| Forfatter |
|
deeh Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 22 Marts 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har i et par år haft et par Dali Ikon 2 jeg købte brugt, og senere erhvervet mig en Dali SWA 12 subwoofer.
Det har jeg været meget tilfreds med, men nu synes jeg jeg er klar til at købe noget nyt. Gulvhøjttalere, og de skal selvfølgelig være bedre.
Vil det være en opgradering at skifte til:
Monitor Audio Bronze BX5
B&W 683
B&W 684
Dali ikon 6
Og hvor vil det største spring være?
Har ikke lyttet til noget af det endnu, men bare læst rundt omkring på nettet.
mvh Lasse
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 22 Marts 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forhold til nævnte højttalere, kommer det meget an på hvilken lyd du godt kunne tænke dig, da de lyder meget forskelligt. Det er dermed lidt svært at tale om hvad der ville være den bedste opgradering da det er dine præferencer der er afgørende. Min subjektive vurdering. ikonen er imponerende hurtig og detaljeret, men knap så lyttevenlig i længden. 683'eren har med sin noget mørkere klang og velfunderede bund, en helt anden lydfilosofi og er generelt en rigtig fed højttaler. 684'eren vækker på ingen måde interesse  Monitor audio har jeg stadig til gode at hører. Du kan tendere at have en ganske anden menig en mig, så ud og lyt.
|
| Til top |
|
| |
deeh Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gik ud og lyttede selvfølgelig, og blev forelsket i B&W 683
Hold da kæft hvor var de fede...
Synes 684'eren lød okay før jeg hørte storebroderen.
Men efter jeg havde hørt 683, synes jeg bare 684'eren brummede meget mere, som om bassen gik lidt i selvsving.
683 var meget mere åben, dog ikke som Ikon 6, men det står klart nu at det er B&W's lyd jeg er til.
Tak for svarene, som svarede godt overens med det jeg oplevede.
mvh Lasse
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja 683'eren er sgu en fed højttaler til prisen  bare vær sikker på du spænder en strømstærk forstærker bag for at få ordentligt udbytte af den. Den er ret sulten hvad det angår...
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Dali og B&W er to helt forskellige lydfilosofier. Jeg var nok selv hoppet på B&W'eren. Forresten, så deler Monitor Audio B&Ws lydfilosofi, så det kan være, du også godt kan lide den.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Ja Dali og B&W er to helt forskellige lydfilosofier. Jeg var nok selv hoppet på B&W'eren. Forresten, så deler
Monitor Audio B&Ws lydfilosofi, så det kan være, du også godt kan lide den. |
|
|
Er B&W ikke varme i lyden?
De Monitor Audio RS-1 jeg havde hjemme, var bestemt ikke varme i lyden. Snarere luftig og rigtig god detaljegrad, men
uudholdelige at lytte til på højt niveau i længere tid (mit rum, mine ører osv osv. bare min mening).
Overvejet XTZ, Chario, AVI ADM 9.1T osv?
Der er så mange gode (bedre) bud end lige hifiklubbens produkter på markedet, og der skulle vel være rigelige muligheder for
at lytte i Kbh :)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja selvom b&w 683'eren er en fed højttaler, vil jeg give rskriver ret. Når du bor i Kbh, burde du lige unde dig selv at tage en tur rundt til nogle af de mange hi-fi butikker. Hi-fi forum, KT radio, AB audio, lydbutikken osv. og lige hører hvad de har af produkter i prisklassen...
|
| Til top |
|
| |
deeh Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det rskriver og Marskal, det vil jeg gøre. Jeg kendte ikke andre end hifiklubben og tape connection
Mvh Lasse
|
| Til top |
|
| |
deeh Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i har nogle specifikke højttalere i prisklassen i vil fremhæve, hører jeg gerne fra jer forresten.
Jeg har også tænkt på brugt.
mvh Lasse
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Marts 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm....sjovt nok er det mest Hifi-Klubben og deres produkter, der spørges til.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
|
norvig skrev:
Ja Dali og B&W er to helt forskellige lydfilosofier. Jeg var nok selv hoppet på B&W'eren. Forresten, så deler Monitor Audio B&Ws lydfilosofi, så det kan være, du også godt kan lide den. | | |
Er B&W ikke varme i lyden? De Monitor Audio RS-1 jeg havde hjemme, var bestemt ikke varme i lyden. Snarere luftig og rigtig god detaljegrad, men uudholdelige at lytte til på højt niveau i længere tid (mit rum, mine ører osv osv. bare min mening).
|
|
|
Jeg kender ikke præcis RS-1'eren. Men min erfaring med Monitor Audio er, at de er varme. Og som du nævner luftige.
Men det undrer mig meget hvor stor forskel, der kan være i lyden på produkter fra samme firma. F.eks. var der meget stor forskel på B&W 703 og 804s, selvom de lå i samme prisområde, og begge var gulvhøjttalere. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 29 Marts 2011 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag ind til KT-Radio på Vesterbrogade - de har et stort udvalg og, efter min mening, rigtigt mange gode højttalere.
|
| Til top |
|
| |
deeh Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2011 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, jeg smutter forbi KT-radio i morgen, og nok også lydbutikken..
mvh Lasse
|
| Til top |
|
| |
deeh Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg endte med at købe et par Elac BS 244 over Køb/Salg/Bytte her på siden.
De er fandme gode, og en klar forbedring :)
mvh Lasse
|
| Til top |
|
| |