Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 20:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 August 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3 serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange
anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med højtalerne - gode som dårlige?

Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på opgraderingstrinnene?
Til top Vis fuzzyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fuzzyboy

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa

her er en test fra norge  http://www.lydogbilde.no/test/audiovector-si3-avantgarde-arr ete

og en fra JP  http://elektronik.guide.dk/H%C3%B8jttaler/Audiovector/Kvalit et/Luksus/Hjemme/Test_af_Audiovector_S1_Avantgarde_1507076

har du pladsen så bør du gå efter 3eren  den giver så meget mere

jeg har et sæt S3A til salg  til 22.500  i sort ask  2 år gammel  100% iorden

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=197944

PS er først hjemme om en uge 

mvh

Henrik

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3 serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange
anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med højtalerne - gode som dårlige?

Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på opgraderingstrinnene?

en super åben og meget detaligeret HT  det er min oplevelse og går suber dybt i bunden

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 28 August 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

De er også noget lyse i klangen. Tag højde for dette.

fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2011 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

Hejsa

her er en test fra norge  arrete">http://www.lydogbilde.no/test/audiovector-si3-avantg arde-arr ete

og en fra JP 
_1507076">http://elektronik.guide.dk/H%C3%B8jttaler/Audiovec tor/Kvalit
et/Luksus/Hjemme/Test_af_Audiovector_S1_Avantgarde_1507076

har du pladsen så bør du gå efter 3eren  den giver så meget mere

jeg har et sæt S3A til salg  til 22.500  i sort ask  2 år gammel  100% iorden

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=197944

PS er først hjemme om en uge 

mvh

Henrik

Hvis jeg havde boet tættere på, havde jeg gerne kigget forbi og lyttet :-)

fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3
serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med
højtalerne - gode som dårlige? Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på
opgraderingstrinnene?

en super åben og meget detaligeret HT  det er min oplevelse og går suber dybt i bunden

Det er også mit indtryk - det er Si1 jeg har hjemme til lytning og har et par Era D5 til sammenligning. Mit umiddelbare
indtryk (med det forbehold at D5'erne ikke er spillet til endnu) er at D5'erne er bløde, fyldige, lidt mørke og "stærke".

Man kan godt høre at Si1'erne har en meget anderledes lydkarakter. De er mere detaljerede, åbne og klare i klangen.
Bassen går dybt og billede er bredt, men jeg savner noget af den punch som D5'erne har - de er, i mangel af bedre ord, lidt
lyse i klangen.

Det er i sidste ende nok et spørgsmål om præferencer, men egentlig kunne jeg godt tænke mig en mellemting mellem
D5'erne og Si1'erne eller bare en udgave af Si1'erne med mere fylde. Jeg spekulere på om gulv-modellen (Si3) har nogle af
de kvaliteter jeg savner hos Si1'erne?

fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2011 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Ja, det er bestemt også mit indtryk - altså at de er lyse i klangen. Hvad mener du med at jeg skal tage højde for det? Jeg har
prøvet at kompensere ved at rykke lidt rundt på dem, men det synes ikke at gøre den store forskel.

fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2011 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

fuzzyboy skrev:
Darwin skrev:

fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra
Si1 serien eller Si3
serien. Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med
højtalerne - gode som dårlige? Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på
opgraderingstrinnene?

Det er også mit indtryk - det er Si1 jeg har hjemme til lytning og har et par Era D5 til sammenligning. Mit umiddelbare
indtryk (med det forbehold at D5'erne ikke er spillet til endnu) er at D5'erne er bløde, fyldige, lidt mørke og "stærke".

Man kan godt høre at Si1'erne har en meget anderledes lydkarakter. De er mere detaljerede, åbne og klare i klangen.
Bassen går dybt og billede er bredt, men jeg savner noget af den punch som D5'erne har - de er, i mangel af bedre ord, lidt
lyse i klangen.

Det er i sidste ende nok et spørgsmål om præferencer, men egentlig kunne jeg godt tænke mig en mellemting mellem
D5'erne og Si1'erne eller bare en udgave af Si1'erne med mere fylde. Jeg spekulere på om gulv-modellen (Si3) har nogle af

Det skal i øvrigt siges at mit lytterum kun er omkring 19 m2.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 28 August 2011 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

fuzzyboy skrev:
allanowich skrev:

Ja, det er bestemt også mit indtryk - altså at de er lyse i klangen. Hvad mener du med at jeg skal tage højde for det? Jeg har
prøvet at kompensere ved at rykke lidt rundt på dem, men det synes ikke at gøre den store forskel.
Ved at matche dem til udstyr, der ikke går i den samme retning, altså er til den lyse slanke side. Vælg noget med varme og god krop. Kabler kan også afstemme dem i den ønskede retning. Din stue burde ikke give nogle problemer, hvad de 19m2 angår.

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

fuzzyboy skrev:
fuzzyboy skrev:
Darwin skrev:

fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra
Si1 serien eller Si3
opgraderingstrinnene?

lyse i klangen.

Det skal i øvrigt siges at mit lytterum kun er omkring 19 m2.

Hejsa  har du fundet ud af hvad du vil ?

fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
fuzzyboy skrev:
fuzzyboy skrev:
Darwin skrev:

fuzzyboy skrev:
Jeg overvejer at købe et par Audiovector højtalere - enten fra Si1 serien eller Si3 serien. Jeg har ikke
kunnet finde ret mange anmeldelser på nettet, men ville gerne høre om nogle af Jeres erfaringer med højtalerne - gode som
dårlige? Hvor godt fungerer f.eks. upgrade conceptet - kan man høre en nævneværdig forskel på opgraderingstrinnene?

Det er også mit indtryk - det er Si1 jeg har hjemme til lytning og har et par Era D5 til sammenligning. Mit
umiddelbare indtryk (med det forbehold at D5'erne ikke er spillet til endnu) er at D5'erne er bløde, fyldige, lidt mørke og
"stærke". Man kan godt høre at Si1'erne har en meget anderledes lydkarakter. De er mere detaljerede, åbne og klare i
klangen. Bassen går dybt og billede er bredt, men jeg savner noget af den punch som D5'erne har - de er, i mangel af bedre
ord, lidt lyse i klangen. Det er i sidste ende nok et spørgsmål om præferencer, men egentlig kunne jeg godt tænke mig en
mellemting mellem D5'erne og Si1'erne eller bare en udgave af Si1'erne med mere fylde. Jeg spekulere på om gulv-
modellen (Si3) har nogle af de kvaliteter jeg savner hos Si1'erne?
Det skal i øvrigt siges at mit lytterum kun er
omkring 19 m2.

Hejsa  har du fundet ud af hvad du vil ?

Ja, det bliver formentlig et sæt Audiovector Si1 Signature. Egentlig ville jeg hellere have haft Si3'erne, men praktiske
omstændigheder umuliggjorde det. Jeg hører en stor del af min musik fra min computer, hvilket betyder at diskanthøjden og
vægafstanden er meget uhensigtsmæssig for en gulvhøjtaler. Når jeg en dag flytter og får et større lytterum der tillader mig
at placere mit skrivebord væk fra væggen så køber jeg en gulvhøjtaler og finder forhåbentlig en elegant løsning på diskant-
problematikken :)

Jeg har dog ikke travlt med at få købt dem, eftersom jeg stadig mangler en god DAC med volume control, så jeg holder øje
med brugtmarkedet.

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

S1  Signature er også en dejlig Højttaler, 

jeg ser du har spørsmål om upgrade jeg har lige fået mine AV On-Wall opgraderet til Signature  det fungere fint  en god uge så havde jeg dem oppe og hænge i stuen igen  de spiller super godt..

Du skriver at du har småt med plads og vil spille fra computer !  så synes jeg du skal overveje Audiovector Si On-wall HT  den er ret solid tung og har stor spredning i diskanten

http://www.av-connection.dk/?PGr=3130&ML=1443

Jeg ved Sonny i HIFI Huset i Lyngby har et sæt Si Signature On-wall Demo i butiken hvis de ikke er solgt,  prøv at tage en snak med ham  flink mand

fuzzyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet og info! Det skal være en stander-højtaler og jeg kan sagtens klare at placere dem 0-30 cm fra væggen, så der
er ingen grund til at vælge en on-wall version der potentielt ikke spiller lige så godt qua kabinettets størrelse :)

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

fuzzyboy skrev:
Tak for tippet og info! Det skal være en stander-højtaler og jeg kan sagtens klare at placere dem 0-30 cm fra væggen, så der
er ingen grund til at vælge en on-wall version der potentielt ikke spiller lige så godt qua kabinettets størrelse :)

der er ikke den stor forskel !

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes