Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SA Explorer Vs. Amphion Prio 620 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
staffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

hej folkens...

Er der noget der kender noget til forskelle på lyd og dynamik på disse 2 modeller, jeg ved godt det er 3 mod 2 vejs
konstruksioner, men alligevel ... kom glad.. :-)

Til top Vis staffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staffi

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

staffi skrev:
hej folkens...

Er der noget der kender noget til forskelle på lyd og dynamik på disse 2 modeller, jeg ved godt det er 3 mod 2 vejs
konstruksioner, men alligevel ... kom glad.. :-)

Min oplevelse med Amphion Prio 620  er at du får det hele som system audio kan, men severet på en mere behaglige måde mere lyttevenlig uden du mister noget

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Har en kammi der ejer Amphion prio 620 og har desuden lyttet SA Explorer master.

Som jeg plejer ved spørgsmål af denne art vil jeg indlede med at understrege at du selv skal lytte dem. Ingen kan fortælle
dig hvordan de lyder i dine øre

Men her følger hvordan de lyder i mine øre:

Det er jo 2 højttalere der ligger milevidt fra hinanden i lyd repræsentation. Men dog begge fremragende.

Amphionen er en up front lydende, let drevet og meget attack villig sag. Den har en hørbar mellemtone fremhævning der
bidrager med en oplevelse af nærvær og engagement. Det er en højttaler der spiller glad og fremme i skoene og udmærker
sig specielt med rytmisk musik, rock o.lign. Amphionen vil aldrig kede dig.

System Audioen er en noget tungere drevet tilbagelænet sag. Meget lækkert afstemt men mere tilbagetrukket og lineær. Her
er der lagt mere vægt på en lækker, rolig og afrundet repræsentation der i nogens øre kan blive en smule kedelig. Den er
dog på ingen måde udpræget analytisk og dermed stadig musikalsk. Den udmærker sig specielt med jazz og akustisk musik.

Amphionen vil måske hurtigere give dig lyttetræthed men på den anden side vil system audioen måske hurtigere kede dig.
Det kommer an på dine øre.
Synes ikke den ene er bedre end den anden. Bare et spørgsmål om preference

staffi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hey nightrhyme... jeg spiller lige nu pt på SA Explorer... men jeg synes de har en tendens til at tabe "pusten" i bunden på trods
af de er bi-amped 2x150w .. hvordan er Amphion .... tilslutninger ,dynamik ... er der noget punch vedr bund iforhold til SA..??
Til top Vis staffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af staffi

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 02 Maj 2011 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
Har en kammi der ejer Amphion prio 620 og har desuden lyttet SA Explorer master.

Som jeg plejer ved spørgsmål af denne art vil jeg indlede med at understrege at du selv skal lytte dem. Ingen kan fortælle
dig hvordan de lyder i dine øre

Men her følger hvordan de lyder i mine øre:

Det er jo 2 højttalere der ligger milevidt fra hinanden i lyd repræsentation. Men dog begge fremragende.

Amphionen er en up front lydende, let drevet og meget attack villig sag. Den har en hørbar mellemtone fremhævning der
bidrager med en oplevelse af nærvær og engagement. Det er en højttaler der spiller glad og fremme i skoene og udmærker
sig specielt med rytmisk musik, rock o.lign. Amphionen vil aldrig kede dig.

System Audioen er en noget tungere drevet tilbagelænet sag. Meget lækkert afstemt men mere tilbagetrukket og lineær. Her
er der lagt mere vægt på en lækker, rolig og afrundet repræsentation der i nogens øre kan blive en smule kedelig. Den er
dog på ingen måde udpræget analytisk og dermed stadig musikalsk. Den udmærker sig specielt med jazz og akustisk musik.

Amphionen vil måske hurtigere give dig lyttetræthed men på den anden side vil system audioen måske hurtigere kede dig.
Det kommer an på dine øre.
Synes ikke den ene er bedre end den anden. Bare et spørgsmål om preference

Fuldstændg med med NightRhymes beskrivelse.

Dog er jeg ikke helt enig i hvilke genrer de er bedst til. Jeg synes Amphion Prio 620 er helt fantastisk til akustisk / semiakustisk / enkel musik, hvor de spiller med super lækker stemmegengivelse, præcision, og ikke mindst en intimitet og nærvær i stemmen som kan få hårerne på armene til at rejse sig. Til gengæld kan den være noget af en prøvelse at høre på hvis kildematerialet ikke er i orden. Men det er vel egentlig ikke højttalernes skyld

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2011 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

staffi skrev:
Hey nightrhyme... jeg spiller lige nu pt på SA Explorer... men jeg synes de har en tendens til at tabe "pusten" i
bunden på trods
af de er bi-amped 2x150w .. hvordan er Amphion .... tilslutninger ,dynamik ... er der noget punch vedr bund iforhold til SA..??

Du skal låne et sæt Amphion og lytte, de er nok mere dig. Det lyder som om du forsøger at presse SA'erne til noget de ikke
kan. 2 x 150w burde være rigeligt effekt til dem. Og Ja der er langt mere smæk i bassen i Amphion og med langt mindre
påkrævet effekt. De tilbyder dog ikke mulighed for bi-wiring/amping så hut jeg visker

Man kunne også blot springe over baladen og købe et sæt audio physic and be done with it. Sorry kunne ikke lade være

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

NightRhyme skrev:
staffi skrev:
Hey nightrhyme... jeg spiller lige nu pt på SA Explorer... men jeg synes de har en tendens til at tabe "pusten" i
bunden på trods

Du skal låne et sæt Amphion og lytte, de er nok mere dig. Det lyder som om du forsøger at presse SA'erne til noget de ikke
kan. 2 x 150w burde være rigeligt effekt til dem. Og Ja der er langt mere smæk i bassen i Amphion og med langt mindre
påkrævet effekt. De tilbyder dog ikke mulighed for bi-wiring/amping så hut jeg visker

Man kunne også blot springe over baladen og købe et sæt audio physic and be done with it. Sorry kunne ikke lade være

En bestemt Audio Physic du har i tankerne?

NightRhyme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2011 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

NightRhyme skrev:
staffi skrev:
Hey nightrhyme... jeg spiller lige nu pt på SA Explorer... men jeg synes de har en
tendens til at tabe "pusten" i
bunden på trods
af de er bi-amped 2x150w .. hvordan er Amphion .... tilslutninger ,dynamik ... er der noget punch vedr bund iforhold til
SA..??

Man kunne også blot springe over baladen og købe et sæt audio physic and be done with it. Sorry kunne ikke lade
være
En bestemt Audio Physic du har i tankerne?

Nej bare den dyreste AP tråd starter har råd til. Spiller selv på Virgo25 men den er nok lige dyr nok i forhold til Prio 620.
Har hørt det meste af AP's range og du får ved alle modeller smæk for mønten. Se evt. min tråd:
link

Men igen det er jo bare min mening        

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes