem til salg til?
De burde i mine øjne (og ører) være mere værd en E III og helt sikkert 4 modellerne, og er i rigtig god stand.

Har en kammerat der er ret interesseret, og skal gerne finde en pris der hverken snyder ham eller mig selv...? Hvad siger i?

Mvh Tor
Til top Vis vilddyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilddyr

mesi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

du har ret mht kvalitetsplaceringen mellem model 1 og 3-4
dit udgangspunkt bør bestå af investeringen,divideret med tiden du har haft glæde af dem,og ikke andres bud - sålænge vi taler om et kammeratligt mellemværende!!

ellers en spændene tråd
den slags kan mange jo ha gavn af...

fx har jeg en Gyrodec pladetallerken/leje monteret med Record Interface Mat og Clamp,
original motor samt Gert Petersen modifikations kit
hvad mon så lækre sager kan indbringe - hva siger i?
Til top Vis mesi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesi

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

3000Kr skulle være en fære pris
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

vilddyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jamen altså jeg fik dem jo rigtig billigt, og jeg slog jo til fordi det var en god investering i mine øjne. Så jeg er egentlig bare
ude efter at han skal have dem til den reelle markedspris, og ikke så meget andet, og det er han også selv :) Der er bare ikke
rigtig nogle af E II modellen til salg, så har lidt svært ved at se hvad de sædvanligvis går for

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Solgt for ca. 500 kr på eBay:
http://cgi.ebay.com.sg/Snell-Acoustics-E-II-Vintage-Speakers -Oak-/230560110351
Men de var så heller ikke i så god stand...
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

vilddyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Ej, det kan vist ikke rigtig sammenlignes. Men kan se der er et par E II på DBA.dk, så jeg går ud fra prisen på dem :)

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hvis de er helt uberørte, forstået på den måde, at der ikke er foretaget ændringer af nogen art, andet end nye kant ophæng, så kan du fint tage 4000kr for dem. Det er nemlig en 98% Peter Snell. Forskellen er kun at porten er flyttet bagpå og er større + der muligvis er bagdiskant på din udgave. Er der en 10-12cm sokkel på og der er 2 justerbare ben foran, er det endnu bedre.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hvis de er helt uberørte, forstået på den måde, at der ikke er foretaget ændringer af nogen art, andet end nye kant ophæng, så kan du fint tage 4000kr for dem. Det er nemlig en 98% Peter Snell. Forskellen er kun at porten er flyttet bagpå og er større + der muligvis er bagdiskant på din udgave. Er der en 10-12cm sokkel på og der er 2 justerbare ben foran, er det endnu bedre.

Den er kun 5cm den sokkel

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:

[QUOTE=allanowich]Hvis de er helt uberørte, forstået på den måde, at der ikke er foretaget ændringer af nogen art, andet end nye kant ophæng, så kan du fint tage 4000kr for dem. Det er nemlig en 98% Peter Snell. Forskellen er kun at porten er flyttet bagpå og er større + der muligvis er bagdiskant på din udgave. Er der en 10-12cm sokkel på og der er 2 justerbare ben foran, er det endnu bedre.

[/QUOTE] Jeg har lige målt efter og det er mig der husker forkert her. Det er 5 cm som du nævner. Godt nok. Jeg syntes mærkeligt nok den var højere, men det er den ikke. Det er sjældent efter hånden at kunne købe en uændret ældre snell og den det får fat i en sådan, burde virkelig bevare dem som de er. Men det er meningen den skal stå på gulvet og tippes nogle grader bagover.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
kimber skrev:

[QUOTE=allanowich]Hvis de er helt uberørte, forstået på den måde, at der ikke er foretaget ændringer af nogen art, andet end nye kant ophæng, så kan du fint tage 4000kr for dem. Det er nemlig en 98% Peter Snell. Forskellen er kun at porten er flyttet bagpå og er større + der muligvis er bagdiskant på din udgave. Er der en 10-12cm sokkel på og der er 2 justerbare ben foran, er det endnu bedre.

[/QUOTE] Jeg har lige målt efter og det er mig der husker forkert her. Det er 5 cm som du nævner. Godt nok. Jeg syntes mærkeligt nok den var højere, men det er den ikke. Det er sjældent efter hånden at kunne købe en uændret ældre snell og den det får fat i en sådan, burde virkelig bevare dem som de er. Men det er meningen den skal stå på gulvet og tippes nogle grader bagover.

Prøv evt at spørge anders fra audio consult om hvad han syntes om foden 

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan det være man stadigvæk kan købe basenheder til dem hos snell,troede ikke de enheder blev lavet mere.

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Februar 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:
Hvordan kan det være man stadigvæk kan købe basenheder til dem hos snell,troede ikke de enheder blev lavet mere.

Der er tale om enheder som er fremstillet specielt til Snell. Hvis bare de bestiller tilstrækkeligt mange kan de stadigvæk få dem lavet hos Scan Speak. Med alle de E og J der skal have renoveret basenheder burde der være tilstrækkelig efterspørgsel til et "genoptryk". Det er jo samme basenhed der sidder i alle E og J modeller.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

kimber skrev:
Jeg er ikke så sikker på de kan fås efterhånden. Men det kan godt være de har nogle på lager endnu, der ikke er blevet solgt som reservedel. For det meste er det nok ophængene, der efterspørges. Den liste de har på deres hjemmeside, er nok ikke blevet opdateret længe. Derfor ser det ud som om mange enheder kan fås endnu. Med hensyn til Anders i A C, så har han ikke videre forstand på de gamle sneller, da han kun går ud fra sin faders versioner af dem i form af A N. Jeg ved at enhver model af type E af de gamle (E- E2), bliver soklen afmonteret inden videre salg. De gamle sneller bliver demonstreret for kunder i er opstilling som A N ht'erne er tunet til at stå, med det resultat, at Snellen spiller tyndt og lidt pågående i sammenligning med en lignende A N model. De har absolut intet med hinanden at gøre, selvom de teknisk set er ens. Jeg tror ikke at Anders har hørt de gamle Sneller i den rigtige opstilling. På visse områder kan han dog hjælpe og gør det gerne.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

kimber skrev:

Der er tale om enheder som er fremstillet specielt til Snell. Hvis bare de bestiller tilstrækkeligt mange kan de stadigvæk få dem lavet hos Scan Speak. Med alle de E og J der skal have renoveret basenheder burde der være tilstrækkelig efterspørgsel til et "genoptryk". Det er jo samme basenhed der sidder i alle E og J modeller.

Er det ikke SEAS du mener?

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Basenheden blev i starten produceret hos SEAS og senere hos Vifa. Scan Speak har nu overtaget produktionen af de gamle Vifa-enheder, der kun produceres efter ordre. Men SEAS kunne sikkert også producere enheden.

Audio Note får produceret en næsten tilsvarende enhed hos SEAS.

vilddyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2011 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Hvis de er helt uberørte, forstået på den måde, at der ikke er foretaget ændringer af nogen art, andet
end nye kant ophæng, så kan du fint tage 4000kr for dem. Det er nemlig en 98% Peter Snell. Forskellen er kun at porten er
flyttet bagpå og er større + der muligvis er bagdiskant på din udgave. Er der en 10-12cm sokkel på og der er 2 justerbare
ben foran, er det endnu bedre.

Det eneste der er gjort på dem, er at de har været slebet ned og fået olie igen. Det ligner præcis de andre modeller jeg har
set i Eg. Der er absolut ingen spor af sokler, så vil tro de er født uden. Jeg har også købt dem i original emballage sågar!

De står utrolig flot. Og ja, det er helt originale enheder, og med en diskant på bagsiden også. Konceptet fungerer egentlig
ganske ok må jeg sige. Der er ingen tvivl om at det er en utrolig charmerende højttaler, med en tiltalende balance synes jeg.
Jeg må indrømme, at den er en aaanelse for mørk til mig. En smule mere livlig top ville klæde den, da bund og mellemtone
virkelig er flot og nærværende, og jeg af og til savner at toppen træder lidt mere frem. Især fordi de bagudvendte diskanter
gør toppen, og dermed stereobilledet, en anelse mere diffust end mange andre gode højttalere. Men det overordnede indtryk
der rammer én, især med LP'er, er intet mindre end betagende, når man hører gode ting :) Har stadig til gode at høre en
højttaler der kan behandle dynamisk materiale med den samme overbevisning og charme.

Men det skal siges at jeg ikke har haft en rør forstærker spændt for. De behandler toppen på en noget anden måde, og
kunne nok få højttaleren bragt lidt mere "til live".

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 18 Februar 2011 kl. 04:43 | IP-adresse registreret  

hej der !

vis det er en Snell E med diskant bag på og uden sokkel vil jeg mene at det ikke er en Peter Snell model, der mener jeg at det var den model der blev soldt i Hi-Fi Klubben den gang den lå på hjørnet af Falkoner Alle og Holger Danskes vej, jeg kan jo også huske forkert

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Den nemmeste måde at se forskel på er at se om der sidder et potentiometer på bagsiden. På E og EII sidder der ikke et potentiometer, det gør der på EIII og EIV.

Jeg husker ikke EII som specielt mørk, så måske er diskanterne blevet skiftet med andre typer. Et billede ville kunne afklare det.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Her ser man de to enheder, der ligger til grund for E,E2, J,J2. Type E er ikke mørk men heller ikke ligefrem lys i klangen. Den har en klarere presentation af den øvre mellemtone, end E3 og E4 for den sags skyld. Det skyldes at delefrekvensen er lavere på de gamle (2300hz), hvilket giver basenheden bedre egenskaber. Diskanten (Tonegen/Foster), falder blødt af over 13khz mod de 20khz. På Vifa domen på E3 falder den mere brat afover 12khz 30 grader fra. Her er E og E2 mere ens på 0 og 30 grader. Det hele afhænger dog hvordan de stilles op. Jo mere korrekt  jo flotter lyd. Og der er ikke regulering bag på E og E2, som Nesdam også skriver.  Der er E2 udgaver, der ikke har bagdiskant og det er de første versioner af dem.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Her ses E2 og her er intet potmeter. Læg mærke til soklen. Bagdiskanten som den viste, blev oprindeligt brugt på den første C model med skrå front. Både for og bag. Da Voecks valgte et udstyre type E, dvs E2 med bagdiskant, blev det med C'ernes diskanter. De gik hurtigt ud af produktion og Vifa domen kom til istedet. Derfor Ci.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes