Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W CM2 vs. SA 1730 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 April 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har pt. begge modeller på test og faldt i starten for SA meget pga. deres udseende, men egentlig også lyden da jeg hørte dem i KT, men syntes dog der manglede lidt mere kontanthed, men håbede på det kom når jeg kom hjem med dem! De spiller helt klart også godt, men jeg må sige jeg har haft B&W de sidste 10 år så jeg er nok blevet skadet en smule, så jeg måtte ind og hente et par CM2'er og dagen i dag er gået med at spiller og lytte og jeg må nok sige at B&W er sgu stadig min favorit og i mine øre spiller den klart bedre end SA'erne den er mere kontant og en langt bedre gengivelse i mellemtone og bassen!!! Det er som om SA'en mangler lidt der og ikke helt har "kontrol" over det og bliver en smule uren i lyden! Det kan godt være det bare er mig og jeg ved vi alle herinde lytter/høre forskelligt! Men jeg er meget overrasket over hvor meget B&W's reolhøjtaler kan spille i forhold til SA'en der jo også er en gulvmodel, jeg godt enhederne er større men SA'en har trods alt flere! Derudover syntes jeg også at B&W har en endnu flottere finish som jeg også ligger en del vægt på! Så jeg vil anbefale at i prøver at give B&W CM2 et lyt jeg er meget overrasket ihvertfald!

Det var bare lige en kort lytning herfra....

mvh kenneth

Til top Vis kek77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kek77

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 April 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

hmm

Hvis jeg var dig vil jeg lytte til Triangle Celius 202

her er lige et citat

TRIANGLE CELIUS 202
Måske bliver det ikke bedre end gengivelsen fra denne ultra dynamiske højttaler i denne prisklasse. Lyder simpelthen " rigtig", og gengiver perspektiv og detaljering i en uhørt realistisk grad. Timing er perfekt.
Sam Tellig fra Stereophile gik nærmest amok over denne højttaler, og Stereophile placerede den i CLASS A sammen med fx B&W Nautilus 801, JM LAB Mezzo Utopia og andre højttalere over 50.000/parret.

Kr. 13.998,-/par

det vil være et godt køb, jeg har selv TRIANGLE STRATOS NAIA

som spiller kanon godt

mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Ja det er også en fed højtaler, men jeg har aldrig hørt dem! Men prisen er så også noget højere end det jeg lige har på prøve og i kiggerten! SA 1730 ligger i omkring 8k vejl. for et sæt og B&W CM2MP i 7k så vi snakker jo næsten det dobbelte! Men jeg har gået og overvejt om jeg skulle prøve at give CM4 et lyt også og så droppe subben i første omgang!

Hvad kunne ellers være alternativ til B&W'erne? Jeg har hørt en del om dynaudio herinde!!? men vil gerne have noget der er lidt pænt også, ikke at de ikke er det, men jeg syntes sådan umiddelbart virker de lidt mere traditionelle i udseende!?

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 04 April 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok mene at Triangle er et godt alternativ til B&W

KIG  på de mindre modeler

WWW.audioconcept.dk

men dynaudio er også en god højttaler

mvh marthin

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 04 April 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

ZERIUS 2002

Slank gulvhøjttaler med imponerende dynamisk gengivelse. Gengiver musik meget realistisk, og er utrolig god til at gengive atmosfære og rum, således at musikken "Lever".
ZERIUS er spændende bekendtskab, og er velegnet til et bredt spektre af musik, og er velegnet til musikelskeren der ønsker at komme nærmere til musikken uanset om det er Miles Davis eller Linkin Park.

det her er en lillebror til kun  Kr. 7.998,-/par

jeg vil mene at de spller bedere en B&W

mvh marthin

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

ved du om der er nogen der forhandler dem på fyn?

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Sendt: 04 April 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

det ved jeg ikke

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 04 April 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

der er kun en forhandler i ålborg af triangle desværre..  Har du givet SA 1280 et lyt ? prisen ligger på ca 6 k for et par... du vil få langt bedre mellemtone og diskant en B&W...

ellers er der Dali evidence 470 som os kunne være et alternativ..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2004 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu også til hver en tid vælge B&W frem for SA, selvom jeg må indrømme at SA har en bedre diskant så længe vi er nede i de lidt billigere B&W'ere. I mine ører er SA gået så meget på kompromis, at de har glemt bunden og fokuserer kun på diskant og mellemtone, hvor sidstnævnte ikke er bedre end B&W. 

De bundløse SA'er er sikkert gode til opera, klassisk, harper osv. - men spiller du rytmisk musik så er B&W et langt bedre alternativ    

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Hej Acer, ja jeg må sige i mine øre giver jeg dig sgu også ret, jeg var lidt oppe og kører over noget af det du har skrevet tidligere, men det var før jeg havde haft skidtet med hjemme og lytte rigtig til!! 

Jeg var lige ude og kigge igen og jeg er meget sikker på at det skal være cm serien jeg skal have front i hvertfald, men bliver nød til at gå på kompromi nogle andre steder!! Jeg vil rigtig gerne have CM4, da jeg syntes man lige får det sidst med og så er prisforskellen egentlig ikke så stor når man tænker på man skal have stands til CM2'eren også og så kommer der jo lige et par enheder mere med og lidt kabinet, uden det jo i pricippet fylder mere end cm2'erne på fødder!

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har selv CM2, og er mega glad for dem! Mellemtonen er helt fantastisk! Jeg lyttede til en masse stander HT'er inden jeg besluttede mig, og jeg har aldrig fortrudt det. Der mangler bare dybere bas....men sådan er det jo tit med stander HT'er

Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Men mon ikke CM4'eren lige har det sidste;-) og hvis du tager den billige stander, så er der jo alligevel ikke andet end 2700 i forskel, jeg havde godt nok besluttet mig for det skulle være småt, men helt småt er jo så heller ikke helt lykken kan jeg se med SA

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Ja, CM4'eren har det hele. Det er også en rigtig lækker HT. Den kan jeg klart anbefale
Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

hvad ville du sige til at sætte et par podspeakers på til dem som bag og center indtil der kommer lidt penge i kassen til noget bedre?? især center ville jeg godt have en cm'er, baghøjtaler kunne jeg godt bare tænke mig noget småt selvom jeg ved jeg går på kompromi!

grøn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Sendt: 05 April 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

kek77 skrev:

Ja det er også en fed højtaler, men jeg har aldrig hørt dem! Men prisen er så også noget højere end det jeg lige har på prøve og i kiggerten! SA 1730 ligger i omkring 8k vejl. for et sæt og B&W CM2MP i 7k så vi snakker jo næsten det dobbelte! Men jeg har gået og overvejt om jeg skulle prøve at give CM4 et lyt også og så droppe subben i første omgang!

Hvad kunne ellers være alternativ til B&W'erne? Jeg har hørt en del om dynaudio herinde!!? men vil gerne have noget der er lidt pænt også, ikke at de ikke er det, men jeg syntes sådan umiddelbart virker de lidt mere traditionelle i udseende!?

jeg har netop lige fået et par B&W CM4 Og det absolut en fremrangende højtaler.Den spiler klart .kontrolleret og der mangler ikke bund.Jeg ville afgjort give den en chance hvis jeg var dig.

Til top Vis grøn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grøn

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2004 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=kek77]

Hej Acer, ja jeg må sige i mine øre giver jeg dig sgu også ret, jeg var lidt oppe og kører over noget af det du har skrevet tidligere, men det var før jeg havde haft skidtet med hjemme og lytte rigtig til!! 

Ja, det er ikke noget man bare lige hører på en formiddag. Jeg siger ikke SA er dårlige HT'er, men de ligger bare så fjernt fra min måde at lytte musik på .

Har du overvejet Dynaudio ? De kan også spille musik  

kek77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Jo jeg har kigget, men jeg syntes bare ikke de er lige så fede/flotte som B&W'erne og det har også noget at sige for mig!

Men jeg har lige købt i går og det blev så til CM2'erne de havde ikke CM4'erne hjemme og de andre havde jeg hørt og var ikke skuffet, og så kunne jeg jo også spare 4k det er jo også en slags penge når de ikke giver noget videre rabat i klubben men okay fair nok, så skulle de jo forhåbentlig ikke være nogen der har fået dem flere kilo mere end hvad jeg har givet andet end medarbejderne! Køber man alt muligt andet så får man jo nemt 10-25% så de må have lagt det ekstra oven i avancerne jo!

Jeg købte så også en CM center og en Audiopro focus sub, og så må jeg lige se om jeg kan være heldig at finde noget der passer lidt til som baght!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 07 April 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
[QUOTE=kek77]

puha , det synes ´jeg slet ikke de gør .

men nu var det også C2 C4 jeg har lagt øre til , musik kan de slet ikke spille .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Acer skrev:
[QUOTE=kek77]

puha , det synes ´jeg slet ikke de gør .

men nu var det også C2 C4 jeg har lagt øre til , musik kan de slet ikke spille .

Jeg har kun erfaring med Audience serien, og de kan i mine ører godt spille musik.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes