| Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Søger noget erfaring omkring ovenstående sub.
Den skal primært bruges til musik under 40 Hz - ( I et lille rum). Er den hurtig nok til elektronisk/rock musik
Erfaringer modtages gerne. Jeg har læst vidt og bredt på nettet og det lader til at de er helt vilde med den nordpå - Men
primært til film
Har også kigget på den lillebror (W8.16) men jeg er i tvivl om den er god nok.
Jeg er vant til dyyb og kontant bas fra store gulvhøjttalere, så den skulle helst gøre det mindst ligeså godt.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
10.16 er en fin sub til prisen, den har en særdeles stram bas for en sub i den klasse, der er masser af justeringsmuligheder bla. mulighed for at vælge mellem lukket og portet, samt 2 eq indstillinger. På minus er at auto on/off ikke er følsom nok.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en super subwoofer , meget kontant med meget dyb bas.Der er mange justerings muligheder i den , når den spiller kan man ikke høre den , ikke på den negative måde men den falder bare meget naturligt ind i lydbilledet.Har brugt den til et par Avance Alpha 330i som har en meget dyr bas/mellemtone enhed og som er super hurtig og meget dynamisk og den følger bare med hele vejen.Til film lægger den en super bund, men man skal bare lige vende sig til den , for den spiller meget naturligt , bassen er der bare promte ikke nogen tøven .
Kan kun anbefale den og så er den meget billig , kvaliteten er bare super men køb den i matsort , den er ikke så pæn i high glos sort det ser ikke rigtigt ud.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder lokkende
Er også næsten sikker på at den skal være matsort - Så ses det vel heller ikke så tydeligt hvis, der skulle kommet et enkelt
mærke eller to.
Morten A: Hvordan skal det forståes at on/off ikke er følsom nok ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har noget med at den slukker når der ikke er noget signal på eller det er meget svagt , du kan altid sætte den til on hele tiden .Jeg bruger ikke auto når jeg ser film , til daglig brug og til musik lytning er det ikke noget problem , for du spiller så lave at subben ikke er så aktiv , men den tænder selv ved normal musik.
madmax
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal også lige se på dem her
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers.htm
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax: Ok. Bruger den meget strøm når den er tændt- Bliver den varm på køleribberne?
The Real Wiz: De ser også interessante ud. Får hvad jeg kan læse, gode ord med på vejen. Spørgsmålet er så bare om de er
bedre? (har maksimalt plads til en med 10") - Har du hørt dem i aktion ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså den har en 400 watt forstærker det bruger jo strøm , den bliver ikke varm .
<Kender ikke the real wiz .
madmax
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 04:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ikke hørt dem desværre, jeg er selv på udkig efter en musik sub og det er som regel sådan at en lukket sup er nemmere at få integreret med hovedhøjtalerne og rummet. der udover vil en lukket sub alt andet lige være strammere og mere præcis i lyden. så der er sådan en jeg kigger efter
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax. ok Tror jeg bestiller sådan en, en af de næste dage. Det lader til at XTZ er det bedste bud i det segment.
The Real Wiz: Nå okay. Men XTZ kan også lukkes helt hvis det er det man ønsker, kan jeg læse mig til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den fungere helt normalt med tænd og sluk manuelt ingen problemer der.Den har bare også auto on , den bruger jeg når jeg bare går og høre musik , så tænder subben ved moderat lydstyrke også når jeg vil se film eller høre musik lidt mere koncentreret sætter jeg den på on hele tiden .
Men bygge kvaliteten er bare super , utroligt at de kan sælge dem så billigt .
madmax
|
| Til top |
|
| |
danp Udelukket fra forum

Dan holder en pause!
Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg her netop købt den lidt større model 99w 12.16. Min erfaring er at følsomheden på "auto on" er for lav. Jeg har problemer med at få min reciever til at tænde for subben.
Jeg har målt forbruget i tomgang (tændt men uden lyd) . Det ligger i underkanten af 20 watt, så det er ikke så slemt, men den skal bestemt ikke stå tændt hele tiden hvis man ikke bruger den. Jeg her ikke på noget tidspunkt lagt mærke til at den bliver varm.
Hvis du vitterlig er vant til store højttalere, ville jeg tro du skulle prøve at give 99w 12.16 et lyt også. Den koster ikke andet end et par hundrede mere.
Jeg har den i gloss finish. Det ser ud til at den meget let får små fine ridser, så jeg vil anbefale dig den i matt sort.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
danp: Tak ! - Så er da ca. ligesom de andre apparater jeg har.
Jeg har tidligere haft 12 tommer og 10 tommer transmissionslinje - Men en decideret sub har jeg aldrig haft. Jeg havde en 12
tommer på prøve, men den fyldte simpelhen for meget på mit værelse (som er 12 kvm). EDIT: 8 kvm!
Jeg tror det bliver 99W 10.16
|
| Til top |
|
| |
danp Udelukket fra forum

Dan holder en pause!
Bruger siden: 07 November 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen selv tak :-). Held og lykke med den!
MVH
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak - Nu kom jeg sku til at bestille den
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2011 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der en stor kasse ind af døren den anden dag.
Efter nogle dage med med lidt forskellige placeringer (hvor der nu er plads til den) har jeg fået et ret godt resultat.
En ting som jeg dog ikke kan få den til, er at få den til at afskære de dybe frekvenser fra mine standerhøjttalere.
Jeg har et y-splitter stik fra preamp, hvor et signal går i effekt og et i sub (stereo). Hmm? Jeg går ud fra et splitterstikket deler
signalet fra preampen op i to, så derfor kan jeg ikke afskære frekvenserne. Men hvordan gør jeg så hvis jeg vil afskære det
dybeste fra højttalerne?
|
| Til top |
|
| |
NEHusker Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart vil jeg mene at den rigtige tilgang skulle være at subben skal suplere din front, og ikke erstatte dele af den.
Men hvis du absolut vil af med det nederste i fronten, kan du enten sætte et elektronisk delefilter mellem Y og front. Du kan også ændre det passive filter i fronten, men det ville jeg aldrig gøre.
Hvor meget endte du med at slippe for sådan en bandit med fragt og det hele?
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2011 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også hvad den gør lige nu. Den giver lige det ekstra i bunden (selvom mine standere spiller fint ned til 40 Hz). Den er
ikke ret svær at få integreret- så nu har jeg nogenlunde ligeligt dybbas fordelt i rummet.
Den kom til at koste 2.776,50 kr leveret- Købte den ved Dans TV og Hifi-center.
|
| Til top |
|
| |