Forfatter |
|
fuzzyboy Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 28 August 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3 serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange
anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med højtalerne - gode som dårlige?
Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på opgraderingstrinnene?
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 783
|
Sendt: 28 August 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3 serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med højtalerne - gode som dårlige?
Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på opgraderingstrinnene? |
|
|
en super åben og meget detaligeret HT det er min oplevelse og går suber dybt i bunden
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er også noget lyse i klangen. Tag højde for dette.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
fuzzyboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg havde boet tættere på, havde jeg gerne kigget forbi og lyttet :-)
|
Til top |
|
|
fuzzyboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3
serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med
højtalerne - gode som dårlige? Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på
opgraderingstrinnene? |
|
|
en super åben og meget detaligeret HT det er min oplevelse og går suber dybt i bunden |
|
|
Det er også mit indtryk - det er Si1 jeg har hjemme til lytning og har et par Era D5 til sammenligning. Mit umiddelbare
indtryk (med det forbehold at D5'erne ikke er spillet til endnu) er at D5'erne er bløde, fyldige, lidt mørke og "stærke".
Man kan godt høre at Si1'erne har en meget anderledes lydkarakter. De er mere detaljerede, åbne og klare i klangen.
Bassen går dybt og billede er bredt, men jeg savner noget af den punch som D5'erne har - de er, i mangel af bedre ord, lidt
lyse i klangen.
Det er i sidste ende nok et spørgsmål om præferencer, men egentlig kunne jeg godt tænke mig en mellemting mellem
D5'erne og Si1'erne eller bare en udgave af Si1'erne med mere fylde. Jeg spekulere på om gulv-modellen (Si3) har nogle af
de kvaliteter jeg savner hos Si1'erne?
|
Til top |
|
|
fuzzyboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
De er også noget lyse i klangen. Tag højde for dette.  |
|
|
Ja, det er bestemt også mit indtryk - altså at de er lyse i klangen. Hvad mener du med at jeg skal tage højde for det? Jeg har
prøvet at kompensere ved at rykke lidt rundt på dem, men det synes ikke at gøre den store forskel.
|
Til top |
|
|
fuzzyboy Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuzzyboy skrev:
Darwin skrev:
fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra
Si1 serien eller Si3
serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med
højtalerne - gode som dårlige? Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på
opgraderingstrinnene? |
|
|
en super åben og meget detaligeret HT det er min oplevelse og går suber dybt i bunden |
|
|
Det er også mit indtryk - det er Si1 jeg har hjemme til lytning og har et par Era D5 til sammenligning. Mit umiddelbare
indtryk (med det forbehold at D5'erne ikke er spillet til endnu) er at D5'erne er bløde, fyldige, lidt mørke og "stærke".
Man kan godt høre at Si1'erne har en meget anderledes lydkarakter. De er mere detaljerede, åbne og klare i klangen.
Bassen går dybt og billede er bredt, men jeg savner noget af den punch som D5'erne har - de er, i mangel af bedre ord, lidt
lyse i klangen.
Det er i sidste ende nok et spørgsmål om præferencer, men egentlig kunne jeg godt tænke mig en mellemting mellem
D5'erne og Si1'erne eller bare en udgave af Si1'erne med mere fylde. Jeg spekulere på om gulv-modellen (Si3) har nogle af
de kvaliteter jeg savner hos Si1'erne? |
|
|
Det skal i øvrigt siges at mit lytterum kun er omkring 19 m2.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 August 2011 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuzzyboy skrev:
allanowich skrev:
De er også noget lyse i klangen. Tag højde for dette.  |
|
|
Ja, det er bestemt også mit indtryk - altså at de er lyse i klangen. Hvad mener du med at jeg skal tage højde for det? Jeg har prøvet at kompensere ved at rykke lidt rundt på dem, men det synes ikke at gøre den store forskel. |
|
|
Ved at matche dem til udstyr, der ikke går i den samme retning, altså er til den lyse slanke side. Vælg noget med varme og god krop. Kabler kan også afstemme dem i den ønskede retning. Din stue burde ikke give nogle problemer, hvad de 19m2 angår.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuzzyboy skrev:
fuzzyboy skrev:
Darwin skrev:
fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3 serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med højtalerne - gode som dårlige? Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på opgraderingstrinnene? |
|
|
en super åben og meget detaligeret HT det er min oplevelse og går suber dybt i bunden
|
|
|
Det er også mit indtryk - det er Si1 jeg har hjemme til lytning og har et par Era D5 til sammenligning. Mit umiddelbare indtryk (med det forbehold at D5'erne ikke er spillet til endnu) er at D5'erne er bløde, fyldige, lidt mørke og "stærke".
Man kan godt høre at Si1'erne har en meget anderledes lydkarakter. De er mere detaljerede, åbne og klare i klangen. Bassen går dybt og billede er bredt, men jeg savner noget af den punch som D5'erne har - de er, i mangel af bedre ord, lidt lyse i klangen.
Det er i sidste ende nok et spørgsmål om præferencer, men egentlig kunne jeg godt tænke mig en mellemting mellem D5'erne og Si1'erne eller bare en udgave af Si1'erne med mere fylde. Jeg spekulere på om gulv-modellen (Si3) har nogle af de kvaliteter jeg savner hos Si1'erne? |
|
|
Det skal i øvrigt siges at mit lytterum kun er omkring 19 m2. |
|
|
Hejsa har du fundet ud af hvad du vil ?
|
Til top |
|
|
fuzzyboy Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
fuzzyboy skrev:
fuzzyboy skrev:
Darwin skrev:
fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3 serien. Jeg har ikke
kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med højtalerne - gode som
dårlige? Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på opgraderingstrinnene?
|
|
|
|
|
|
Det er også mit indtryk - det er Si1 jeg har hjemme til lytning og har et par Era D5 til sammenligning. Mit
umiddelbare indtryk (med det forbehold at D5'erne ikke er spillet til endnu) er at D5'erne er bløde, fyldige, lidt mørke og
"stærke". Man kan godt høre at Si1'erne har en meget anderledes lydkarakter. De er mere detaljerede, åbne og klare i
klangen. Bassen går dybt og billede er bredt, men jeg savner noget af den punch som D5'erne har - de er, i mangel af bedre
ord, lidt lyse i klangen. Det er i sidste ende nok et spørgsmål om præferencer, men egentlig kunne jeg godt tænke mig en
mellemting mellem D5'erne og Si1'erne eller bare en udgave af Si1'erne med mere fylde. Jeg spekulere på om gulv-
modellen (Si3) har nogle af de kvaliteter jeg savner hos Si1'erne? |
|
|
Det skal i øvrigt siges at mit lytterum kun er
omkring 19 m2. |
|
|
Hejsa har du fundet ud af hvad du vil ? |
|
|
Ja, det bliver formentlig et sæt Audiovector Si1 Signature. Egentlig ville jeg hellere have haft Si3'erne, men praktiske
omstændigheder umuliggjorde det. Jeg hører en stor del af min musik fra min computer, hvilket betyder at diskanthøjden og
vægafstanden er meget uhensigtsmæssig for en gulvhøjtaler. Når jeg en dag flytter og får et større lytterum der tillader mig
at placere mit skrivebord væk fra væggen så køber jeg en gulvhøjtaler og finder forhåbentlig en elegant løsning på diskant-
problematikken :)
Jeg har dog ikke travlt med at få købt dem, eftersom jeg stadig mangler en god DAC med volume control, så jeg holder øje
med brugtmarkedet.
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
S1 Signature er også en dejlig Højttaler,
jeg ser du har spørsmål om upgrade jeg har lige fået mine AV On-Wall opgraderet til Signature det fungere fint en god uge så havde jeg dem oppe og hænge i stuen igen de spiller super godt..
Du skriver at du har småt med plads og vil spille fra computer ! så synes jeg du skal overveje Audiovector Si On-wall HT den er ret solid tung og har stor spredning i diskanten
http://www.av-connection.dk/?PGr=3130&ML=1443
Jeg ved Sonny i HIFI Huset i Lyngby har et sæt Si Signature On-wall Demo i butiken hvis de ikke er solgt, prøv at tage en snak med ham flink mand
|
Til top |
|
|
fuzzyboy Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet og info! Det skal være en stander-højtaler og jeg kan sagtens klare at placere dem 0-30 cm fra væggen, så der
er ingen grund til at vælge en on-wall version der potentielt ikke spiller lige så godt qua kabinettets størrelse :)
|
Til top |
|
|
Darwin Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
fuzzyboy skrev:
Tak for tippet og info! Det skal være en stander-højtaler og jeg kan sagtens klare at placere dem 0-30 cm fra væggen, så der er ingen grund til at vælge en on-wall version der potentielt ikke spiller lige så godt qua kabinettets størrelse :) |
|
|
der er ikke den stor forskel !
|
Til top |
|
|