| Forfatter |
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foruden at stoppe med at ryge!, hvad kqan man da ellers gøre for at ens hvide højttalere ikke bliver røg-farvet med tiden? Når jeg sidder her og kigger på mit Ikea "hifi-møbel", der givetvis har taget noget røg til sig i den hvide farve, det som udgangspunkt havde fra da jeg købte det for en 3-4 år siden. 
Så kan den gule røg farve fjernes på møblet og samme, hvordan undgår jeg at mine nye Mentor 6 LE (hvide)!! undgår at blive misfarvet og i såfald de gør, kan det så fjernes og med hvilke midler?
Mvh. René
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft gode erfaringer med grundrens hvad angår at få en hvid overflade hvid igen. (Bla. døre og sådan noget)
Vær dog opmærksom på at det er meget basisk.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når først tjæren og nikotinen er trængt ind i malingen, tror jeg ikke, der er noget at gøre. Men før da, ville jeg tørre dem af jævnligt med vådservietter af den slags, man bruger til babynumser - de kan nærmest bruges til alt, og de er rigtig gode til at fjerne både vand- og olieopløseligt snavs, da de netop indeholder både vand og olie.
Det var et trick, vi fandt ud af, da vi købte dem til deres oprindelige formål. Bare køb de billigste, du kan finde uden parfume og parabener - fx i Netto og Rema1000, som har dem til omkring 10 kroner for 80 servietter.
Og så er de meget skånsomme for højttalerne.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2011 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
| Og så er de meget skånsomme for højttalerne. |
|
|
Ja det kan man ikke sige om grundrens.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. 
Det bliver med våd-servietter en gang om ugen fremover.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet nogle gamle domediskanter fra et rygerhjem. De var helt dækket i gulligt klistret stads, som så igen var dækket af støv.
Din bånddiskant er sikkert heller ikke glad for det.
Min løsning på de snavsede domediskanter var vatrondeller, (tror det var) rensebenzin, en pincet og timers arbejde. (og det er ikke engang perfekt)
Dette ville jeg ikke gøre med så dyre højtalere, som du har.
Det var bare for at tilføje at der er andet end den hvide overflade der ikke brydder sig om røgen.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 15 Juni 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Nu begynder man jo at overveje det rygetop. Der skal jo ikke ske de nykomne noget her i hjemmet.
Tænk, det blir jo en besparing på ca. 10k om året. så om 2 år er de tjent hjem den vej rundt og herren her får et bedre liv uden røg. Det stikker jo dybere end som så, så at sige. Nu kan der ikke være flere dårlige undskyldninger til ikke at stoppe med rygning, må da håbe der er flere herinde der får samme idé. 
(overvejer det kraftigt)
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Hmm.. Nu begynder man jo at overveje det rygetop. Der skal jo ikke ske de nykomne noget her i hjemmet.
|
|
|
Man er sgu glad for sit hifi, når det er nikotinbelægning på diskantenheder, der motiverer et rygestop, og ikke helbredet :)
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glad for at kunne bidrage til den danske sundhed  - Jeg vil sige at alle jeg kender, som er stoppet er glade for at de stoppede. så værd at overveje.
|
| Til top |
|
| |
Finn Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hold op med at ryge, man får det meget bedre
hilsen Finn
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Chromosome skrev:
|
|
|
Man er sgu glad for sit hifi, når det er nikotinbelægning på diskantenheder, der motiverer et rygestop, og ikke helbredet :) |
|
|
Jeg synes, det er smukt
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at behandle overfladen med en polish eller forsegling af en art, ligesom bilens lak? Måske kan fabrikanten
råde?
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
Hvad med at behandle overfladen med en polish eller forsegling af en art, ligesom bilens lak? Måske kan fabrikanten råde? |
|
|
Hmm.. Kunne være det skulle undersøges ja 
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 16 Juni 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
klypstefan skrev:
Chromosome skrev:
|
|
|
|
Man er sgu glad for sit hifi, når det er nikotinbelægning på diskantenheder, der motiverer et rygestop, og ikke helbredet :) |
|
|
Jeg synes, det er smukt  |
|
|
Ja ik!!! De har jo allerede forandret mit liv til musik, så hvorfor ikke hjælpe mig ud af rygning Det er bare nogle lækre små basser, dem skal man ikke kimse sådan af. 
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringer til Dali idag tror jeg og hører hvad de mener er fremgangsmåden for at mentor 6 LE ikke bliver gullige. For det ville altså være trist. Det
med rygestop er ikke så nemt endda.. Men det er self. En meget Go idé at stoppe.
Indti videre må jeg prøve med de vådservietter, så længe højttalerne ikke bliver ridset og det har e Go virkning. Gad vide hvor jævnligt jeg skal
tørre højttalerne af for at holde dem fri for røg farve? Og er der andre bud på vedligeholdelse ??
Er rigtig glade for de fronter, så vil gøre sæt for at passe godt på dem, med en god vedligeholdelse, så de undgår røg, såvidt muligt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
|
| Sendt: 22 August 2011 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil prøve i første ombæring at få Hifi alteret rent fra røg, kan se det ikke er helt hvidt mere
Vådservietter dur nok ikke der. Så hvad er bedste forsøg på at rette op på den gullige farve?!
|
| Til top |
|
| |