Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 20:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gradient Revolution (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 April 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Søger lidt erfaring fra brugere/ejere som har erfaring med disse højtalere. Er en glad ejer af den passive version som jeg kom til for meget billige penge. IMO det bedste hifikøb jeg nogensinde har gjort. De spiller mageløst musikalsk

Har søgt på de utallige positive anmeldelser verdnen over på nettet og kunne godt tænke mig at høre om nogen har hørt den aktive version med elektronisk aktivt delefilter. Pønser på sigt at opgradere til denne. Bare en skam at der ingen dansk forhandler er på nuværende tidspunkt så man kunne høre den. Men den lyder møj spændende og giver mig mundvand ved tanken om en ekstrem uforvrænget dynamisk basgengivelse som bare bliver endnu mere magisk jo flere basmoduler du kobler på  

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2011 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Det var da en skam at ingen har noget at bidrage med

Jamen så må man jo tage turen til Norge som lader til at være nærmeste forhandler

http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=1& amp;merke=4&produkt_id=30

gazelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2011 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Prøv at kontakte Michael Edinger

MusikLab.dk

Michael Edinger
Bjælkevangen 10B
DK 2800 Lyngby - Denmark

Phone
+45 45 87 49 77

Fax
+45 45 87 49 76

Rør grej og horn

Vestsjællands hifiklub
Til top Vis gazelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gazelle

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2011 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Tak for input

Har været inde på hans hjemmeside og synes ikke jeg kan se noget som helst om Gradient. kender du til noget ?

Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life

gazelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2011 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Han har været medkonstruktør på sirius/ gamut produkter.

Han har selv et par gradienter i hans værsted og ved en del om dem, vil mene han kan hjælpe dig videre med dit project.

Prøv at gi ham et kald.

Til top Vis gazelle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gazelle

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2011 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Takker

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 April 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Music4life]

Hej

Søger lidt erfaring fra brugere/ejere som har erfaring med disse højtalere. Er en glad ejer af den passive version som jeg kom til for meget billige penge. IMO det bedste hifikøb jeg nogensinde har gjort. De spiller mageløst musikalsk

Har søgt på de utallige positive anmeldelser verdnen over på nettet og kunne godt tænke mig at høre om nogen har hørt den aktive version med elektronisk aktivt delefilter. Pønser på sigt at opgradere til denne. Bare en skam at der ingen dansk forhandler er på nuværende tidspunkt så man kunne høre den. Men den lyder møj spændende og giver mig mundvand ved tanken om en ekstrem uforvrænget dynamisk basgengivelse som bare bliver endnu mere magisk jo flere basmoduler du kobler på  

Jeg kender en som er vild fornøjet med hand pasive HT  ;-)  lykke til

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej Niels

Har været i kontakt med Jorma direkte og skulle blot sende dem til Finland og få den opgraderet men kunne godt tænke mig at høre dem først inden. For mig handler det ikke bare om at få det gjort for enhver pris. Har dog fornemmelsen at det rykker! med aktiv drift. selve opgraderingen koster mig 2700,- euro incl. fragt tur/retur til Finland og inkluderer Gradient controlboks m.m.

Det lyder billigt når man tænker på at et sæt aktive koster 85000,- i Norge . Fik selv disse brugte passive Revolution for en fantastisk pris. De er en fornøjelse at lytte til

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
[QUOTE=Music4life]

Hej

Jeg kender en som er vild fornøjet med hand pasive HT  ;-)  lykke til

Hej Henrik

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Ser først din tråd nu...

Jeg har Gradient Revolution Active, de er købt gennem Michael Edinger, som
faktisk laver det aktive filter!

Han har også opgraderet mine basenheder, han kan en masse.

Michael Edinger er en meget flink mand, prøv og ring til ham...

Med venlig hilsen

Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Uha Claus :D Nu har du vist fundet manden du skal snakke med!
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:
Hej

Ser først din tråd nu...

Jeg har Gradient Revolution Active, de er købt gennem Michael Edinger, som
faktisk laver det aktive filter!

Han har også opgraderet mine basenheder, han kan en masse.

Michael Edinger er en meget flink mand, prøv og ring til ham...

Med venlig hilsen

Du skriver dine bas enheder er opgraderet........?  hvad mener du med det

mvh

Henrik

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Gradient Revolution er ikke en ny højttaler, den har været på banen i mange år.
Der sker forbedringer nu og da, i øjeblikket modtager den nyeste version masser af roser
og gode anmeldelser i USA og Canada.

For nogle år siden blev den bla.a opgraderet med bedre woofere fra Peerless, og Michael Edinger
fik sendt wooferne fra Finland og udførte opgraderingen lokalt i Lyngby, i stedet for at sende hele molevitten til Finland.

Med venlig hilsen

Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Tak for infoen,  jeg har nemlig bestilt et sæt direkte i Finland og får det leveret når jeg kommer hjem fra arbejde i November..

Jeg har modtaget det aktive modul  men selve HT er bestilt i MKIII version  da farven passer ind i mit rum  hvor imod den Nye MKIV  kun fåes i lys ask eller sort bejset ask  også med lys stof evt sort

Jeg snakkede men Atte fra Gradient i Finland  hun siger at det bare er på den mekaniske side der er sket ændringer  og så i valg af træsort ,  men lydmæsigt skulle der ikke være nogen ændring

men jeg synes den kirsbær farvet træ og sort stof  passer bedst i mit rum  jeg har en ven som har en 10 år gammel Gradient Revolution MKII  jeg har lånt den over et par gange  den spiller bare så meget mere musik ......iforhold til mine Audiovector S3A  de havde så andre kvaliteter som jeg vinker farvel til..

Prøv at se link...den viser lidt fra midt rum

http://www.avtainment.dk/forum/darwins-start-paa-hifi-verden _topic518_page6.html 

mvh

Henrik

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:
Hej Henrik

Der sker forbedringer nu og da, i øjeblikket modtager den nyeste version masser af roser

For nogle år siden blev den bla.a opgraderet med bedre woofere fra Peerless, og Michael Edinger
fik sendt wooferne fra Finland og udførte opgraderingen lokalt i Lyngby, i stedet for at sende hele molevitten til Finland.

Med venlig hilsen

En ting jeg kom til at tænke over startet du ud med Pasivt system  hvis ja !  hvordan følte du opgraderingen til Aktiv !

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:
Hej Henrik

Med venlig hilsen

Hej Absalon

Spændende, og skønt at se at flere også har en par Gradient Revolution

Er også spændt på at høre om du startede med den passive og senere opgraderede og oplevelsen/forbedringen ved denne upgrade.

Iøvrigt var Gamut eller den gang Sirius den forstærker jeg hørte Gradient Revolution på første gang sammen med Sirius forforstærker. Står som en af de mest overraskende og musikalske lyttesessions jeg nogensinde har hørt.

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg troede jeg var den eneste Gradient Revolution ejer i kongeriget, men det er dejligt at høre om andre der har fundet denne fantastiske højttaler!

Jeg har en Sirius DM 200, som er opgraderet af Michael Edinger. Jeg havde godt set hans højttalere der står i hans værksted, men havde ingen interesse i dem, jeg troede faktisk det var noget hjemmebyg. Jeg var på jagt efter afløsere til mine B&W 802 series 3. Jeg hørte mange højttalere bla.a B&W 802D og 800D, Proac 80 o.s.v men fandt ikke rigtigt min lyd. Jeg talte med Michael Edinger om det, og han foreslog at jeg lånte hans højttalere med hjem, og så var jeg solgt.

Så da jeg købte havde jeg kun hørt den aktive, har siden hørt et passivt setup hjemme hos Paul Mortensen i Kristianssand, det lød også rigtigt godt.

Med venlig hilsen

Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:
Hej

Jeg troede jeg var den eneste Gradient Revolution ejer i kongeriget, men det er dejligt at høre om andre der har fundet denne fantastiske højttaler!

Jeg har en Sirius DM 200, som er opgraderet af Michael Edinger. Jeg havde godt set hans højttalere der står i hans værksted, men havde ingen interesse i dem, jeg troede faktisk det var noget hjemmebyg. Jeg var på jagt efter afløsere til mine B&W 802 series 3. Jeg hørte mange højttalere bla.a B&W 802D og 800D, Proac 80 o.s.v men fandt ikke rigtigt min lyd. Jeg talte med Michael Edinger om det, og han foreslog at jeg lånte hans højttalere med hjem, og så var jeg solgt.

Så da jeg købte havde jeg kun hørt den aktive, har siden hørt et passivt setup hjemme hos Paul Mortensen i Kristianssand, det lød også rigtigt godt.

Med venlig hilsen

Var så heldig at finde et brugt sæt MK II i DK for ca. 1 år siden for latterligt billige penge. Et sæt i mint til små 9000,- . Sådan er det jo når der ikke er så meget hype om et mærke i lille dk. Synd & en skam at der ingen forhandler er så man går glip af disse som du siger fantastiske musikformidlere. Har haft en del og hørt en del. Ingen kommer op på siden af disse hvad angår musikalitet og musikglæde. Går aldrig af med disse men kunne da godt finde på at opgradere til nyere aktiv version en gang.

Men godt at musiklab.dk kan hjælpe

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2011 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Absalon skrev:
Hej

Med venlig hilsen

jeg glæder mig også som et lille barn,  til de kommer og jeg kan komme til at nyde musiken igen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes