Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 07:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beovox s55 Woofer mørner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peterhb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg er en lykkelig ejer af et par Beovox s55, som var blevet købt af min far i midt 80'erne. Men efter et år på efterskole, er membranerne mørnet væk.
Derfor søger jeg nogle nye Woofer komponenter, som jeg let kan udskifte de originale med.
Nogle forslag på et godt alternativ, som bare kan lodes på der hvor de originale var?

Link til højtalere: http://beophile.com/?page_id=1538
Link til samme problemer: http://www.goodhifi.com/Projects/S55%20project%20EN.htm
                                          http://www.instructables.com/id/Bang-and-Olufsen-Beovox-Woof er-Replacement-easy/

Er rimelig ny indenfor højtalere, og vil helst ikke ud i det projekt om at sætte nye membraner på, som er i et af linkene.

Peter
Til top Vis Peterhb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterhb

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Der fndes ikke rigtigt gode alternativer andet end dem som er originale til de gamle Beovox.

Sålænge det kun er selve membranerne så kan det laves. Stortset alle Beovox rådner med tiden.

Da du ikke selv har lyst til at rode med opgaven ville jeg foreslå at få en anden til at lave dem for dig. Beovox S55 er ikke så store og eventuele stativer kan skrues af. Dvs. at du kan sende begge højtalere (alt exl. stativer og ledninger) til reparation med post dk.

Prisen vil nok være omkring det samme som at lede efter enheder der vil kunne matche. Hvis stand er god eller bedre ville det være synd andet end at få dem lavet.

Det gode at få dem lavet er at de vil holde de næste 10 år eller mere med god lyd.

Samtidig er det et plus at få delefilteret genemgået.

Hivs du ønsker det kan jeg sende kontakt info på en i Kbh der kan lave dem ordentligt til en fair pris. 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Udskiftning af de mørnede skumkanter på membranerne er en billig og nem "gør det selv" opgave.

Du kan købe nye kanter og lim hos audiofriends.nl, prisen er ca 50 kr pr enhed. Ligeledes hos audiofriends.nl, finder du en god vejledning i, hvordan opgaven udføres.

Højttalerene er absolut udgiften og arbejdet værd. Held og lykke med projektet

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

ja helt enig det er nemt nok jeg har engang skidtet ophænget på et par gamle dali 7a og de spiller stadig rigtigt godt hjemme hos brormand. og det kan hurtigt blive dyrt at sende dem feks til basrep
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Juli 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Det er ikke Membranerne med ophænge der er møre ophængene skifter man bare, Se:  en lidt ældre tråd

Imens du har skilt det hele ad så tag lige et billede af delefilteret, jeg har mistanke om at der er en billig kondensator i serie med diskanten, den kunne du måske skiftes til en bedre.

Mvh Peter

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X

Peterhb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Anderz: Tak for tilbudet, men tror jeg kaster mig ud i at prøve det selv.

Erlingt: Hvis jeg har forstået det rigtigt, så sender man bare en mail til audiofriends.nl, med info på højtalerne, og så laver de en pakke til dig?

Peter X: Tak for den oplysning. Skal nok smide nogle billeder af delfilterne ind, når jeg når så langt.

Så vil jeg kaste mig ud i gør det selv løsningen ;D
Mange tak for hjælpe alle sammen

Peter

Til top Vis Peterhb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peterhb

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 15 Juli 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Peterhb skrev:

Erlingt: Hvis jeg har forstået det rigtigt, så sender man bare en mail til audiofriends.nl, med info på højtalerne, og så laver de en pakke til dig?

Jeps, du sender dem en mail, og beskriver lige kort hvad det er for højttalere - mærke, model, størrelse. Så får du et tilbud, som du så kan accepterer. Den letteste, og ikke mindst billigste, måde at betale på, er via PayPal.
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes