Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: væltede stander højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

ja måske et lidt underligt emne men da jeg overvejer at gå til bage til et par stander højtalere kom spørgsmålet frem. da kæresten er lidt rej for at de vælter nemt ved børn og hunde.

så har i nogen sinde væltet jeres?

har selv fået den ene af mine tidligere væltet det var bare ne voksen der ikke helt havde styr på sine bevægelser

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

de fleste standere plejer at være hule så tag en tur ned til standen og tag noget fint sand med hjem, det gør at de ikke så nemt vælter men husk at sandet skal være tørt inden gratis løsning
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Køb et sæt Vienna Acoustics The Kiss. Med en kampvægt på 66kg pr side skal der immervæk noget til før de vælter og så lyder de ovenikøbet også god.

MVH WRONG

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juni 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

soundstyle laver også nogle gode standere. kender ik vienna`s

johnny k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Juni 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Her i huset er der dødsstraf for at- vælte højtalerne, fjerne front stoffet, røre ved membraner, justere på subwoofer, pille ved indstillinger på forstærker og generel tåbelig opførsel omkring anlægget....

Men hvis hun er bange for at de bliver skadet, så er det fordi hun vil passe på dem, eller kan lide den gode lyd. Så du har alle muligheder for at overtale hende hende til et sæt fede gulvhøjtalere.. for dem kan man jo ikke bare sådan vælte omkuld....

Til top Vis johnny k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnny k

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

johnny k skrev:

Her i huset er der dødsstraf for at- vælte højtalerne, fjerne front stoffet, røre ved membraner, justere
på subwoofer, pille ved indstillinger på forstærker og generel tåbelig opførsel omkring anlægget....

Men hvis hun er bange for at de bliver skadet, så er det fordi hun vil passe på dem, eller kan lide den gode lyd. Så du har
alle muligheder for at overtale hende hende til et sæt fede gulvhøjtalere.. for dem kan man jo ikke bare sådan vælte
omkuld....

Hørt!!!

Et sæt gode gulvhøjttalere i mediumstørelse.... fylder ca det samme som et sæt reol-HT'er på fod. så frit valg der. Mange
HT-mærker laver også for det meste deres stander-model i stort set samme stil som deres mindre gulvmodel... blot med en
bas mere.... for lige at give lidt mere fylde.

Mindes at Dali allerede i 90'erne.... lavede forholdsvis billige højttalere, med seperat kammer til sand. så der skulle være rig
mulighed. Har selv sandfyldte mellemkamre i mine DIY. og det virker
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 22 Juni 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

johnny k skrev:
Her i huset er der dødsstraf for at- vælte højtalerne, fjerne front stoffet, røre ved membraner, justere på subwoofer, pille ved indstillinger på forstærker og generel tåbelig opførsel omkring anlægget....

Hehe... har tilladt mig at bruge dit indlæg til et skilt i stuen!!! For dælen det er godt skrevet...

Passer perfekt på den drønert jeg har herhjemme der netop har droppet kravleriet til fordel for almindelig gangart. Hold da kæft der er gang i den nu....
Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

ja jeg ved at et par solide gulv modeller ikke vælter så nemt og det er jo gså det jeg har, syn bare ikke jeg kan få dem til at spille ind og derfor ville jeg gå til bage til stander ht'er.

meningen med indlæget var også at få et indtryk om det er noget der sker af og til eller det bare er en myte

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Det sker nok ind i mellem, hvis man har en klodset hund. Katte er mere præcise i deres bevægelser. Børn kan man lære at begå sig omkring stander ht'erne ved ikke at råbe til dem hver gang de nærmer sig kasserne, men fjerne dem på en rolig måde. Dette skal godt nok gentages mange gange, men de lærer det hurtigt. Vælg et par stander modeller (ikke damer), som skal stå rimeligt tæt op ad en bagvæg. Så står de ikke så frit.

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

ja ellers er det vel nogen af de stød livet gir vis de ryger ned

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

kan kun give dig ret allanowich det er også lidt hen at den metode jeg bruge da min datter var lidt mindre, og nu er der ikke noget problem der ved godt at det er far`s legetøj

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 26 Juni 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

denon4life skrev:
kan kun give dig ret allanowich det er også lidt hen at den metode jeg bruge da min datter var lidt mindre, og nu er der ikke noget problem der ved godt at det er far`s legetøj

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2011 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

det handler bare om at man stille og roligt lære dem det fra starten jeg havde heller ikke turdet at købe de højtaler jeg har nu hvis jeg ikke kunne have dem i fred

Jaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2011 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Søger et godt råd til nye standerhøjttalere. Prisniveau 20.-30.000 tusinde parret.

Har Cyrus 8xpd og tilsvarende cd begge med ekstra strømforsyning psx-r. Kabler noget medium nordost (kender ikke navnet 2500 for 2x5 meter) Har pt. System Audio K2. Anlægget spiller rigtigt godt, men vil gerne prøve noget nyt med lidt mere musikalitet - dynamik og dybde - af og til giver kombinationen også en lidt hidsig diskant.

OBS - grundet mindre stue skal højttalerne kunne stå ca. 10 cm fra bagvæg.......

Der er meget at vælge .....Har tænkt på Eben x-baby - brugte Gamut L3 - Audiovector - Penaudio - Proac - Kef

Søren

Til top Vis Jaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaso

Jaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Ja, så fik jeg skrevet mit indlæg et forkert sted.Shocked. men jeg kan da tilføje at står højttalerne max 10 cm fra bagvæggen vælter de små poder efter min erfaring ikke højttalerne Tongue
Til top Vis Jaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaso

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 17 August 2011 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Jaso skrev:

Hej

Søger et godt råd til nye standerhøjttalere. Prisniveau 20.-30.000 tusinde parret.

Har Cyrus 8xpd og tilsvarende cd begge med ekstra strømforsyning psx-r. Kabler noget medium nordost (kender ikke navnet 2500 for 2x5 meter) Har pt. System Audio K2. Anlægget spiller rigtigt godt, men vil gerne prøve noget nyt med lidt mere musikalitet - dynamik og dybde - af og til giver kombinationen også en lidt hidsig diskant.

OBS - grundet mindre stue skal højttalerne kunne stå ca. 10 cm fra bagvæg.......

Der er meget at vælge .....Har tænkt på Eben x-baby - brugte Gamut L3 - Audiovector - Penaudio - Proac - Kef

Søren

Undskyld min tekst kom til at så et forkert sted. Men altså jeg har Audio Note J. De er musikalske dynamiske og har pæn dybde og skal helst stå tæt ved bagvæggen.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes