| Sendt: 02 Maj 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en kammi der ejer Amphion prio 620 og har desuden lyttet SA Explorer master.
Som jeg plejer ved spørgsmål af denne art vil jeg indlede med at understrege at du selv skal lytte dem. Ingen kan fortælle
dig hvordan de lyder i dine øre
Men her følger hvordan de lyder i mine øre:
Det er jo 2 højttalere der ligger milevidt fra hinanden i lyd repræsentation. Men dog begge fremragende.
Amphionen er en up front lydende, let drevet og meget attack villig sag. Den har en hørbar mellemtone fremhævning der
bidrager med en oplevelse af nærvær og engagement. Det er en højttaler der spiller glad og fremme i skoene og udmærker
sig specielt med rytmisk musik, rock o.lign. Amphionen vil aldrig kede dig.
System Audioen er en noget tungere drevet tilbagelænet sag. Meget lækkert afstemt men mere tilbagetrukket og lineær. Her
er der lagt mere vægt på en lækker, rolig og afrundet repræsentation der i nogens øre kan blive en smule kedelig. Den er
dog på ingen måde udpræget analytisk og dermed stadig musikalsk. Den udmærker sig specielt med jazz og akustisk musik.
Amphionen vil måske hurtigere give dig lyttetræthed men på den anden side vil system audioen måske hurtigere kede dig.
Det kommer an på dine øre.
Synes ikke den ene er bedre end den anden. Bare et spørgsmål om preference __________________ walking around in the desert with a bag over my head being bumped into by people who rob me as they bore me
|