Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali 400 - bedst udnyttet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peterd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Mit spørgsmål går på bedste placering mv.

Jeg har Dali 400 som både anvendes i et surround setup og selvfølgeligt som stereo speakers. En Nad T742 er spændt for.

Stuen er på 10 x 4 meter, og de står "på tværs i den ene ende. Den ene højttaler står 80 cm fra sidevæggen. Der er knap 2 meter til næste højtaler. Beggge står 10 cm. fra væggen ikke vinklet. Lyttepositionen er to stole 3 meter foran højtalerne. Højttalerne er hver forsynet med 3 stk. indstillelige spikes fra Oehlbachkabel, og står begge på en hårdbrændt trappeklinke, som igen står på træparketgulv. Når der spilles igennem forplantes ingen vibrationer fra højttaler til gulv.

Har eksperterne derude nogle gode råd til eventuelle ændringer? Hvad med basrefleksporten foran. Skal man "pille med den"?

Jeg er godt tilfreds, men kan godt stille mig til tåls med endnu bedre ;-)

Til top Vis peterd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterd

Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 April 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke superekspert, men står de ikke en smule tæt? 2 m fra hinanden i så stor en stue lyder lidt "kort". Har du mulighed for at prøve at rykke dem længere fra hinanden?

- Har iøvrigt de samme højttalere -så jeg vil da også gerne høre et par tips til optimering.. Har faktisk leget med tanken om at udskifte diskantenhederne til en ny og bedre type, da jeg mener de er lidt det "svage" led..

Til top Vis Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Berg

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 April 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

yo

Har selv haft Dali 400

Jeg foretrak 100% at vinkle dem. De skal de krydse lidt bagved lyttepositionen, da lydbilledet bliver for snævert hvis de krydser mere.

2 meter er en fin afstand imellem dem, men de kunne godt komme lidt længere ud fra væggen. bare en 5-10 cm mere.

Jeg prøvede også at putte en sok i basporten, men jeg synes ikke at det strammede så meget op at jeg ville miste den helt dybe bas for det. Men prøv det selv.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes